ေဆးကု၍မရပါ
ထိုေန႔က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါလ်က္ သရဏဂုံမတည္ေၾကာင္းကို
ရွက္ရေကာင္းးမွန္းမသိ ဂုဏ္ယူ ၀င့္ၾကြားစြာ ေျပာဆိုသူႏွစ္ဦးႏွင့္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္
ေတြ႕ႀကံဳရ၏။ တစ္ဦးမွာ စာေရးသူရြာမွ အသက္အားျဖင့္ (၇၀) ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေသာဒါယိကာမႀကီး
ျဖစ္သည္။ သူကိုယ္တိုင္ဆြမ္းလာပို႔သျဖင့္-
“သားသမီးမ်ား ေျမးမ်ား ဘယ္သြားၾကလို႔လဲ”
ဟု ေမးမိသည္။
သားသမီးမ်ား ေျမးမ်ား မအားၾကေၾကာင္းႏွင့္
ေျမးတစ္ဦး၏ က်န္းမာေရးမေကာင္းပုံကို ေလွ်ာက္ထား ပါေလေတာ့သည္။
“ဟုိတစ္ေလာကေျမးအႀကီးေကာင္ခါး႐ုိးကိုက္လို႔အိပ္ရာထဲကထေတာင္
မထႏုိင္ဘူး။ အဲဒါဟုိေမး ဒီေမးနဲ႔စုံေနတာပဲလုပ္လိုက္ရတာ။ ဘယ္လိုမွမသက္သာဘူး။ မအူခံုကိုသြားၿပီး
နတ္ေမးေတာ့မွ ‘လယ္ထဲက ဖမ္းထားတာ ေကြၽးလိုက္’ ဆိုတာနဲ႔ ေကြၽးလိုက္ေတာ့မွပဲ ေကာင္းသြားေတာ့တယ္ဘုရား”
“ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသစရာေကာင္းတာပဲေနာ္”
“ဟုတ္တယ္ဘုရား”
“ဦးဇင္း အံ့ၾသတယ္ဆိုတာကေရာဂါေပ်ာက္သြားတာကိုအံ့ၾသတာမဟုတ္ဘူး။
ဒီလိုဖမ္းစားတတ္တဲ့ ဟာေတြက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆိုသူေတြကိုသာေရြးခ်ယ္ၿပီး ဖမ္းစားတတ္လို႔အံ့ၾသေနတာ။
သူတို႔မွာဘာသာ၀င္ ဦးေရ အတိအက် ရွိတယ္နဲ႔ တူတယ္ေနာ္”
“အနီးအနားရွိ ဘာသာျခားမ်ားမွာ ထိုကဲ့သုိ႔ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး၊
ဖမ္းစားခံရသည္မ်ိဳး၊ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ိဳး မရွိ သည္ကို ရည္ရြယ္၍ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအခါ-
“အရွင္ဘုရားကသာမယုံတာ၊ တပည့္ေတာ္မတို႔ကလက္ေတြ႕ပါဘုရား”
ဟုဆိုပါေလ၏။
“ကဲဒကာမႀကီးကုိေမးပါအုံးမယ္။ ဘာေရာဂါျဖစ္ျဖစ္ဒါေတြေၾကာင့္လို႔ယုံၾကည္တဲ့သူနဲ႔မယုံၾကည္တဲ့သူ၊
ဘယ္သူကအကုသိုလ္ကင္းမလဲ၊ စဥ္းစားၿပီးေျဖစမ္းပါအုံး”
“ဒါကေတာ့ ဒါေပါ့ဘုရား။ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ”
ဟု ဆိုကာ ဦးခ်ကာ ျပန္သြားပါေလသည္။
ထိုဒါယိကာမႀကီးသည္ “ဘာေရာဂါျဖစ္ျဖစ္ဒါေတြေၾကာင့္ဟုယုံၾကည္သူမ်ားအဖို႔ဖမ္းစားသည္ဆိုသည့္
အရာ၌အမ်က္ေဒါသထြက္ျခင္း၊
သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္ျဖတ္၍ေကြၽးရျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္အကုသုိလ္သာတုိးပြား
ႏုိင္ၿပီး၊
မယုံၾကည္သူမ်ားအဖို႔ထိုကဲ့သုိ႔အလားတူအကုသိုလ္ကံမ်ား ကင္းေ၀ႏုိင္ေၾကာင္း” ရွင္းျပမည့္စကားကုိပင္
နားေထာင္ႏုိင္စြမ္း
မရွိပါေခ်။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_
ဆြမ္းစားအၿပီး စီရြာေက်ာင္းသုိ႔ ကိစၥရွိသျဖင့္
သြားသည္။ ထိုစီရြာေက်ာင္းတြင္ အသိဒကာတစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳပါေလ၏။ ထိုဒကာကုိ “မေတြ႕တာၾကာၿပီ၊
ဘယ္သြားေနတာလဲ” ဟု စကားစမိပါသည္။
အိမ္တိုင္က်င္းတူရာတြင္ ေပါင္တြင္းေၾကာထဲက
ငန္႔ခနဲျဖစ္ၿပီး မထႏိုင္ေတာ့ဘဲ ရက္ (၂၀) ေလာက္ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ၿပီး ထမင္းစားရေၾကာင္း၊
ျပည္က အထူးကုသမားေတာ္ႀကီးထံ သြားေျပာေတာ့အေၾကာညပ္တာ လို႔ေျပာေၾကာင္း၊ ေသာက္ေဆးမ်ား၊
လိမ္းေဆးမ်ား ေပးလိုက္ေသာ္လည္း သိပ္ထူးျခားမႈ မရွိေၾကာင္း၊ ေနာက္ ေဂြးခ်ိဳမွေခါင္းစြဲဆရာက]]အိမ္ၿခံထဲမွာက်င္းတစ္ခုရွိလိမ့္မယ္၊
အဲဒီက်င္းထဲမွာ၀က္သားတစ္ပိႆာေကြၽးလိုက္ ပါ” လို႔ ခိုင္းတာနဲ႔ ေကြၽးလိုက္လို႔ ေပ်ာက္ကင္းသြားေၾကာင္း
စီကာပတ္ကုံး ရွင္းျပေနေလသည္။
“ဒကာ့စကားၾကားေတာ့ဦးဇင္းရဲ့ဇာတိရြာကသီလရွင္ႀကီး
ေျပာတဲ့စကား သြားၿပီး အမွတ္ရမိတယ္”
“သီလရွင္ႀကီးက ဘယ္လိုမ်ားေျပာလို႔လဲဘုရား”
အဖိတ္ေန႔တစ္ေန႔မွာ ဆြမ္းဆန္ရပ္ထြက္ရင္း
သီလရွင္ႀကီးကုိေခြးကုိက္ခံရတယ္ေလ။ အဲဒီလိုေခြးကုိက္ ခံရေတာ့သူ႔ကုိခင္မင္ရင္းႏွီး ၾကည္ၫုိၾကတဲ့သူေတြက
‘အဖြား၊ ေခြးကုိက္ခံရလို႔ဆုိ။ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ’ နဲ႔ ေမးျမန္းၾကတယ္။ ေမးျမန္းၾကသူတိုင္းကုိသီလရွင္ႀကီးက
‘ရွက္ဖို႔ကေကာင္းသနဲ႔၊ မေမးၾကပါနဲ႔ကြယ္’ လို႔ဆုိေလ့ ရွိတယ္။
“ဒီတုန္းကစာေရးသူက ေက်ာင္းသားဘ၀ခပ္ငယ္ငယ္ရယ္။
‘အဖြားကလဲေခြးကုိက္ခံရတာရွက္စရာ လုိက္လို႔’ လို႔ေျပာမိတယ္။ သီလရွင္ႀကီးကဘာျပန္ေျပာတယ္မွတ္သလဲ။
‘ငါ့ေျမးႏွယ္၊ရွက္စရာေကာင္းတာေပါ့။ သူေတာ္ေကာင္းအ၀တ္ ၀တ္ထားၿပီး ေမတၱာေခါင္းပါးတာ လူသိတာေပါ့’
လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။
“ခုလဲဒကာကကုိယ့္ကုိယ္ကုိဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနၿပီး
သရဏဂုံမတည္တာလူသိခံသလိုျဖစ္ေနၿပီ” ဟု ေျပာ လိုက္ပါသည္။
“မဆိုင္ေလာက္ပါဘူးဘုရား” ဟု ဆိုေလ၏။
“ဦးဇင္းက ဘုရားေဟာေဒသနာေတာ္နဲ႔ အညီေျပာတာ၊
ဒါကုိ မဆိုင္ေလာက္ပါဘူးဆိုေတာ့ သရဏဂုံ မတည္တာေထာက္ခံေနသလိုျဖစ္ေနၿပီေပါ့။ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူစဥ္ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ကထင္း
လွည္းသမား သားအဖႏွစ္ဦးအေၾကာင္း ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား”
“မွန္ပါ့၊ ၾကားဖူးပါတယ္ဘုရား”
“အင္းေလ၊ ၾကားဖူးၾကသူေတြေတာ့မ်ားပါတယ္။
အတုယူလိုက္နာရေကာင္းမွန္းသာမသိၾကတာပါ။ အဲဒီထင္းလွည္းသမား သားအဖႏွစ္ေယာက္ ေတာထဲထင္းခုတ္သြားရာကအျပန္
သုသာန္တစ္ခုအနီးမွာ ထမင္း စား အပန္းေျဖသေဘာနဲ႔နားေနခဲ့တယ္။ အဲဒီအခိုက္ႏြားေတြကိုေျဖလႊတ္ထားတာႏြားေတြၿမိဳ႕ထဲျပန္၀င္သြား
ၾကလုိ႔ဖခင္ျဖစ္သူကႏြားေတြကိုသြားဖမ္းရတယ္။
“အျပန္ၿမိဳ႕တံခါးပိတ္ထားတဲ့အတြက္ သားတစ္ဦးတဲသုသာန္အနီးက
လွည္းေအာက္မွာ အိပ္ရရွာတယ္။ အဲဒီမွာ ဘီးလူႏွစ္ေကာင္ေရာက္လာၿပီး တစ္ေကာင္ကကေလးကုိစားဖို႔ဆြဲတယ္။
ကေလးက ‘နေမာဗုဒၶႆ’ လို႔ ရြတ္လုိက္လုိ႔ ဘီလူးစားမယ့္ ေဘးရန္က လြတ္ကင္းသြားတယ္။ ဒါ့အျပင္
ဘီလူးက ဘုရင္ပြဲေတာ္ဆက္တဲ့ ေရႊခြက္နဲ႔ ေဘာဇဥ္ေတြယူေဆာင္ေကြၽးေမြးၿပီး တစ္ညလုံး ေစာင့္ေရွာက္ထားခဲ့ၾကတယ္။
“အဲဒီကေလးဟာဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ပါဘူး။
သူနဲ႔ကစာားေဖာ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ကေလးငယ္တစ္ဦးက သူနဲ႔ခုံညင္းထိုးတဲ့အခါ]နေမာဗုဒၶႆ} လုိ႔ရြတ္ဆိုထိုးတိုင္း
အႏုိင္ရတာကုိအားက်အတုယူၿပီး အေလ့အက်င့္ ျပဳလုပ္ ရြတ္ဆိုေနတာ။
“ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္တဲ့ ကေလးငယ္တစ္ဦးေတာင္
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ရြတ္ဆုိ႐ုံမွ်နဲ႔ ဘီလူးစားမယ့္ ေဘးရန္က လြတ္ကင္းခဲ့ပါေသးတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ၾကသူေတြက
အလားတူအႏၲရာယ္ေတြ ေတြ႕ႀကံဳေနၾကတာဟာ ေမ်ာက္အုန္းသီးရသလိုျဖစ္ေနၾကဟန္တူပါရဲ့။
“နံနက္မိုးေသာက္အလင္းေရာက္လို႔ဘုရင္ပြဲေတာ္ဆက္တဲ့ေရႊခြက္ေပ်ာက္တာသိၾကၿပီး
လိုက္လံရွာေဖြ တဲ့အခါ သုသာန္အနီး ကေလးငယ္တစ္ဦးထံမွာ ေတြ႕လုိ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းဖို႔ ဘုရင့္ထံ
ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ သြားၾက တယ္။ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးဟာဘီလူးတို႔ အာႏုေဘာ္နဲ႔ ေရႊခြက္မွာေရးထားတဲ့
အကၡရာမ်ားကို ျမင္႐ုံနဲ႔အျဖစ္သနစ္စုံကုိ သိရွိသြားတယ္။
“ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ၿပီးေတာ့
‘အရွင္ဘုရား၊ ဗုဒၶါႏုႆတိသည္သာလွ်င္ အေစာင့္ အေရွာက္ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား၊ ဓမၼာႏုႆတိတုိ႔သည္လည္း
အေစာင့္အေရွာက္ျဖစ္ပါေသးသလား ဘုရား’ လို႔ေမးေလွ်ာက္တယ္။
“ျမတ္စြာဘုရားက ‘ဒကာေတာ္မင္းႀကီး၊ ဗုဒၶါႏုႆတိသည္သာ
အေစာင့္အေရွာက္ျဖစ္ေစသည္မဟုတ္၊ ဓမၼာႏုႆတိ၊ သံဃာႏုႆတိ၊ ကာယဂတာသတိနဲ႔၊ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ
က႐ုဏာထားမႈ၊ ေမတၱာပြားမႈရယ္လို႔ ေျခာက္မ်ိဳးရွိတယ္။ ထိုေျခာက္မ်ိဳးတို႔စိတ္မွာေကာင္းစြာပြားမ်ားထားပါလွ်င္လည္း
အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္ႏုိင္ တယ္’လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူတယ္။
‘”ဲဒီေျခာက္မ်ိဳးမွာ ‘စိတ္ကုိ ေကာင္းစြာပြားမ်ားထားပါလွ်င္
ထိုသူတို႔အား တစ္ပါးျဖစ္ေသာ အေစာင့္ -
အေရွာက္
ပိတ္ပင္တားျမစ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မႏၲန္ေဆး၀ါးတုိ႔ျဖင့္လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ဖြယ္မရွိေတာ့ၿပီ’
လုိ႔
အာမခံခ်က္
ေပးထားပါေသးတယ္။ (ေတသံ အေညန ရကၡာ၀ရေဏန ၀ါ အေႏၱာသေဓဟိ ၀ါ ကိစၥံ နတၳိ)
“အဲဒီဓမၼပဒအ႒ကထာမွာပဲ အၿမဲမျပတ္မစြမ္းႏိုင္ေသာ္
တစ္ေန႔သုံးႀကိမ္၊ သို႔မဟုတ္ႏွစ္ႀကိမ္၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ႀကိမ္မွ် ေအာက္ေမ့အမွတ္ရပြားမ်ားပါလွ်င္
အေစာင့္အေရွာက္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္လုိ႔ ဖြင့္ျပထားတယ္။ အဲဒီ ေလာက္ကုိပဲ ေလွ်ာ႔ေလွ်ာ႔ေပါ့ေပါ့
ဆိုထားတာ။
“ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ေနၿပီး ရတနာသုံးပါးကုိ
တစ္ေန႔တစ္ႀကိမ္ေလာက္မွ ေအာက္ေမ့အမွတ္ရမႈမရွိလို႔သာ ခုလို အဖမ္းခံထိၿပီးဟုိေကြၽးရ၊ ဒီေကြၽးရနဲ႔အလုပ္ေတြ
႐ႈပ္ေနတာေပါ့။ ဒါကုိရွက္ရေကာင္းမွန္း မသိဘဲေျပာဆို ေနတာဟာ ကုိယ့္ႏူနာ လူတကာလိုက္ျပေနတာနဲ႔
အတူတူပဲေပါ့”
ထုိဒကာအား အခ်ိန္ရသျဖင့္အက်ယ္တ၀င့္
ရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ထိုဒကာမူကား...။
အမွတ္ ၁၄၆၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း။
No comments:
Post a Comment