ျမဴေမွာင္ေ၀ကင္း
တစ္ခုေသာ ညေနတြင္ တပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ျမင့္ေဇာ္
ေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္လာသည္။ အေၾကာင္း မရွိ လွ်င္ မလာတတ္သျဖင့္ ‘ဘာကိစၥရွိလုိ႔လဲ’ ဟု ေမးလုိက္သည္။
“မနက္ျဖန္ ဆြမ္း၀တ္ အလွည့္က်လုိ႔ပါ
ဘုရား”
“အဲဒါ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
“တပည့္ေတာ္ရဲ့အမ်ိဳးသမီး မီးဖြားေနလုိ႔
မီးတြင္းထဲမွာ ဆြမ္း၀တ္ခ်က္ရင္ ငရဲႀကီးတတ္တယ္ဆုိတာနဲ႔ ဆြမ္း၀တ္ ပ်က္ေၾကာင္း လာေလွ်ာက္တာပါ
ဘုရား”
“ေဟ. . . ငရဲႀကီးတတ္တယ္ဆုိတာ ငရဲက်တတ္တယ္လုိ႔
ေျပာတာမုိ႔လား”
“မွန္ပါ ဘုရား”
“မီးတြင္းထဲ ဆြမ္းခ်က္တာနဲ႔ ငရဲက်ေရာတဲ့လား”
“အဲဒီလုိပဲ လူႀကီးသူမေတြ ေျပာေနၾကပါတယ္
ဘုရား”
“ေအး... လူႀကီးသူမေတြေျပာတယ္ဆုိၿပီးေတာ့လဲအရာရာကုိလုိက္မလုပ္သင့္ဘူး။
ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစား ေ၀ဖန္ေလ့လာသုံးသပ္ၿပီး လုပ္သင့္မွလုိက္လုပ္ရမယ္။
“မီးတြင္းထဲမွာ ဆြမ္းခ်က္လုိ႔ ရ႐ုံတင္မကဘူး၊
ဆြမ္းကပ္လုိ႔ေတာင္ ရတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပ ရအုံး မယ္”
“မွန္ပါအမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဘုရား”
“တုိ႔ဗုဒၶ လက္ထက္က ရွင္သီ၀လိမေထရ္ဆုိတာ
ရွိတယ္။ အဲဒီ ရွင္သီ၀လိမေထရ္ေလာင္းကုိ သူ႔ရဲ႕မိခင္ သုပၸါ၀ါသာဟာ ခုနစ္ႏွစ္နဲ႔ခုနစ္လကုိယ္၀န္ေဆာင္ခဲ့ရတယ္။
တုိတုိေျပာၾကပါစုိ႔ကြာ။ ရွင္သီ၀လိ မေထရ္ေလာင္းကုိ ဖြားျမင္တဲ့ေန႔မွာ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့
သံဃာေတာ္ေတြကုိ အိမ္ပင့္ၿပီး ဆြမ္းဆက္ကပ္တယ္။ မီးမထြက္ေသးလုိ႔ ဆုိၿပီး တုိ႔ဘုရားက မျငင္းခဲ့ပါဘူး။
ၿပီးေတာ့ အဂၤုလိမာလ မေထရ္ျမတ္ႀကီးဟာ
ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူစဥ္ မီးမဖြားႏုိင္လုိ႔ ညည္းညဴေအာ္ ဟစ္ ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးရဲ႕ အသံကုိၾကားခဲ့ရတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားထံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး သူ႔အေနျဖင့္ ထုိအမိ်ဳး သမီး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ဖြားျမင္ႏုိင္ေရး
ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ နည္းလမ္းေပးေတာ္မူ ပါရန္ ေလွ်ာက္ ထား ေတာင္းပန္ တယ္။ အဲဒီ အခါမွာျမတ္စြာဘုရားက
သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳဖုိ႔ နည္းေပးလုိက္တယ္။
“အဲဒီေနာက္ မီးမဖြားႏုိင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးအိမ္
ၾကြသြားတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား သင္ေပးေတာ္မူလုိက္တဲ့ အတုိင္း သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳရြတ္ဆုိလုိက္တဲ့အခါမွာ
မီးမဖြားႏုိင္တဲ့အမ်ိဳးသမီးဟာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာပဲ သား ေယာက်္ားကေလးကုိ ဖြားျမင္ခဲ့တယ္။
အဂၤုလိမာလမေထရ္ျမတ္ကုိလဲ အိမ္မွာပဲ ဆြမ္းဆက္ကပ္ လွဴဒါန္း ၾကတယ္”
“မွန္ပါ၊ အဲဒီ အေၾကာင္းေတြကို ၾကားေတာ့
ၾကားဖူးၾကပါတယ္ ဘုရား။ ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔က လုိက္နာရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး။ လူႀကီးသူမေတြရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာပဲလမ္းဆုံးေနၾကပါတယ္”
“ေအး...ဟုတ္တာေပါ့။ တုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိသူေတြကဗုဒၶရဲ႕လမ္းစဥ္အတုိင္း
လုိက္နာျခင္းေတာ့မရွိဘဲ တျခားဘာသာေတြရဲ႕
အယူအဆေတြကုိသာ ေရွ႕တန္းတင္ လုိက္နာက်င့္သုံးေနၾကတယ္”
“မွန္ပါ့၊ ဒါနဲ႔ အဲဒီအယူအဆ စကားေတြဟာ
ဘယ္ကေန ျဖစ္ေပၚလာတာလဲဘုရား”
“အဲဒီအယူအဆေတြဟာေလာကီအစီအရင္ျပဳလုပ္သူေတြရဲ႕အယူအဆေတြပါ။
မီးတြင္းထဲမွာဆြမ္း
မခ်က္ေကာင္းတာသာ မဟုတ္ေသးဘူး။ မီးေနခန္းထဲေယာက်္ားကေလး၀င္ရင္ပဲ
ဘုန္းနိမ့္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကတာေတြလဲ ရွိတယ္မဟုတ္လား”
“မွန္ပါ့၊ရွိပါတယ္ဘုရား”
“ငါ့တပည့္ ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့၊
အဲဒီေျပာတဲ့သူေတြ ကုိယ္တုိင္ေရာမီးေနခန္းနဲ႔ ကင္း ခဲ့ၾကလုိ႔လား”
“မကင္းၾကပါဘူးဘုရား”
“ေအး...မီးေနခန္းထဲ၀င္လုိ႔သာ ဘုန္းကံနိမ့္မယ္ဆုိရင္
ငယ္ငယ္ကတည္းက ဘုန္းကံဆိုတာလဲ ပါလာ ႏုိင္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဘုန္းကံဆုိတာကုိ သူတုိ႔တစ္ေတြက
တန္ခုိးဣဒၶိပါဒ္တစ္မ်ိဳးလုိ႔ ယူဆဟန္ ရွိတယ္ကြဲ႕”
“မဟုတ္ဘူးလား ဘုရား”
“ဘယ္ကလာ ဟုတ္ရမွာလဲ၊ ဘုန္းကံဆိုတာ
‘ပုညကမၼ’ သဒၵါကလာတာ။ ‘ပုညကမၼ’ ကေန ‘ပုဥ္းကံ၊’ အဲဒီကေနမ ွအသံေတြအကၡရာေတြေျပာင္းလြဲၿပီး
‘ဘုန္းကံ’ရယ္လုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတာေပါ့။ ‘ပုညကမၼ-ေကာင္း မႈကံ’ ကုိ ဆုိတာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
‘ဘုန္းကံႀကီးတယ္’ ဆုိတာ ‘ေကာင္းမႈကံႀကီးတာ’ ကုိ ဆုိတာကြဲ႕။
“ေကာင္းမႈကံကလဲ သူ႔အလုိလုိ ႀကီးလာတာမွ
မဟုတ္ဘဲ။ ေကာင္းမႈျပဳလုပ္မွ ေကာင္းမႈႀကီး မွာေပါ့။ ေကာင္းမႈမလုပ္ဘဲ ေကာင္းမႈမႀကီးႏုိင္ပါဘူး။
ဒါကုိမီးေနခန္းထဲ၀င္႐ုံနဲ႔ ဘုန္းကံနိမ့္တယ္၊ မီးေန ခန္းထဲ မ၀င္ရင္ ဘုန္းကံရွိတယ္ဆုိတာ
ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေတာ့။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ မီးတြင္းထဲမွာ ဆြမ္းခ်က္႐ုံ
သာမကဆြမ္းကပ္လုိ႔ပါရတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ပါၿပီ။
“ကဲ...မီးတြင္းထဲမွာဆြမ္းခ်က္တဲ့အတြက္
ငရဲႀကီးႏုိင္သလား။....ငရဲမႀကီးႏုိင္ဘူးလားဆုိတာ ဆက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္။ ငရဲက်တယ္၊
ငရဲႀကီးတယ္ဆုိတာငရဲက်ေၾကာင္း၊ ငရဲႀကီးေၾကာင္း ျပဳလုပ္မွငရဲက် ငရဲႀကီးတတ္တာပါ။ ဒီေတာ့ငရဲက်ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့
မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ဒုစ႐ုိက္ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိတယ္လုိ႔ ၾကား ဖူးသလဲ”
“ဆယ္ပါးရွိတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးပါတယ္ဘုရား”
“ေအး...အဲဒီ ဆယ္ပါးက ကာယ ဒုစ႐ုိက္ သုံးပါး၊
၀စီ ဒုစ႐ုိက္ ေလးပါး၊ မေနာ ဒုစ႐ုိက္ သုံးပါးတုိ႔ပဲ။ ကာယဒုစ႐ုိက္သုံးပါးကသူ႔အသက္ကုိသတ္ျခင္း၊
သူမေပးေသာဥစၥာကုိမတရားသျဖင့္ရယူျခင္း၊ သူ႔အိမ္ရာ ကုိ ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ျခင္းတုိ႔ပဲ။
အဲဒီ အထဲမွာ မီးတြင္းထဲ ဆြမ္းခ်က္တာ ပါရဲ့လား”
“မပါပါဘုရား”
“၀စီဒုစ႐ုိက္ေလးပါးဆုိတာကလိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း၊
ကုန္းတုိက္စကား ေျပာဆုိျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကုိေျပာဆုိျခင္း၊ အႏွစ္မရွိသိမ္ဖ်င္းတဲ့စကားကုိေျပာဆုိျခင္းတုိ႔ပဲ။
အဲဒီအထဲမွာမီးတြင္းထဲဆြမ္းခ်က္တာ ပါရဲ႕လား”
“မပါပါဘုရား”
“ေနာက္ဆုံး မေနာကံသုံးပါးကေတာ့ သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကုိ
မတရားႀကံစည္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးေသေစ ရန္ ႀကံစည္ျခင္း၊ အယူအဆ မွားယြင္းျခင္းတုိ႔ပဲ။ အဲဒီ
မေနာကံ သုံးပါးထဲမွာလဲ မီးတြင္းထဲ ဆြမ္းခ်က္ျခင္း ဆုိတာ မပါေလေတာ့ ဘယ္မွာလာၿပီး ငရဲႀကီးေၾကာင္း၊
ငရဲက်ေၾကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။
“ငရဲႀကီးေၾကာင္း၊ ငရဲက်ေၾကာင္း မဟုတ္ရင္
ဘာျဖစ္ႏုိင္သလဲ အေျဖရွာၾကည့္ေတာ့ ပုညကိရိယ ၀တၳဳ ဆယ္ပါးဆုိတာရွိတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျဖစ္ေၾကာင္းလုိ႔ေခၚတာေပါ့။
အဲဒီ အထဲမွာ အလွဴေပးျခင္း ဆုိတာထိပ္ဆုံးကပါရွိေလေတာ့ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျဖစ္တာထင္ရွားပါတယ္။
ေကာင္းမႈကုသုိလ္ဟာေကာင္း က်ိဳးကုိပဲ ေပးမွာေပါ့။ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ ငရဲက်ေၾကာင္း၊ ငရဲႀကီးေၾကာင္း
ျဖစ္ရမွာတဲ့လဲ။
“ကုသုိလ္ျပဳလုပ္ရင္ေကာင္းက်ိဳးကုိသာ
ရႏုိင္ၿပီး မေကာင္းမႈကုိျပဳလုပ္ရင္မေကာင္းက်ိဳးကုိပဲ ခံစား ရမွာပါ။ မေကာင္းမႈကုိျပဳၿပီး
ေကာင္းက်ိဳးခံစားခ်င္လုိ႔မရသလုိ၊ ေကာင္းမႈကိုျပဳလုပ္ၿပီး မေကာင္းက်ိဳး ခံစားရ ဖို႔လဲ
အေၾကာင္း မရွိပါဘူ။
“ဒါကုိ ျမတ္စြာဘုရားက ‘ကမၼ၀ိပါေကာနာမ
မယာ ၀ါ ေကနစိ ၀ါ ပဋိဗာဟိတုံ န သကၠာ- ကံရဲ႕အ က်ိဳးကုိ ငါဘုရားသည္ျဖစ္ေစ၊
အျခားသူ တစ္ဦးဦးသည္ျဖစ္ေစ တားျမစ္ဟန္႔တားလုိ႔ မရႏုိင္ဘူး” တဲ့။
“ဒီစကားေတာ္ရဲ႕ အလုိအရ မီးတြင္းထဲမွာ
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လုပ္လုိ႔လဲ မေကာင္းက်ိဳးခံစား ရေအာင္ ဘယ္သူမွျပဳလုပ္လုိ႔မရဘူးဆုိတာကုိေဖာ္ျပေနတာပဲ။
ကံတရားဆုိတာသမာသမတ္အရွိဆုံး တရား သူႀကီးဆုိတာ ေမ့မထားသင့္ဘူ။
“ကဲ ငါတပည့္ကုိ ေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္တာကေတာ့
မီးတြင္းထဲမွာမုိ႔ ဆြမ္းမခ်က္ႏုိင္လုိ႔ ဆြမ္းမခ်က္ရင္ ကုသုိလ္ မရ႐ုံဘဲရွိမယ္။ မင္းေျပာတဲ့
ငရဲမႀကီးႏုိင္ဘူး။ ေအး....ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ မီးတြင္းထဲမွာ ဆြမ္းခ်က္ရင္ ငရဲႀကီးတယ္လုိ႔ထင္ၿပီး
ဆြမ္းမခ်က္ရင္ေတာ့ ကုသုိလ္မရတဲ့အျပင္ ငရဲႀကီးတတ္တယ္”
“ဘုရား” ဟု အ့ံၾသေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္
တုံ႔ျပန္လာပါသည္။
“ငါ့တပည့္ နားမရွင္းဘူးနဲ႔တူတယ္။ ေအး...ထပ္ရွင္းျပမယ္။
ဗုဒၶအဆုံးအမအတိုင္း လုိက္နာ က်င့္သုံးသူကုိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လုိ႔ေခၚတယ္မဟုတ္လား။ ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမအတုိင္း
လုိက္နာမႈမရွိဘဲ တျခားတစ္ပါး အယူအဆအတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အယူလြဲသူ လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒီေတာ့ မေနာဒုစ႐ုိက္သုံးပါးထဲမွာ အယူအဆမွားယြင္းျခင္းဆုိတာ ပါတယ္ေလ။
ဒါေၾကာင့္ အပါယ္က်ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္လုိ႔ ‘ကုသုိလ္မရတဲ့အျပင္
ငရဲႀကီးတတ္တယ္’ လုိ႔ ေျပာတာ။ မင္း ဘာသာ မင္း စဥ္းစား ဆုံးျဖတ္ပါေလ။
“ကုသုိလ္ရၿပီး ငရဲမႀကီးတဲ့လမ္းကုိ ေရြးမလား။
ဒါမွမဟုတ္ ကုသုိလ္ မရတဲ့အျပင္ ငရဲပါႀကီးတတ္တဲ့ လမ္းကုိ ေရြးမလား။ စဥ္းစား ဆုံးျဖတ္ေပါ့”
“မွန္ပါ့၊ တပည့္ေတာ္နားလည္သြားပါၿပီဘုရား”
ဟုျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားကာ ဦးခ် ခြင့္ပန္ၿပီး ျပန္ သြား ပါေလသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ တပည့္ျဖစ္သူ
ေမာင္ျမင့္ေဇာ္ဆြမ္းလာပုိ႔ေၾကာင္း ဆြမ္း၀တ္ အၿမဲ လွယ္ေနက် ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းဆရာကေလး ေမာင္ေအာင္ျမတ္သိန္းက
ေလွ်ာက္ထားပါသည္။
လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ကုိေရြးကာ ရဲရဲေလွ်ာက္၀ံ့ေသာ
တပည့္အတြက္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူး မဆုံး ျဖစ္မိ ပါ ေတာ့သည္။ ။
အမွတ္ ၁၃၈ ၂၀၀၈- ခုႏွစ္၊
ဇြန္လ၊ ဓ မၼရတနာမဂၢဇင္း။
No comments:
Post a Comment