Tuesday, November 13, 2012

ႀကံဳလ်က္လြဲၾကသူမ်ား

ႀကံဳလ်က္လြဲၾကသူမ်ား
စာေရးသူငယ္စဥ္က စာေပသင္ယူခဲ့ေသာေက်ာင္းမွ ဆရာသည္ နာမည္ေက်ာ္ လူသိမ်ားေသာ ေဗဒင္ ဆရာ တစ္ဦးကို ေခၚ၍ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဇာတာ စစ္ေဆးေမးျမန္းေလ့ရွိ၏။ တစ္ခုေသာ ညဥ့္အခိ်န္တြင္ ေဗဒင္ဆရာ ေပးခဲ့ဟန္တူေသာ စာရြက္တစ္ရြက္ကိုထုတ္ျပၿပီး
“ဒီေဗဒင္ဆရာဟာေတာ္ေတာ္မွန္တာပဲ၊ ဒီမွာၾကည့္စမ္း။ သူေဟာလို႔ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေထာက္ခံထား ၾကတဲ့သူေတြေလ” ဟုဆို၏။
ဆရာကမ္းေပးေသာစာရြက္ကို ယူၾကည့္လိုက္ေသာအခါ လူဦးေရ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္တို႔က ထုိေဗဒင္ဆရာ ေဟာေျပာသည့္အတိုင္း မွန္ကန္သျဖင့္ေထာက္ခံပါေၾကာင္း လက္မွတ္ေရးထိုးထားေသာ စာရြက္တစ္ရြက္ ျဖစ္ေနသည္ကုိေတြ႔ရ၏။
ထိုအခါစာေရးသူက “ဆရာ၊ အဲဒီေဗဒင္ဆရာဟာေဗဒင္ေဟာစားတဲ့ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ” ဟုမ၀ံ့မရဲ ေမးၾကည့္လိုက္၏။
“သူ ေဗဒင္ေဟာစားတဲ့ႏွစ္ ဘယ္နဲေတာ့မလဲ။ ႏွစ္ေပါင္း အစိတ္သုံးဆယ္ေတာ့ ရွိေလာက္ေရာေပါ့။”
“ဒါဆိုရင္ သူေဗဒင္ေဟာတာ တစ္ေန႔တစ္ေယာက္ႏႈန္း မေျပာနဲ႔ တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ႏႈန္းေလာက္ ေတာင္ မွန္ေအာင္မေဟာႏုိင္ဘူးဆိုတာ ေဖာ္ျပေနတာေပါ့” ဟု ေျပာၾကားလိုက္ေသာအခါ မ်က္မွန္ေပါက္ထြက္ လုနီးပါး မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ၾကည့္လ်က္
“မင္းဟာ လူကတ္ပဲ” ဟုဆုိပါေလေတာ့၏။ စိတ္ထဲတြင္ကား ‘ကတ္’ (ကပ္) သူမဟုတ္၊ ခြာသူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားေနမိပါေတာ့၏။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
“လွည္း စေန၊ ေလွေသာၾကာ” အယူသီးမႈေၾကာင့္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည့္အျဖစ္အပ်က္ကိုလည္းယခုတိုင္ အမွတ္ထင္ထင္ရွိေနဆဲပါတည္း။
စာေရးသူ အသက္ႏွစ္ဆယ္ျပည့္၍ ပဥၥင္းခံမည့္အခ်ိန္က ျဖစ္ပါသည္။ ဒကာမ်ားက ပဥၥင္းခံပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ရန္အတြက္ရန္ကုန္သို႔သြားမည္၊ စာေရးသူကိုလည္း ပင့္ေခၚသျဖင့္ လိုက္ခဲ့ရပါသည္။   ရဟန္းဒကာႀကီးသည္ ရက္ရဇာျဖစ္ေသာ စေနေန႔တြင္ ရန္ကုန္သို႔ ပစၥည္းမ်ားသြား၀ယ္ရန္ ေန႔ေကာင္းရက္သာအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီးကာမွ ရြာမွလွည္းျဖင့္ ဦးစြာထြက္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ‘လွည္း စေန၊ ေလွေသာၾကာ’ဟုဆုိကာထိုေန႔၌ မသြားေတာ့ဘဲ
တနဂၤေႏြေန႔မွပစၥည္း၀ယ္ထြက္ခဲ့ၾက၏။
လမ္းခုလတ္ လွည္းခ်င္းေရွာင္တိမ္းရန္ ခက္ခဲေသာေနရာသို႔ အေရာက္တြင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ ေမာင္းႏွင္ လာေသာလွည္းတစ္စီးႏွင့္ထိပ္တိုက္ဆုံပါေလေတာ့၏။ တစ္ဖက္မွလွည္းသည္ ၀န္ေလးျဖစ္သျဖင့္ စာေရးသူတို႔ လွည္းမွ ႏြားမ်ားကို ျဖဳတ္ၿပီး လမ္းက်ယ္ရာေရာက္ေအာင္ ေနာက္ဆုတ္ေပးရသည္။ စာေရးသူက မီးျပရၿပီး သူကိုယ္တိုင္ထမ္းတြန္းကာေနာက္ဆုတ္ေပးၾကရ၏။
ျမင္ျမင္ထင္ထင္ဆိုပါလွ်င္ ဤမွ်မၾကန္႔ၾကာႏုိင္ေသာ္လည္း ထိုစဥ္ကမူေဆာင္တြင္ ကာလကလည္း ျဖစ္ျပန္ လမိုက္ရက္ နံနက္ တုံးေမာင္းေခါက္ခ်ိန္ခန္႔ ျဖစ္၍ နာရီ၀က္ခန္႔ အခိ်န္ၾကန္႔ၾကာ သြားေလသည္။ လွည္းခ်င္း ေရွာင္ေပးအၿပီး ႏြားမ်ားကို အျပင္းႏွင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ နံဂါတ္ေမာ္ေတာ္ကို မီျခင္းျဖစ္၏။
ထိုနံဂါတ္ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ သာရေ၀ါသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ေရာက္ေသာ္လည္း သာရေ၀ါမွေန႔လယ္၂-နာရီထြက္လွ်င္ ၾကည့္ျမင္တိုင္သို႔ ည၈-နာရီပုံမွန္ေရာက္ေနက်ရထားသည္ ခမုံဘူတာအလြန္တြင္ ပ်က္ေနသျဖင့္ သန္းေခါင္ေက်ာ္ ၁-နာရီထိုးမ ွၾကည့္ျမင္တိုင္ဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ေတာ့၏။
တည္းခိုမည့္ေက်ာင္းမွာ ဘူတာေနာက္ေက်ာကပ္လ်က္ ဥယ်ာဥ္တိုက္ျဖစ္၍ ေတာ္ေသးသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ တည္းခိုရန္ေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္ေသာအခါေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က
“မေန႔က ရထားအခိ်န္မွန္တယ္။ ဒီေန႔ ဘာျဖစ္လို႔ေနာက္က်ေနၾကတာလဲ။” ဟုဆီးႀကိဳ၍ေမးေလ၏။
ဒကာႀကီးရဲ့ “လွည္း စေန၊ ေလွေသာၾကာေၾကာင့္ေပါ့” ဟုအစခ်ီကာ အျဖစ္သနစ္အစုံကိုေလွ်ာက္ထား လိုက္ပါ၏။ တစ္ဆက္တည္းပင္ဒကာႀကီးဘက္သို႔လွည့္ကာ
“ဒကာႀကီးရဲ့ လွည္း စေန၊ ေလွေသာၾကာဆိုတာ မသြားသင့္တဲ့ရက္လို႔ မယူဘဲသြားသင့္တဲ့ရက္လို႔ ေျပာင္းျပန္ယူရင္ လမ္းမွာလွည္းခ်င္း မေရွာင္ရေလာက္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ အယူသီးသူေတြလွည္း မထြက္ၾကလို႔ေပါ့” ဟု ဆိုလိုက္ရာ
ဒကာႀကီးသည္ ခြန္းတုံ႔မဆိုဘဲ ဆိတ္ဆိတ္သာေနေလ၏။ ထိုဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ အျပစ္ကို၀န္ခံ သည့္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းမ်ိဳးကား မဟုတ္ေခ်။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
တစ္ခုေသာ ဆြမ္းကပ္လွဴပြဲတြင္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးအၿပီး ေရေႏြး၀ိုင္း၌ ဒုလႅဘကုိယ္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ပရိသတ္ထဲမွ သူ၏ေျမးေတာ္စပ္သူအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို
“ဟဲ့- နင္တို႔အိမ္ညက ပစၥည္းအခုိးခံရလို႔ဆို” ဟုေမးေလ၏။ ေျမးျဖစ္သူကလည္းဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေျဖၾကာ၏။
ကိုယ္ေတာ္ႀကီးသည္ “အုိၾကင္ယာဥဒေက၊ ၾကာကန္သူ၀ေန၊ စိတ္တူ၏ဂူေပ” စသည္ျဖင့္ရြတ္ဆိုကာ
“ဘယ္အရပ္၊ ဘယ္ေထာင့္က၊ ဘယ္ေနရာမွာရွိတယ္။ ရွာၾက” ဟုဆိုေလ၏။
စာေရးသူလည္း နားၾကားျပင္းကတ္လွသျဖင့္
“ကိုယ္ေတာ္ႀကီးရယ္၊ သူတို႔ရွာရင္ ဟုိေနရာမွာလိုလို၊ ဒီေနရာမွာလိုလိုနဲ႔ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေနပါအုံးမယ္။ ကုိယ္ေတာ္ႀကီး အတိအက်သိေနတဲ့ေနာက္ကိုယ္တိုင္သြားရွာေပးလိုက္ပါ။”ဟုဆိုလိုက္ရာ အားလုံးက သေဘာ က်ကာၿပံဳးရယ္ၾကေသာ္လည္း ထိုကိုယ္ေတာ္ႀကီးကမူ ရာဇ၀င္ထဲမွ သီလ၀မင္းသား ၀င္စားလာသူႏွယ္ အၿပံဳးအရယ္ ကင္းမဲ့လ်က္ ...။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ဘုရားပန္းကပ္လွဴရာတြင္သာ ရက္မၾကာခင္ ၫႈိးပါမူ စိတ္ပ်က္ညည္းၫူၾကကာ ေရရွည္ခံ ပန္းတို႔ကို ၀ယ္ယူပူေဇာ္ေလ့ရွိၾက၏။ နတ္တင္သည့္ငွက္ေပ်ာပြဲရက္မၾကာခင္မွည့္ပါမူ မၾကာခဏ ပြဲလဲၾကရေသာ္လည္း စိတ္ပ်က္ညည္းၫူေလ့မရွိၾက။ ပြဲေပ်ာ္သည္ဟုပင္ ယူဆကာ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားေလ့ရွိၾက၏။
တစ္ခုေသာ ဥပုသ္ေန႔တြင္ ဒကာမႀကီးတစ္ဦးက သူအိမ္မွပြဲသည္ တင္ၿပီးရက္မၾကာခင္ မွည့္တတ္ သျဖင့္ ပြဲေပ်ာ္ေၾကာင္း ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားစြာ ေျပာဆိုေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္
“ဒကာမႀကီးရဲ့ပြဲ ေပ်ာ္တယ္-မေပ်ာ္တယ္ သိရေအာင္ အဖူးလြတ္စ ငွက္ေပ်ာဖီးနဲ႔ တင္ၾကည့္ပါလား” ဟု ဆိုလိုက္ရာ ပုဆိန္ေပါက္ ဦးခ်၍ ျပန္သြားပါေလေတာ့၏။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ဘိုးေတာ္ဂုိဏ္းတစ္ဂိုဏ္းမွ ဂိုဏ္းဆရာတစ္ဦးသည္ သူတို႔၏ဂိုဏ္းက ေျမြကို မည္သို႔မည္ပုံ ႏိုင္နင္း ေၾကာင္း၊ ေျမြကိုက္ေသာ္လည္း မေသေၾကာင္း ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ကာ ၾကြားလုံးထုတ္ေန၏။ စာေရးသူက-
“ေရေျမြကိုလား” ဟု ေမးလွ်င္-
“အရွင္ဘုရားက မယုံဘူးနဲ႔တူတယ္။ လက္ေတြ႔ျပရမလား” ဟု ဆို၏။
“မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔ ေသရင္ အမႈပတ္ေနပါ့မယ္” ဟု ေျပာလိုက္ရ၏။
“ဒီလိုလုပ္ပါလား၊ ထိုင္းနဲ႔မေလးရွားက အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦး မွန္လုံခန္းတစ္ခုထဲမွာ အဆိပ္ျပင္းတဲ့ကင္းၿမီး ေကာက္ အေကာင္ေပါင္း ဘယ္ႏွေထာင္နဲ႔ ဘယ္သူက ရက္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနႏုိင္တယ္ဆိုၿပီး သူႏုိင္ကိုယ္ႏုိင္အၿပိဳင္ႀကဲေနၾကေလရဲ့။ ဒကာသာေျမြကိုတကယ္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေျမြေပြးအေကာင္ဆယ္ေကာင္ ေလာက္နဲ႔ မွန္လုံခန္းတစ္ခုထဲမွာ တစ္ရက္ေလာက္ပဲေနျပလိုက္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ထက္ႏွာတစ္ဖ်ားသာသြားၿပီး-
ျမန္မာသာမက ကမၻာပါ ေက်ာ္သြားမွာ” ဟု ဆိုလိုက္ရာ-
“အရွင္ဘုရားကလဲ၊ အေကာင္းေျပာတယ္မွတ္လို႔” ဟုအျပစ္တင္စကားဆို၏။
မ်ားမၾကာျမင့္မီပင္ ထိုသူႏွင့္ဆုံၾကျပန္ရာ
“ဘယ္ကျပန္လာသလဲ” ဟု ႏႈတ္ဆက္စကားဆိုလွ်င္
“ဟုိဘက္ရြာကပေယာဂေ၀ဒနာရွင္တစ္ဦးကုိေဆးကုၿပီး ျပန္လာတာ” ဟူ၍ေျဖ၏။
ထိုဂုိဏ္းသည္ ေရကိုသာမန္းၿပီး ေဆးကုေလ့ရွိသည့္အျပင္ သူေဆးသြားကုေသာ ရြာတြင္လည္း ေရတြင္း တစ္တြင္းသာ ရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္
“ပေယာဂျဖစ္တယ္ဆိုတိုင္း ဒကာ သြားသြားေနရတာ ပင္ပန္းလွပါတယ္။ ေနာင္သြားစရာမလိုေအာင္ ရြာထိပ္က ေရတြင္းကို မန္းေပးထားခဲ့ရင္ ၿပီးေရာ၊ ေနာင္သြားစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့” ဟု ဆိုလိုက္ရာ- ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွားျဖစ္ကာ ထြက္ခြာသြားပါေလေတာ့၏။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ေၾသာ္အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးကမူ “အျပစ္ကုိေထာက္ျပလ်က္ ဆုံးမသြန္သင္ေသာသူအား လက္ကိုဆြဲၿပီး ေရႊအိုးကိုၫႊန္ျပသူအျဖစ္” မွတ္ယူထားသည္ႏွင့္အညီ သာမေဏငယ္တစ္ပါးက မေထရ္ ျမတ္ႀကီး၏ သကၤန္း အ၀န္းမညီပါေၾကာင္း ေထာက္ျပသည္ကုိ အေလးအနက္ထားကာ လိုက္နာျခင္းျဖင့္ ေရႊအုိးကုိအရယူျပခဲ့ပါေသာ္လည္း....
ထိုသူတို႔မွာမူလက္ကိုဆြဲၿပီး ေရႊအိုးကိုၫႊန္ျပသူရွိပါလ်က္ ေရႊအုိးႏွင့္အလြဲႀကီး လြဲၾကသူမ်ားဟုဆိုရမည္ သာျဖစ္ပါ၏။ ။


အမွတ္စဥ္ (၂၃၅)၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။

Tuesday, November 6, 2012

ဆြမ္းဆန္ႏွင့္ ၾကြက္ေခ်း



                                               ဆြမ္းဆန္ႏွင့္ ၾကြက္ေခ်း
          ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာ၀ဂၢ အ႒ကထာ၊ မဟာပရိနိဗၺာနသုတၱ၀ဏၰနာတြင္ -- (မဟာ၀ိဟာရ သဒိသဥႇိ ၀ိဟာရသဟႆံ မဟာေစတိယသဒိသဥွိ ေစတိယသဟႆမၸိ သာသနံ ဓာေရတုံ န သေကၠာႏၲိ ) 
  မဟာ၀ိဟာရ ႏွင့္တူေသာ ေက်ာင္းေပါင္း တစ္ေထာင္၊ မဟာေစတီႏွင့္ တူေသာ ေစတီေပါင္းတစ္ေထာင္တုိ႔သည္ (သက္မဲ့႐ုပ္ ၀တၳဳမ်ားျဖစ္ၾက၍) သာသနာ တည္တံ့ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္ ဟု ဖြင့္ဆုိ ထားသည္။                              
  ေျမျပင္၀ယ္ ဘုရားတည္ျခင္းထက္ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ျခင္းက သာသနာအရွည္ခန္႔၍ တည္တံ့ေအာင္  ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ပဓာနက်ေသာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူသည္ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းကုိ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ပိတ္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း  ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးပါသည္။
          ယခုႏွစ္၌မူ ‘ေထရ၀ါဒ ဓမၼဗိမာန္ေတာ္’အမည္ရွိ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ တစ္ေဆာင္ တည္ေဆာက္ ေနသျဖင့္  သၾကၤန္အၿပီး တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္မွသာ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းကုိ စတင္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားႏုိင္ေတာ့သည္။
နယုန္လဆန္းမွ စာေမးပြဲ ေျဖဆုိၾကရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ သင္ၾကားခ်ိန္ တစ္လေက်ာ္မွ် ရရွိပါေလသည္။ သင္ခန္းစာ အားလုံးၿပီးဆုံးေသာေန႔တြင္ သင္တန္းသား^ သင္တန္းသူအားလုံးကုိ
          ‘’ယခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းကုိ စၿပီးသင္ၾကားတာ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၉)ရက္ဆုိေတာ့  ဘာေန႔က်သလဲ သိတဲ့သူေတြ ေျပာစမ္းပါ။’’ ဟုေမးလိုက္ပါသည္။
          ‘’စေနေန႔ပါ ဘုရား’’ ဟု ေျဖဆုိၾက၏။
          ‘’ဒါ ဆုိရင္ ေလာကနီတိ ပကိဏၰက က႑ ဂါထာနံပါတ္ (၁၆)ကုိ ပါဠိေရာ ျမန္မာျပန္ပါ ဆုိျပၾကစမ္း’’
          ‘’ဂု႐ု သိေဒၶါ သိပၸါရေမၻာ၊ ရ၀ိ ေသာၾကာစ မဇၩိေမာ။
          န သိေပၸါ ဗုဒၶ စႏၵေရာ၊ ေသာရီ အဂၤါ စ မရဏံ။
          ၾကာသပေတးေန႔၌ အတတ္ပညာ စ၍ သင္မူကား ေအာင္ျမင္ၿပီးစီး၏။ တနဂၤေႏြ၊ ေသာၾကာေန႔၌ သင္မူ
လ်စ္လ်ဴ႐ႈတတ္၏။ ဗုဒၶဟူး၊ တနလၤာေန႔၌ သင္မူ အတတ္ပညာ ဆုံးခန္းတုိင္ေအာင္ မတတ္ရာ။ စေန၊ အဂၤါေန႔၌
သင္မူ ေသရာ၏။’’
          ‘’ဒီ ဂါထာကုိ စာေမးပြဲမွာ ေမးႏုိင္လုိ႔ တမင္ အဆုိခုိင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကနီတိမွာပါတဲ့ ဒီဂါထာဟာ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္မွာ ၾသဇာသက္ေရာက္လြန္းလွတာမုိ႔ လက္ေတြ႔ျပခ်င္လုိ႔ အဆုိခုိင္းလုိက္တာ။ ကဲ စေန႔မွာ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းကုိ စတင္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ သင္တန္းသား^သင္တန္းသူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေသၾကသလဲ’’
          ‘မေသၾကပါ ဘုရား’
          ‘စေနေန႔မွာ အတတ္ပညာ စၿပီး သင္ေပမယ့္ မေသဘူးဆုိတာရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေလာကနီတိထဲမွာပါတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔ အဆုိအမိန္႔ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈသင္ခန္းစာ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဘယ္လုိမွ လုိက္ေလ်ာ ညီေထြမႈ မရွိတဲ့အတြက္ မွတ္သားလိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ဘုိ႔ မလုိဘူးဆုိတာကုိ သက္ေသျပခ်င္လုိ႔ ဒီစေနေန႔ကုိ တမင္ေရြးၿပီး သင္တန္း စၿပီး ဖြင့္ခဲ့တာ။ ၿပီးေတာ့ ဂါထာ နံပါတ္ (၁၇) မွာ-
          လဆန္း (၈)ရက္၊ လဆုတ္ ရွစ္ရက္ေန႔၌ အတတ္သင္မူကား ဆရာကုိ သတ္သည္မည္၏။ လဆန္း တစ္ဆယ့္ေလး၊ လဆုတ္ တစ္ဆယ့္ေလးရက္၌ အတတ္ပညာသင္မူ တပည့္ကုိ သတ္သည္ မည္၏။ လဆန္း ဆယ္ရက္၊ လဆုတ္ ဆယ္ရက္၌ အတတ္ပညာသင္မူ အတတ္ပညာကုိ သတ္သည္မည္၏။ လျပည့္ေန႔၌ အတတ္ပညာကုိ သင္မူ အမိအဖကုိ သတ္သည္ မည္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိရက္မ်ား၌ ပညာကုိ စ၍ မသင္ၾကားအပ္။ တဲ့။
          ဘေဒၵကရတၱ သုတ္မ်ားမွာ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ‘အေဇၨ၀ ကိစၥမာတဗၺံ၊ ေကာ ဇညာ မရဏံ သုေ၀။ န ဟိ ေနာ သဂၤရံ ေတန၊ မဟာေသေနန မစၥဳနာ။ (အဘယ္သူသည္ နက္ဖန္၌ ေသရမည္ကို သိႏိုင္အံ့နည္း၊ ယေန႔ကပင္လွ်င္ အားထုတ္သင့္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္သင့္၏၊ ငါတို႔မွာ မ်ားေသာ စစ္သည္ရွိေသာ ထိုေသမင္းႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ထားမႈသည္ မရွိသည္သာတည္း။) ဆုိတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ မူ၀ါဒနဲ႔ ေလာကနီတိမွာပါတဲ့ အဆုိအမိန္႔တုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ျခားနားတယ္ဆုိတာ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးသာ ၾကည့္ၾကေပေရာ့။ ၿပီးေတာ့ အတတ္ပညာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဂါထာနံပါတ္ (၁၈)မွာ ေဖၚျပထားတာ ရွိေသးတယ္။
          အတတ္ပညာသင္ေသာသူသည္ လဆန္းလဆုတ္ ခုနစ္ရက္ေန႔၌ အုန္းအာဟာရကုိ မစားရာ။ အတတ္သင္ေသာေန႔မွ ကုိးရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ အိမ္ဘူးကုိ မစားရာ။ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ ကင္ပိမ့္ (ကင္းပုံ) ကုိ မစားရာ။ သုံးရက္ေျမာက္၌ ဟင္းမ်ိဳး (ငါးသား) ကုိ မစားရာ။ အကယ္၍ စားမိအံ့၊ အတတ္ပညာ ေပ်ာက္ပ်က္တတ္၏။ တဲ့
          ဒီ သင္တန္းတက္ေရာက္သင္ၾကားေနတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ေရွာင္ရမယ့္ အစားအစာေတြကုိ မသိလုိ႔ စားမိတဲ့သူေတြ ရွိေကာင္းရွိမွာပါ။ ဒီအစားအစာေတြကုိ စားမိ႐ုံမွ်နဲ႔ သင္ထားတဲ့ အတတ္ပညာေတြ ေပ်ာက္ပ်က္ႏုိင္တယ္၊  မေပ်ာက္ပ်က္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ စဥ္းစားေ၀ဖန္တတ္သူမွန္သမွ် သိႏုိင္ေလာက္ပါတယ္။ ဒီအစားအစာ ေတြကုိ စားရင္ ေပ်ာက္ပ်က္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိ အတတ္ပညာမ်ိဳးေတြလဲဆုိတာေတာ့ ဦးဇင္းလဲ ဉာဏ္မမီလုိ႔ အတိအက် မသိပါဘူး။ ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကုိ သင္ၾကားရာမွာေတာ့ ေရွာင္စရာ ေဆာင္စရာ အစားအစာရယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားခဲ့တာ ဦးစင္း ေလ့လာမိသေလာက္ မေတြ႕မိပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အတတ္ပညာနဲ႔ မပတ္သက္ေပမဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ လုံးလုံးလ်ားလ်ား ဆန္႔က်င္တဲ့ ဂါထာနံပါတ္ (၁၂) မွာ
          ကြမ္းရြက္၏ အလယ္၌ ကုေ၀ရနတ္မင္းေစာင့္၏။ အရင္းဘက္၌ ဘီလူးေစာင့္၏။ အဖ်ားဘက္၌ နတ္မိစၦာေစာင့္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စားေသာအခါ ထုိအရင္းအဖ်ားတုိ႔ကို ျဖတ္၍ စားရာ၏။ ဤသုိ႔စားလွ်င္ ဘုန္းက်က္သေရ တုိးတက္၏။လုိ႔ ဆုိထားတာေတြ။ ၿပီးေတာ့ ဂါထာနံပါတ္ (၁၃) မွာ-
          ျဗဟၼာသည္ သင္ပုန္းကုိ ေစာင့္၏။ ဗိႆဏုိးနတ္သည္ ကမၸေလြ (စာပေလြ) ကုိေစာင့္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အတတ္ပညာ သင္ေသာသူတုိ႔သည္ ထုိျဗဟၼာႏွင့္ ဗိႆဏုိးတုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ကုန္ရာ၏။ ထုိသုိ႔ ပူေဇာ္ေသာ သူကုိ ျဗဟၼာႏွင့္ ဗိႆဏုိးနတ္တုိ႔က အခါခပ္သိမ္း ျမတ္ႏုိးကုန္၏ တဲ့။ ဒီ႔ အျပင္ တစ္ျခားဂါထာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ ဒီဂါထာေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈသင္ခန္းစာ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ လုံး၀ လုိက္ဖက္မႈ မရွိတဲ့အတြက္ ျဖဳတ္ပယ္ ထားသင့္တယ္။ တကယ္လုိ႔ မျဖဳတ္ပယ္ခ်င္ရင္လဲ ေအာက္မွာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္ ထည့္သြင္းထားရင္ သိပ္ေကာင္းမွာ။ ‘
          ‘ဒီ ဂါထာေတြဟာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ဘူးလား ဘုရား၊ ပါဠိေတြမုိ႔ ဘုရားေဟာလုိ႔ ထင္ေနတာ။’
           (၁၀)တန္းကုိ ေျဖဆုိထားသည့္ သင္တန္းသူ တစ္ဦး၏ ေမးေလွ်ာက္လာေသာ စကားျဖစ္သည္။
          ‘မဟုတ္ဘူး။ ဒီ ေလာကနီတိသင္ခန္းစာမွာ အျခားေသာ ဆုံးမစာေတြလုိ နိဒါန္းကုိ ေဖၚျပမထားတဲ့အတြက္ ဘုရားေဟာလုိ႔ ထင္တာ မဆန္းပါဘူး။ ဒီေလာကနီတိကုိ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္ ပင္းယေခတ္က စတုရဂၤဗလ အမတ္ဆုိသူ ေရးသားထားခဲ့တာ။ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ေတြထဲကေရာ၊ ေလာကီက်မ္းေတြထဲကေရာ ထုတ္ႏႈတ္ၿပီး ေရးသားထားခဲ့တာ ျဖစ္လုိ႔ သူအဆုိအမိန္႔ တခ်ိဳ႕ဟာ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္တာေတြ ပါ၀င္ေနတာေပါ့။       သူျပဳစုခဲ့တဲ့ က်မ္းေတြထဲမွာ ဒီေလာနီတိက်မ္းဟာ အထင္ရွားဆုံးနဲ႔ အသုံးအမ်ားဆုံး၊ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာလူထုအေပၚ  ၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈ အရွိဆုံးလုိ႔ ဆုိရလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို သင္ၾကားေပးတဲ့ ေနရာ ဌာနေတြမွာ ေလာကနီတိရဲ့ အဆုိအမိန္႔ေၾကာင့္ ၾကာသပေတးေန႔ကုိသာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး စာေပမ်ားကုိ စတင္ သင္ၾကားေပးေလ့ရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ‘အျမင္မေလ်ာ္ ဆင္ေတာ္နဲ႔ ခေလာက္’ လုိ႔ ဆုိရမလုိပါဘဲ။
          အဲဒီလုိ မျဖစ္ရေအာင္နဲ႔ ပါဠိျမင္ရင္ ဘုရားေဟာလုိ႔ ယူဆၾကၿပီး လုိက္နာက်င့္သုံးၾကရင္ သင္ၾကားေပးတဲ့ သူမွာ အျပစ္မကင္းႏုိင္တာမုိ႔ ခုလုိ ရွင္းျပေနရတာ။ ကဲ ဒီဂါထာေတြဟာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိၾကၿပီ မဟုတ္လား’
          ‘သိၾကပါၿပီး ဘုရား’
          ‘သိ႐ုံမွ်နဲ႔ေတာ့ မၿပီးေသးဘူး။ အက်င့္မပါတဲ့ အသိဟာ အက်ိဳးနဲ႔တူသတဲ့၊ အသိမပါတဲ့ အက်င့္ဟာလဲ အကန္းနဲ႔တူသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အသိနဲ႔ အက်င့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္’
          ယခုမွပင္လွ်င္ ေလာကနီတိ၊ ပကိဏၰက က႑ ထုိဂါထာတုိ႔ကုိ သင္ၾကားေပးစဥ္အခါက ဘုရားေဟာဟု အထင္ရွိၾကၿပီး လုိက္နာက်င့္သုံးၾကေသာ္ သင္ျပေပးသူ မိမိမွာ အျပစ္မကင္းဟု ယူဆထားေသာ စုိးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား  အနည္းငယ္ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္ဟု ယူဆမိပါေတာ့၏။
          အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကုိ ပခုံးေျပာင္း တာ၀န္ယူၾကမည့္ ထုိသူတုိ႔၏ လက္ထက္တြင္မူ ဆင္ေတာ္ကုိ ခေလာက္ဆြဲျခင္းမွ ကင္းေ၀းၾကပါေစ... ဟု။

                                                                             ဒါးစမ္း-အရွင္ေကာ႑ည(ထူးႀကီး)
                                                                                                                                                                                                                      ၂၀၁၀-ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း။