Tuesday, January 22, 2013

၀ဋ္မီးစာ


၀ဋ္မီးစာ
အရွင္နာဒရ(ဟုိပင္)၏ “ဥေပကၡာမရွိေသာႏွလုံးသား” အမည္ရွိစာအုပ္ကိုစိတ္ပါ၀င္စားစြာဖတ္႐ႈ ေနစဥ္ ဒါယကာတစ္ဦး ေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္လာသည္။ ဖတ္လက္စ စာမ်က္ႏွာကုိမွတ္ထား၍စားပြဲေပၚသို႔တင္ ထား လုိက္၏။
သူသည္ စာေရးသူထံမွ ဘာသာေရးစာအုပ္မ်ားကို ငွားယူဖတ္႐ႈေလ့ရွိ၏။ ဖတ္သမွ် စာအုပ္မ်ားထဲမွ မရွင္းလင္းသည့္ အခ်က္အလက္တို႔ကုိလည္း လာေရာက္ ေမးျမန္းေလ့ရွိ၏။
သူလာလွ်င္ ေမးခြန္းတစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုပါလာတတ္စၿမဲျဖစ္၍ ယခုလည္း ေမးခြန္းေမးရန္အတြက္ လာေရာက္ျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ယူဆရေပ၏။
“ဘာေတြမ်ား ေမးစရာ ရွိလာျပန္ၿပီလဲ”
“အေမး-အေျဖ စာအုပ္ထဲက အေျဖတစ္ခုဟာ တပည့္ေတာ္အဖို႔ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနတာနဲ႔ လာခဲ့တာပါ ဘုရား:”
“ဘယ္လို ေျဖထားလို႔ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေနရတာလဲ”
“၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီကုိးကြယ္တာ၊ အိမ္တြင္း အိမ္ျပင္နတ္မ်ားကုိကုိးကြယ္တာ၊ ဘုိးဘုိးႀကီးမ်ားကိုကုိးကြယ္ တာမ်ားကသံသရာဘ၀အတြက္ဘုရားအျဖစ္ကုိးကြယ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္၊ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားေအာင္၊ ေလာကီအက်ိဳးငဲ့ၿပီး ကိုးကြယ္ၾကျခင္းျဖစ္လို႔ ဒီလုိ ဘယ၊ လာဘ၊ ကုလ၊ အာစရိယအျဖစ္ ကုိးကြယ္ျခင္းအတြက္သရဏဂုံမပ်က္ဘူးလို႔ေျဖထားတယ္ဘုရား။
“ဒီလုိကုိးကြယ္ၾကတာေတြကုိတခိ်ဳ႕ဆရာေတာ္ေတြကသရဏဂုံပ်က္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ေတြက သရဏဂုံ မပ်က္ဘူးလုိ႔ဆိုေနၾကေတာ့တပည့္ေတာ္တို႔လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြအဖို႔ဘယ္ဟာအတည္ယူရမယ္မွန္း မသိ။ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနမိပါတယ္။ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔အရွင္ဘုရားရဲ့အယူအဆလည္း သိရေအာင္လာခဲ့တာ ပါဘုရား”
“ဒီအေျဖမွာပါတဲ့ ‘ဘယ၊ လာဘ၊ ကုလ၊ အာစရိယအျဖစ္ျဖင့္ကုိးကြယ္ျခင္းအတြက္သရဏဂုံမပ်က္ဘူး’ ဆုိတာကုိေထာက္ဆရင္ဒီအေျဖဟာသီလကၡႏၶ၀ဂၢအ႒ကထာသရဏတၱယ၀ဏၰနာအဖြင့္ကုိၾကည့္ၿပီး ေျဖဆိုထား တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္”
“အ႒ကထာကဘယ္လုိမ်ား ဖြင့္ဆိုထားလို႔တုံး ဘုရား”
“အ႒ကထာမွာဖြင့္ဆိုထားတာကသရဏဂုံတည္ၿပီးသားသူကုိရည္ၫြန္းၿပီး ဖြင့္ဆိုထားတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္သရဏဂုံတည္ဖို႔ရန္ ခံယူေဆာက္တည္ပုံ အျခင္းအရာေလးမ်ိဳး (သရဏဂုံေလးမ်ိုး) ဆိုတာကိုအရင္ဆုံး
သိထားဖို႔ လိုလိမ့္မယ္”
“မွန္ပါ၊ ဖတ္ေတာ့ဖတ္ဖူးပါတယ္၊ မမွတ္မိေတာ့လို႔ အမိန္႔ရွိပါအုံးဘုရား”
“ဒါဆိုလဲ သတ္ပုံ တံခ်ဴက်မ္းမွာပါတဲ့ လကၤာကေလးအတုိင္း မွတ္သားထားေပါ့။ ‘ကုိယ္ကုိေဆာင္လ်ဥ္း၊ လဲေလ်ာင္းျခင္းႏွင့္၊ ၀ပ္စင္း႐ုိက်ိဳး၊ ရွိခုိးတုံုျငား၊ တပည့္သားအျဖစ္၊ စင္စစ္သရဏဂုံ ဤေလးစုံကုိ၊ လုံေလအၿမဲ၊ သက္လုံးစြဲ’ တဲ့။ ဒီလကၤာထဲမွာပါတဲ့ ‘ကုိယ္ကုိေဆာင္လ်ဥ္း’ ဆုိတာကမိမိကိုယ္ကုိရတနာသုံးပါးအား စြန္႔လႊတ္ အပ္ႏွင္းတဲ့ အတၱသႏၷိယ်ာတန သရဏဂုံကုိ ဆိုလိုတာ။
‘လဲေလ်ာင္းျခင္းႏွင့္’ ဆိုတာကေတာ့ရတနာသုံးပါးကုိသာအားကုိးအားထားျခင္း၊ ကုိးကြယ္လဲေလ်ာင္း ျခင္းဆိုတဲ့ တပၸရာယဏတာ သရဏဂုံကုိ ဆိုလိုတာ။
‘၀ပ္စင္း ႐ုိက်ိဳး၊ရွိခိုးတုံျငား’ ဆိုတာကရတနာသုံးပါးကုိသာလွ်င္ရွိခုိးျခင္း၊ ခရီးဦးႀကိဳျခင္း၊ လက္အုပ္ ခ်ီျခင္း၊ အ႐ုိအေသျပဳျခင္းတို႔ကုိ ျပဳပါ့မယ္လို႔ ခံယူေဆာက္တည္တဲ့ ပဏိပါတ သရဏဂုံကုိ ဆိုလိုတာ။
‘တပည့္သားအျဖစ္’ ဆိုတာကရတနာသုံး၏ တပည့္အျဖစ္သာခံယူတဲ့ သိႆာဘာ၀ူပဂမနသရဏဂုံကုိ ဆိုလုိတာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီသရဏဂုံေလးမ်ိဳး တစ္သက္လုံး စြဲစြဲၿမဲၿမဲမိမိသႏၲာန္မွာတည္ရွိေနေအာင္ေဆာက္တည္ထားပါလုိ႔ ဒီလကၤာက ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလကၤာထဲမွာပါတဲ့ ပဏိပါတသရဏဂုံဆိုတာရဲ့ သေဘာအဓိပၸာယ္ကုိ နားလည္ၿပီ မဟုတ္လား”
“မွန္ပါ၊ နားလည္ပါၿပီဘုရား”
“အဲဒီ ပဏိပါတသရဏဂုံတည္သူအဖို႔ ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားပုဂၢဳိလ္မ်ား၌ ‘အမ်ိဳးအႏြယ္အစဥ္ အလာျဖစ္ေနျခင္း၊ ဒါမဟုတ္အတတ္ပညာသင္ေပးတဲ့ ဆရာျဖစ္ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ရွိခုိးျခင္းတုိ႔ကို ျပဳေသာ္လည္း သရဏဂုံမပ်က္ေၾကာင္း’ အ႒ကထာဆရာက ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ ျပဆိုထားတဲ့ စကားရပ္ရယ္ပါ။
“အ႒ကထာဖြင့္ဆိုထားတဲ့ (ဒီ၊႒=၁၊ ၂၀၇) စကားရပ္ကိုခ်မ္းေျမ့အေျခပ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာမွာခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္က ‘ရတနာသုံးပါးကုိယုံၾကည္ဆည္းကပ္သျဖင့္သရဏဂုံတည္ေနေသာဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ သည္တျခားဘာသာမွဘုရားဆုိသူမ်ား၊ ဘုန္းႀကီးဆိုသူမ်ားကုိေဆြမ်ိဳးျဖစ္ျခင္း၊ ဆရာျဖစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ရွိခုိးေသာ္
လည္း တည္ၿပီးသား သရဏဂုံမပ်က္’ လုိ႔ဘာသာျပန္ထားပါတယ္။
“ခ်မ္းေျမ႔ဆရာေတာ္ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ ေဆြမ်ိဳးျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ ]ကုလ} ပုဒ္ကုိ တခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားက ‘အမ်ိဳးအႏြယ္အစဥ္အလာျဖစ္ျခင္း’ လို႔လဲဘာသာျပန္ၾကတယ္။ ‘မိ႐ုိးဖလာအစဥ္အလာ’ လုိ႔လဲဘာသာျပန္ၾက တယ္။ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာသာယူေပေတာ့။
“ဒီအ႒ကထာမွာပါတဲ့ ‘အဘိ၀ါဒန၊ အဥၨလိကမၼ’ ဆိုတဲ့ပါဠိကို ဒကာဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေအာင္ ေျဖဆိုထားတဲ့ ဆရာေတာ္က’ ကုိးကြယ္ျခင္း’ လုိ႔ဘာသာျပန္လိုက္ေတာ့ ထင္ရာျမင္ရာကုိးကြယ္ၾကခ်င္သူေတြအဖို႔ အကုိးအကား အေထာက္အထားရသြားေစတာေပါ့။
“အ႒ကထာျပဆိုခ်က္ဟာ သရဏဂုံတည္ၿပီးသားသူကုိသာ ရည္ရြယ္ၿပီးဆိုတာ ျဖစ္တယ္။ သရဏဂုံ မတည္တဲ့သူမ်ားအတြက္အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး စဥ္းစားေနစရာေတာင္မလိုပါဘူး”
“၀ိဇၨာတို႔၊ နတ္တို႔၊ ဘုိးေတာ္တို႔ကုိးကြယ္ေနၾကတဲ့သူမ်ားဟာဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆိုတဲ့သူေတြကအမ်ားစု ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂုံ တည္ၿပီးသူမ်ားလို႔ မဆိုႏိုင္ဘူးလားဘုရား”
“ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားပုဂၢဳိလ္ေတြကိုအမ်ိဳးအႏြယ္အစဥ္အလာျဖစ္ေနလို႔၊ဒါမွမဟုတ္အတတ္ ပညာသင္ေပးတဲ့ ဆရာျဖစ္ေနလို႔ရွိခုိးတယ္ဆိုရင္ သရဏဂုံမျဖစ္လို႔ သရဏဂုံမပ်က္ပါဘူး။
ဒီလုိပဲ ရတနာသုံးပါးအေပၚမွာ အမ်ိဳးအႏြယ္အစဥ္အလာျဖစ္လုိ႔ အတတ္ပညာသင္ေပးဖူးတဲ့ ဆရာ ျဖစ္လို႔ ရွိခုိးပူေဇာ္ေနသူမ်ားဟာ လဲသရဏဂုံမျဖစ္တဲ့အတြက္ သရဏဂုံမတည္ႏိုင္ဘူးလုိ႔ အဲဒီအ႒ကထာမွာပဲ ဆိုထား ပါတယ္။
“ဒီအခ်က္ကုိ သတိမျပဳလို႔သာ သရဏဂုံမပ်က္ဘူးလို႔ ေျဖဆိုလုိက္တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မ်က္ကန္းယုံ ၾကည္မႈနဲ႔ထင္ရာျမင္ရာကုိးကြယ္ေနသူေတြကိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါဘာသာတရားကုိေလ့လာမႈအားနည္းၾကၿပီးအမ်ိဳးအႏြယ္အစဥ္အလာ(မိ႐ုိးဖလာ) ျဖစ္လို႔ ရွိခုိးျခင္း၊ ပစၥည္း၀တၳဳမ်ားျဖင့္ပူေဇာ္လွဴဒါန္းျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ေနၾက တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ် သရဏဂုံတည္သူမ်ား မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
“တကယ္လုိ႔ သရဏဂုံတည္တယ္ဆိုေစဦးေတာ့ အ႒ကထာကတစ္ဆက္တဲဆိုထားတဲ့ စကားရပ္ကုိ အေလးအနက္ထားၿပီး ဆုံးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္”
“အ႒ကထာက ဘယ္လိုမ်ား ဆက္ဆိုထားလို႔တုံး ဘုရား”
“ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ အမ်ိဳးအႏြယ္ အစဥ္အလာျဖစ္၍ ရွိခုိးျခင္း၊ ဆရာျဖစ္၍ ရွိခိုးျခင္းတုိ႔သည္သာ သရဏဂုံမပ်က္ေသာ္လည္း ျမင့္ျမတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ဟု ယူဆ၍ရွိခုိးျခင္းအမႈတို႔ကို ျပဳခဲ့ေသာ္ ေဆာက္တည္ထားအပ္ေသာ သရဏဂုံသည္ပ်က္၏’ လုိ႔ဆုိထားပါေသးတယ္။
“ဒီေတာ့ေရႊလက္ေကာက္ရွိပါလ်က္ေၾကးလက္ေကာက္ကုိတန္ဖုိးထားေနၾကတဲ့သူေတြဟာဘယ္အရာ ကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္လို႔ ယူဆထားေၾကာင္း ေလ့လာ အကဲခတ္ၾကည့္ရင္ သိပါလိမ့္မယ္။
“ဥပမာ-ထိုသူေတြဟာ ကုိးကြယ္မႈစစ္မွန္ဖို႔အတြက္ ေဟာေျပာျပသသူ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကုိ သူတို႔ရဲ့ လုပ္ငန္း ေႏွာင့္ယွက္တယ္လို႔ ယူဆၿပီး ရန္သူသဖြယ္ သေဘာထားကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေ၀ဖန္ ႐ႈတ္ခ် အတိုက္
အခံလုပ္တာမ်ိဳးေတြ၊
“ၿပီးေတာ့ဂုိဏ္းအဖြဲ႕၀င္ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာအထက္ဆရာဆိုသူမ်ားခိုင္းမွလုပ္ေလ့ရွိၾကတဲ့အျပင္အိမ္တစ္အိမ္
ေရာက္သြားလို႔ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေပၚမွာ သူတုိ႔ ဘုိးေတာ္ပြဲဆိုတာ ရွိရင္ေတာ့ ရွိခုိးေလ့ရွိၾကၿပီး ဘုိးေတာ္ပြဲ ဆိုတာ မရွိရင္ ရွိခိုးေလ့ မရွိၾကတာေတြ၊
“နတ္အားကုိးၾကတဲ့ သူမ်ားဟာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕မွာပဲဗုဒၶမႏွစ္သက္တဲ့အရာမ်ားနဲ႔ နတ္ဆိုတာ ေတြကုိ ပူေဇာ္ပသတင္ေျမွာက္ျခင္း ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကတာေတြဒါေတြကို ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ ဘယ္အရာကုိသာ အေလး အျမတ္ထားေနတယ္ဆိုတာသိသာထင္ရွားေနပါၿပီ။
“ဒါဆိုရင္ သရဏဂုံမပ်က္ဘူးလုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ အေျဖဟာသရဏဂုံတည္ခဲ့လို႔မပ်က္တာ မဟုတ္ဘဲ အစ ကတဲက သရဏဂုံမတည္ခဲ့လို႔မပ်က္တာသာျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ဦးဇင္းအေနနဲ႔ယူဆပါတယ္”
“မွန္ပါဘုရား၊ သရဏဂုံပ်က္-မပ်က္ဆိုတာေတာ့ရွင္းသြားပါၿပီ။ အဲဒီ၀ိဇၨာဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေမးခ်င္ပါေသးတယ္”
“ကဲ...ေမးစမ္းပါအုံး”
“၀ိဇၨာတို႔၊ ဘုိးေတာ္တုိ႔ဟာ ဒယ္အိုးမွာလို႔ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္တစ္ပါး ေဟာထားတာ နာရတယ္ ဘုရား။ အဲဒါ ဟုတ္ပါသလား”
“ဦးဇင္းက ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ရထားသူမွ မဟုတ္တာ။ ဘယ္မွာလာၿပီး အတတ္သိႏုိင္ပါ့မလဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းလို႔ရေအာင္ အေထာက္အထားတစ္ခု ေရးေပးလုိက္ပါ့မယ္။ ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ္ စဥ္းစားေ၀ဖန္ၿပီး ခန္႔မွန္းသာၾကည့္ေပေတာ့”
စာေရးသူသည္ ေနရာမွထကာ မဃေဒ၀လကၤာသစ္စာအုပ္ကုိသြားယူၿပီးလွ်င္ ျဗဟၼ၀ိဟာရစရိယ အခန္း၊ အပုိဒ္၄၃၆-ပါလကၤာမွ ေမးခြန္းႏွင့္ဆီေလ်ာ္ရာကုိ ထုတ္ႏႈတ္၍ ေရးသားေပးလုိက္ပါသည္။
“တစ္သီးမွန္စြာ၊ နတ္၀ိဇၨာတို႔၊ ဂါထာ အင္း အိုင္၊ စုိးပုိင္ေသာအား၊ မႏၲရားျဖင့္၊ ဘြား ဘြားရြတ္ကာ၊ သခ်ႋဳင္းမွာလွ်င္၊ အစာေကြၽး၍၊ လကြယ္ေန႔၌၊ တေ စၦ႔ဦးထုပ္၊ ခြၽတ္ယုတ္ ယူက်င္၊ ကုိယ္တြင္ေဆာင္ျငား၊ သံ ျပဒါးက၊ ေဆး၀ါးသတၱိ၊ နတ္တရွိတည့္၊ သိဒၶိက်ိဳးႀကီး၊ဓား လွံၿပီးႏွင့္၊ရွိန္းၿပီး အန္းၿပီး၊ ပါးစုံၿပီးလည္း၊ ေသၿပီး နိရယ၊ အပါယ္က်လိမ့္၊ ေဒါသမၿပီး၊ ငရဲႀကီး၏၊ ၀ဋ္မီးအစာ၊ အတတ္သာရွင့္...”.။ ။

အမွတ္စဥ္ ၂၂၉၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment