Tuesday, January 22, 2013

၈၁၊ ဂနက္ရွ္နဒီသုိ႔

       ၈၁၊ ဂနက္ရွ္နဒီသုိ႔
စာေရးသူတုိ႔ ငယ္စဥ္က လကၡဏာေဗဒင္ဆရာႀကီးတစ္ဦးသည္ အထူး နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါသည္။ သူေရးသားခဲ့ေသာ ‘ဘ၀ခရီးႏွင့္အေတြ႕အႀကံဳမ်ား’ စာအုပ္ကုိဘာသာေရး စာေစာင္တစ္ေစာင္က အခန္း ဆက္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပသျဖင့္ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။
ထုိစာေစာင္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲမွ ဆရာႀကီး အိႏၵိယျပည္သုိ႔ ပညာသင္သြားျခင္း အခန္းပါ အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕မွာ အထူး စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းသျဖင့္ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါမည္။ ဆရာႀကီးသည္ ဘုရားလည္းဖူးရန္ ပညာလည္းရွာေဖြရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ၁၉၅၂-ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။
ဤတြင္နဒီေဗဒင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အံ့ၾသဖြယ္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပုံမ်ား အေၾကာင္းကုိ တခမ္းတနား ေဖာ္ျပ ထားေလသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
အထူးကံေကာင္းသည္မွာ ဆူလီပတန္ၿမိဳ႕တြင္ ရွိတုန္းက ေဗဒင္ဆရာႀကီး ေဒါက္တာေရာင္း က ေဗဒင္က်မ္းမ်ားရွိေသာ ေနရာႏွစ္ခုကုိ ၫႊန္ျပလုိက္သည္။ တစ္ခုမွာ(သုခနဒီ)ဟုေခၚသည္။ သုခအမည္ ရွိေသာ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရေသာ ရေသ့ႀကီးက ေဟာသြားေသာ ေဗဒင္ေဟာစာတမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။ တစ္ခု က ဂနက္ရွ္နဒီျဖစ္သည္။ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရေသာ ဂနက္ရွ္အမည္ရွိရေသ့ႀကီးက ေရးသြားျခင္း ျဖစ္သည္။
နဒီေဗဒင္အေဟာမ်ားမွာ ျမန္မာျပည္ရွိ ေပစာမ်ားကဲ့သုိ႔ ေပရြက္တြင္ေရး၍ ျမန္မာဘုန္းႀကီး ေက်ာင္း မ်ားရွိ ေပထုပ္မ်ားကဲ့သုိ႔ တစ္ထြာတစ္မိုက္ျမင့္ေသာ အထုပ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိသည္။
ေပထုပ္မ်ားထဲတြင္ ေဗဒင္ေမးလာသူ၏ အေၾကာင္းအရာ၊ အေဖနာမည္၊ အေမနာမည္မွ စ၍ လြန္ခဲ့ေသာ ဘ၀ကအေၾကာင္း၊ ယခုဘာျဖစ္ေနသည့္အေၾကာင္း၊ ေရွ့ကုိဘာျဖစ္မည့္အေၾကာင္းမ်ားကုိ အံ့ၾသဖြယ္ရာေရးထား ခဲ့သည္။ ေျပာလွ်င္ ယုံႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
နဒီေပစာမ်ားမွာ အေဟာကုိသိလုိလွ်င္မိမိ၏ ဇာတာခြင္ကုိလည္းေကာင္း၊ သုိ႔မဟုတ္မိႆလဂ္၊ ၿပိႆလဂ္စသည္ ေျပာရသည္။ သုိ႔မဟုတ္ လကၡဏာကုိျပရသည္။ ထုိစာကုိ ဘာသာျပန္သူက ဤကဲ့ သုိ႔ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေပထုပ္ထဲမွ မိမိအတြက္ေဟာစာတမ္းကုိ ရွာေဖြ၍ ယူလာသည္။ ရွာေဖြခ ၅-က်ပ္ေပးရသည္။
ေနာက္ဆုံး မိဘနာမည္ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္တကြ အေၾကာင္းစုံပါေသာ ေပထုပ္ကုိရသည္။ အလြန္ အံ့ၾသ စရာ ေကာင္းသည္မွာ အေဖ အေမ မရွိေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ေဗဒင္က်မ္းမ်ားရွိရာသုိ႔ ေရာက္ လာမည္ကုိ မည္ကဲ့သုိ႔ သိသနည္း။ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္လုံး၀အံ့ၾသစရာျဖစ္သည္။
ဥပမာ-ကြၽႏု္ပ္၏ အေဖသည္ဦးခ၊ အေမနာမည္ေဒၚချဖစ္သည္။ အေဖသည္ ၀ါဂြမ္း ကုန္သည္ျဖစ္ ပါသည္ ဟုပါသည္။ အေမသည္ ကုန္မ်ိဳးစုံေရာင္း၀ယ္ လုပ္ကုိင္ပါသည္ဟု ပါသည္။ အလြန္ တိက်သည္။
ကြၽႏု္ပ္ကုိေဟာရာတြင္ ကြၽႏု္ပ္သည္၁၀-ေအာင္သည္။ ဆရာျဖစ္ေအာင္သည္။ လုပ္ငန္းအမိ်ဳးမိ်ဳး လုပ္သည္။ စာေရးလည္း ၀ါသနာပါသည္မွစ၍ ေနာက္ကအျဖစ္မ်ားကုိ အားလုံးေျပာျပသည္။ မည္သည့္ႏွစ္ တြင္ ေသလုနီးပါး မည္သည့္ေရာဂါျဖစ္ေၾကာင္း အံ့ၾသဖြယ္ပါသည္။ ထုိမွ်မကေသး၊ သင္သည္ ၃၆-ႏွစ္က စ၍ ေဗဒင္ဆရာျဖစ္လာသည္။
တစ္လတြင္၀င္ေငြမည္မွ်ရသည္ကုိအတိအက်ေရးထားသည္။ အံ့ၾသ၍မကုန္ႏုိင္ေအာင္ပါ။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
သုခနဒီမွာ ခ်စ္တီးစာျဖင့္ ေရးထားသည္။ ဂနက္ရွ္နဒီမွာ တေမလ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထားသည္။ ကြၽႏု္ပ္သည္ လမ္းျပလုပ္ေသာ ဘီေအေအာင္သည့္ တေမလ္လူမ်ိဳးေလးတစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေန႔၅-က်ပ္ျဖင့္ ငွားထားသျဖင့္ သူကတေမလ္ဘာသာမွ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ျပန္ေပးသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
..........တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ အဖုိးတန္ေသာ နဒီအေဟာမ်ားျဖစ္သည္။ ေဟာစာတမ္းကုိ စ်ာန္ အဘိညာဥ္ရေသာရေသ့ႀကီးမ်ား ေရးထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာအံ့ၾသဖြယ္မွန္႐ုံမွ်မဟုတ္။ ကမၻာအရပ္ရပ္ကလူမ်ိဳးေပါင္းစုံကုလား၊ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္၊ဂ်ာမန္မွစ၍နဒီရွိရာသုိ႔ေရာက္လာမည္ကုိ ဘယ္ပုံ သိသလဲ။ အဘယ့္ေၾကာင့္အေဖနာမည္၊ အေမနာမည္မွစ၍ တစ္လ၀င္ေငြ ဘယ္ေလာက္ အထိ အမွန္ေဟာႏုိင္ပုံ ကုိ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အံ့ၾသ၍ မဆုံးႏိုင္ေအာင္ျဖစ္သည္။
မည္သည့္ေလာကဓာတ္ပညာႏွင့္မွ ရွာေဖြေတြ႕ႏုိင္မည္မဟုတ္။ ဗုဒၶဘာသာအလုိအားျဖင့္ စ်ာန္ အဘိညာဥ္တန္ခိုးသာျဖစ္သည္။ အက်င့္ျပင္းထန္ေသာ၊ တရားေပါက္ေရာက္ေသာ ရေသ့ႀကီးမ်ား ေရး ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ေပစာမ်ားမွာအခ်ိဳ႕ အႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ၿပီ။ အခ်ိဳ႕အႏွစ္သုံးေထာင္ေက်ာ္ၿပီ။ အိႏၵိယျပည္ရွိ မဒရပ္ၿမိဳ႕တြင္ႏွစ္ေနရာ၊ ကြိဳင္ဘာတုိၿမိဳ႕တြင္ တစ္ေနရာသာရွိသည္။ ေနရာတကာ ရွိသည့္ ပစၥည္းမိ်ဳး မဟုတ္ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွသြားေရာက္လုိေသာသူမ်ားအတြက္ လိပ္စာကုိ ေအာက္တြင္ ထည့္ေပး လုိက္ပါသည္။
GANESHNADI
No.81.PADAWATTAMANKILSTREET.KOSAPET.MADRAS.INDRA.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
တစ္ဆက္တည္းပင္ ‘ပညာရွိတုိ႔သည္မတုန္လႈပ္’ ဟုေခါင္းစဥ္တပ္ကာ၊ ဓမၼပဒ၊ ပ႑ိတ၀ဂ္၊ လကု႑က
၀တၳဳပါ-
‘တစ္ခဲနက္ျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ေတာင္သည္ (အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ) လာေသာေလေၾကာင့္ မတုန္ လႈပ္ သကဲ့သို႔ ပညာရွိတုိ႔သည္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ ကဲ့ရဲ့ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္မတုန္လႈပ္ကုန္’ ဟူေသာ စကားရပ္ကုိ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ထည့္ထားေလသည္ မသိပါ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဘာသာေရးမဂၢဇင္း စာေစာင္တုိ႔ အလွ်ိဳလွ်ိဳေပၚေပါက္လာျခင္းအတြက္ ၀မ္းေျမာက္မိပါသည္။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသန္႔ရွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ထားရွိ သည္ဟု ေဖာ္ျပၾက၍ သိရသည့္အတြက္လည္း အားတက္စရာျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မိမိတုိ႔ထားရွိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ရာ၌ျဖစ္ထြန္းမႈမွာ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေ၀းကြာသြားတတ္ၾကသည္ကုိ လည္း ေတြ႕ေနရပါသည္။
“အျဖာအျဖာ၊ ႏွီးႏွယ္ျဖာ၍၊ ပညာေရွ့ထား၊ သဒၶါအားျဖင့္၊ ႏွစ္ပါးညီစြာ၊ မွ်ေစရာ၏၊ သဒၶါပညာ၊ သမာ၀ီရိ၊ ေစာင္းႏွယ္ၫွိေလာ့” ဟူ၍လည္းေကာင္း-
     “ပညာမဖက္၊ သဒၶါထက္က၊ နက္၏ဆင္းရဲ၊ အၿမဲမွန္စြာ၊ သဒၶါႏုံ႔ဆြန္႔၊ တြန္႔၍ ဉာဏ္ကြန္၊ ပညာလြန္ေသာ္၊ ၀က ႍေကာက္က်စ္၊ က်ိဳးမျဖစ္ဘူး” ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ေဖာ္ျပပါေဆာင္းပါးကုိလည္း သဒၶါပညာႏွစ္ပါး အညီအမွ်ထားလ်က္စဥ္းစားၾကေစလုိပါသည္။ “သုခ နဒီမွာ ခ်စ္တီးစာျဖင့္ေရးထားသည္၊ ဂနက္ရွ္နဒီမွာတေမလ္ဘာသာျဖင့္ေရးထားသည္” ဟူေသာ အခ်က္ႏွင့္ “ေပစာမ်ားမွာအခ်ိဳ႕အႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ၿပီ၊ အခ်ိဳ႕အႏွစ္သုံးေထာင္ေက်ာ္ၿပီ” ဟူေသာအခ်က္တုိ႔ကုိ အေလး အနက္ထား စဥ္းစားၾကည့္ေစလုိပါသည္။
ထုိခ်စ္တီးစာေပ၊ တေမလ္စာေပတုိ႔မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း သုံးေထာင္ေက်ာ္ကတည္းက စတင္၍ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္- မေပၚေပါက္သည္တုိ႔ကုိ လက္လွမ္းမမီ၍ အတိအက်မသိႏုိင္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ထုိစာေပအကၡရာ တုိ႔ကုိ ယခုေခတ္ဘီေအေအာင္တေမလ္လူမိ်ဳးတစ္ေယာက္က ဖတ္ႏုိင္စြမ္းရွိသည္ မွာ ေဟာစာတမ္းပါ အေၾကာင္း အရာတုိ႔ထက္ပင ္အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းလ်က္ရွိပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၃၂၇-ႏွစ္ခန္႔က ေရးထုိးထားသည့္ အေသာကေခတ္ ေက်ာက္စာ တုိ႔ကုိ ပင္ ေရွးေဟာင္းသမုိင္း သုေတသီတုိ႔ ယေန႔တုိင္ေအာင္ အလုံးစုံဘာသာျပန္ဆိုႏုိင္စြမ္း မရွိေသးဟု သိရ ပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း သုံးေထာင္ေက်ာ္ကေရးသားထားခဲ့ပါေသာ ေပထုပ္မ်ား ယေန႔ တုိင္ေအာင္ ပ်က္စီးယုိယြင္းျခင္း မရွိသည္မွာလည္း အထူးအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။
     လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၁၀၆- ႏွစ္ခန္႔ကသီဟုိဠ္ကြၽန္း(သီရိလကၤာႏုိင္ငံ) တြင္၀႗ဂါမဏိမင္း လက္ ထက္၌ စတုတၳသဂၤါယနာတင္စဥ္အခါက ေပရြက္မ်ားေပၚတြင္ အကၡရာမ်ား ေရးထုိး၍ တင္ေတာ္မူၾက သည္ဟု ဆုိပါသည္။
       ထုိမူရင္း ေပပိဋကတ္ေတာ္မ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္တုိင္ေအာင္ တည္ရွိေနေသးသည္ဟူ၍ကား မၾကားရ ပါေခ်။ ဤမွ်ေ၀းကြာေသာကာလကိုမဆိုထားလင့္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္၉၅၀-ခန္႔က အေနာ္ရထာ မင္းႀကီး သထုံျပည္မွ ပင့္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ေသ ာေပပိဋကတ္ေတာ္မ်ားသည္ပင္ ယေန႔တုိင္ေအာင္ တည္ ရွိေနသည္ဟု မၾကားရပါေခ်။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ ဂနက္ရွ္ရေသ့ႀကီး၏ ေရရွည္တည္တန႔္ေအာင္ စီမံမႈနည္းစနစ္တုိ႔ကို မ ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ရာ၏။ ဂနက္ရွ္ရေသ့ႀကီး၏ ေရရွည္ခံနည္းစနစ္တုိ႔ကို စတုတၳသဂၤါယနာတင္  မေထရ္ျမတ္တုိ႔ အကယ္၍ ရရွိခဲ့ၾကပါမူမူရင္းေပပိဋကတ္ေတာ္မ်ား တည္ေနဦးမည္ျဖစ္၍ ပဥၥမသဂၤါယနာ၊ ဆ႒သဂၤါယနာမ်ား တင္ဖြယ္လုိ မည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်- ဟူ၍မ်ား ဆုိၾကေလဦးမည္လား။
ဤမွ် အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းသည္တုိ႔ကုိ ကမၻာ႔စံခ်ိန္စာအုပ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္- မထား သည္ကုိ မသိရပါ။ အိႏၵိယႏုိင္ငံသုိ႔ေရာက္သူမ်ား ဆရာႀကီးေဖာ္ျပထားေသာ လိပ္စာအတုိင္း သြားေရာက္ ၍ ေလ့လာဖူးသူ ရွိသည္ဟူ၍ မဖတ္ရဘူး၊ မၾကားရဘူး၊ မသိရဘူးပါ။ ေလ့လာသင့္ၾကလွပါသည္။
စာေရးသူအေနျဖင့္အျခားစာေပပညာရွင္မ်ား ေရးသားေသာစာေပမ်ားကုိဖတ္႐ႈၿပီး ေ၀ဖန္မႈမျပဳလုိ သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ စာေပ၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု အစရွိေသာ အႏုပညာ ရပ္မ်ားမွာ လူတုိ႔၏ စိတ္ႏွလုံးကုိအလႊမ္းမုိးႏုိင္ဆုံးေသာ အရာမ်ားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အရိပ္မည္းမ်ား မလႊမ္းမုိးေစလုိေသာ ဆႏၵမြန္ျဖင့္ ‘ဆုိေရးရွိကဆုိအပ္စြ’ ဟူသည္ႏွင့္အညီ ဆုိေရးရွိ၍သာ ဆုိရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းပါ။ ။

အမွတ္စဥ္ (၂၂၁) ၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ေမလ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment