Sunday, January 13, 2013

လူးလြန္႔လာေသာ အမႈိက္မ်ား


လူးလြန္႔လာေသာ အမႈိက္မ်ား
(က)
မၾကာေသးမီက နာဆာအာကာသစခန္းမွ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာသည္။ “ႏုိင္ငံတကာမွ လႊတ္တင္ေသာ အာကာသယဥ္တို႔၏ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္အာကာသအတြင္း ညစ္ညမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ၍ေနေၾကာင္း၊ ထိုညစ္ညမ္းမႈမ်ားကိုအခ်ိန္မီတားဆီးကာကြယ္ျခင္း မျပဳလုပ္ႏုိင္ပါကစုိးရိမ္ရဖြယ္ အေျခအေနသို႔ ဆိုက္ေရာက္ ႏုိင္ေၾကာင္း” အသိေပး ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုသတင္း၌ “ႏုိင္ငံတကာမွ” ဟုဆိုေသာ္လည္း ကမၻာေပၚရွိႏိုင္ငံမ်ားအားလုံး အာကာသအတြင္းသို႔ အာကာသယာဥ္မ်ား လႊတ္တင္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးပါ။ ႏိုင္ငံအနည္းစုသာလွ်င္လႊတ္တင္ႏုိင္ျခင္းရွိပါေသး၏။ ထိုအနည္းစုျဖစ္ေသာ အာကာသယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ပင္လွ်င္အာကာသအတြင္း ညစ္ညမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ ဆိုပါကလား...။
ဤသုိ႔ဆိုလွ်င္ ေခတ္ကာလၾကာျမင့္လွၿပီျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာသာသနာျမတ္၌လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဆိုသူမ်ားေၾကာင့္ ညစ္ညမ္းမႈ အႏၲရာယ္မ်ားရွိ၊ မရွိဆက္စပ္အေတြးပြား စဥ္းစားၾကည့္မိပါသည္။
ထိုအခါ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕သည္ မိမိတို႔၏ ဘာသာကို ညစ္ႏြမ္းေစႏုိင္သည့္ အယူ၀ါဒမ်ား စြဲကုိင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။
အထက္ပုဂၢိဳလ္၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢိဳလ္၊ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ၀ိဇၨာ၊ မယိ ဒၶိ၊ ဥဳံဖြဂါထာ၊ မႏၲရား၊ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႔၊ ေမွာ္၊ စုန္း၊ ကေ၀၊ ပေယာဂ၊ ေဗဒင္၊ အဂၢိရတ္၊ သုိက္၊ တေဘာင္၊ စနည္း၊ ဘေ၀ါ၊ အတိတ္၊ နိမိတ္၊ နတ္ပူေဇာ္မႈမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုအယူ၀ါဒမ်ားကို တိရ စၦာန၀ိဇၨာ (တိရ စၦာန္တို႔၏ အတတ္) ဟု ျဗဟၼဇာလ သုတ္၊ သာမညဖလသုတ္စသည္တို႔၌ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ဘုရားရွင္ပယ္ရွားေတာ္မူ ခဲ့ေသာ အယူ၀ါဒမ်ားကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအၾကား၌ လုိက္နာက်င့္သုံးေနသူမ်ား ရွိေနျခင္းကပင္ သာသနာေတာ္၌ ညစ္ညမ္းမႈအႏၲရာယ္မ်ား က်ေရာက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိႏုိင္ပါသည္။
ထိုအယူ၀ါဒမ်ားသည္ မဟာယာနမွတဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္၏။ ယခုမွ ၀င္ေရာက္လာသည္ေတာ့မဟုတ္။ သေရေခတၱရာေခတ္(ေအဒီ-၄ရာစု)ကပင္မဟာယာနေရာက္ရွိေနသည္ဟု ယူဆရေသာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေနပါသည္။
သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္းမွ ေတြ႔ရွိရေသာ ေဗာဓိသတၱ႐ုပ္ၾကြ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာ၊ ေဘာေဘာႀကီး ေစတီ၌ေတြ႔ရေသာ အ၀ေလာကိေတသြာရ ေၾကး႐ုပ္တု၊ ဘုရားႀကီးေစတီအနီးမွ ေတြ႔ရွိရေသာ အရိေမေတၱယ်-
ဘုရားေလာင္းေၾကးဆင္းတု၊ အ၀ေလာကိေတသြာရ ဘုရားေလာင္း၏ ၾကင္ယာေတာ္တာရာေဒ၀ီ၊ အေရွ့ေစ်းဂူအတြင္းမွ ေတြ႔ရွိရေသာ ေက်ာက္ခ်ပ္တြင္ျမတ္စြာဘုရားကုိ ၀ဲယာရံလ်က္ မကိုဋ္ေဆာင္း   ေဗာဓိသတၱ ႏွစ္ပါးပုံ၊ ေလးမ်က္ႏွာေစတီ ေတာင္ဘက္မုခ္ဗဟုိအူတိုင္နံရံတြင္ ႐ုပ္ၾကြေဖာ္ထားေသာ ေက်ာက္ျပားေပၚ၌ အရိေမေတၱယ်ဘုရားေလာင္းပုံႏွင့္ အ၀ေလာကိေတသြာရ ဘုရားေလာင္းပုံမ်ား ျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပပါအခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ဆ၍ သေရေခတၱရာေခတ္ကပင္ မဟာယာနေရာေႏွာ ေနေၾကာင္းသိရပါသည္။
(ခ)
အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ပ်ဴၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းမ်ားကို တူးေဖာ္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သုေတသန မျပဳလုပ္ရေသးေသာေၾကာင့္ ထုိပ်ဴေခတ္တြင္မဟာယာနေရာက္ရွိျခင္းရွိ၊ မရွိအတိအက်မသိေသးပါ။ ပုဂံ ေခတ္၌ကားသမိုင္း၀င္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သုေတသနအေထာက္အထားမ်ားအရ မဟာယာနတစ္ျဖစ္လဲ တႏၲရ၀ါဒ ထြန္းကားခဲ့ေၾကာင္းကို ပုဂံေပၚေတာ္မူဘုရားရွိပန္းခ်ီေဆးေရး၊ ေလာကနာထာသနပုံေတာ္မ်ား၊ အပယ္ရတနာ လုိဏ္ဂူရွိနံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ား၊ ေဗာဓိသတၱပုံပါသည့္အုတ္ခြက္ဘုရားမ်ားကသက္ေသခံလ်က္ရွိပါသည္။
ထို႔ျပင္ ပုဂံေခတ္ဦးပိုင္း အရည္းႀကီးတို႔၏ အေလ့အက်င့္မ်ားကို ေထာက္ဆ၍လည္း သိႏုိင္ပါသည္။ အရည္းႀကီးတို႔၏ အေလ့အက်င့္မ်ားမွာ ပန္းဦးအလွဴခံယူျခင္း၊ ျမင္းေမြးျခင္း၊ ျမင္းစီးျခင္း၊ လက္ေ၀ွ႔သတ္ျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္း၊ အဂၢိရတ္ထိုးျခင္း၊ အင္းခ်ျခင္း၊ မႏၲန္စုတ္ျခင္း၊ယၾတာစီရင္ျခင္း၊ စုန္းကေ၀အတတ္ တုိ႔ကိုေလ့လာျခင္း၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ ေဆးကုျခင္း၊ နတ္ပူေဇာ္ပသျခင္း၊ ၀ိဇၨာမယိဒၶိ အတတ္တို႔ကိုလိုက္စားျခင္း၊ သုိက္၊ တေဘာင္၊ စနည္း၊ ဘေ၀ါ၊ အတိတ္၊ နိမိတ္တို႔ကို ယုံၾကည္လိုက္နာျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။ ထိုအရည္းႀကီးတုိ႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံကိုစေလဦးပုညက
“ေရွးအတီေတ၊ ပုဂံေျပတြင္၊ ဆံေကသာလက္ေလးသစ္၊ မုတ္ဆိတ္ေမြး ဗရပ်စ္၊ မည္းညစ္သည့္စီ၀ရံႏွင့္
တာေတလံအက်င့္ဆိုးေသာရွင္ဆိုးတကာ့ထိပ္ေခါင္ရွင္ေယာင္တို႔ရဲ့ထိပ္သီး၊ရွင္မထီး” ဟူ၍သ႐ုပ္ေဖာ္ခဲ့ပါသည္။
အေနာ္ရထာမင္းသည္ရွင္အရဟံ(ဓမၼဒႆီ) မေထရ္ျမတ္ႏွင့္ေတြ႔၍ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကိုသက္၀င္ ယုံၾကည္ၿပီးေနာက္ထိုအရည္းႀကီးတုိ႔အား ႏွိမ္နင္းခဲ့ပါသည္။ ငယ္ရြယ္ေသာအရည္းႀကီးတို႔ကိုလူ၀တ္လဲေစၿပီး ဆင္ထိန္း၊ ျမင္းထိန္းျပဳလုပ္ေစသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးကုန္ေသာ အရည္းႀကီးတုိ႔ကိုမူ တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္လိုက္ေလသည္။
အရည္းႀကီးအခ်ိဳ႔သည္ရွမ္းျပည္နယ္ဘက္သို႔ထြက္ေျပးၾကကုန္၏။ တခ်ိဳ႕မွာပုပၸားေတာင္ေျခတစ္၀ုိက္၌ လည္းေကာင္း၊ ပုဂံအနီး သမထီးရြာ၌လည္းေကာင္း ခုိေအာင္းေနၾကပါသည္။
ဤသုိ႔ႏွိမ္နင္းခဲ့ပါေသာ္လည္း အရည္းႀကီးတုိ႔သည္လုံးလုံးလ်ားလ်ား ေပ်ာက္ကြယ္မသြား။ ေခတၱတိမ္ -
ငုပ္သြားျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္ေလသည္။ က်န္စစ္မင္းႀကီးသည္ ငရမန္ကန္းရန္ကုိ ခုခံကာကြယ္ရာ၌ ပုပၸားအရပ္၊ သမထီးအရပ္မွ အရည္းႀကီးမ်ားကိုျပန္လည္ေခၚယူ၍ အကူအညီေတာင္းရျခင္းက သက္ေသျပေနပါသည္။
ထိုအရည္းႀကီး အဆက္အႏြယ္တို႔သည္ ပုဂံမင္းဆက္ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ အင္အားေကာင္းလာပါသည္။ ေတာေက်ာင္းဂိုဏ္းဟုပင္ ဂိုဏ္းသီးျခား ခြဲေထာင္ၾကကုန္၏။
ေတာေက်ာင္းဂိုဏ္းသားတုိ႔သည္ေန႔ညမဟူအမဲသား၊ ငါးစားျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အိႏၵိယ တႏၲရ၀ါဒီတုိ႔၏ လုပ္ရပ္တခ်ိဳ႕ျဖစ္ေသာနတ္ဘုရား၊ နတ္ဘုရားမ(သူရႆတီ) ပူေဇာ္ျခင္း၊ မႏၲန္ရြတ္ျခင္း၊ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႕စီရင္ျခင္း စသည့္ဂႏၶာရီက်င့္စဥ္မ်ားကုိ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့ၾကသည္။
ဂုိဏ္းသားတုိ႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံမွာတမုတ္ဆုိး၊ တိန္းညက္ဆိုး၊ ေပါက္ပြင့္ဆုိး၊ နႏြင္းဆိုးတုိ႔ကို၀တ္ ဆင္ၾကသည္။ ေျခနင္းဦးလန္စီးသည္။ ေဖာ့နားေတာင္းတပ္သည္၊ နားပန္းဆံထားသည္။ ဦးထုပ္ဖ်ား၌ေျမြစိမ္း ေခါင္း၊ မုိးႀကိဳးသြား၊ စြန္းၿမီး၊ လင္းႏုိ႔ေတာင္၊ ဆြမ္းေကာ္ေယာက္မတုိ႔ကိုတပ္ဆင္ၾကသည္။ ဦးထုပ္ေဒါက္ခ်ာမ်ား ကိုေဆာင္းၾကသည္။
ဂိုဏ္းတည္ေထာင္သူမွာ ရွင္ကႆပျဖစ္သည္။ ရွင္ကႆပသည္ အနိမ့္ေတာေက်ာင္းမွေန၍ အရည္းႀကီး ၀ါဒမ်ားကုိ ျပန္႔ပြားေအာင္ ျပန္လည္တည္ေထာင္သူ ျဖစ္သည္။ သူေနထိုင္ရာအရပ္ကုိ ရည္ၫြန္း၍” ေတာေက်ာင္း(အရည) ဂုိဏ္း” ဟု ေခၚၾကသည္။ အျခားေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကုိမူ “ဂါမ၀ါသီဂုိဏ္း” ဟု ေခၚဆုိၾကသည္။
ရွင္ကႆပမရွိသည့္ေနာက္၌လည္း တပည့္မ်ားက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ၾကေသာေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္ ကုန္ခါနီးတြင္ ေတာေက်ာင္းဂုိဏ္း အထြတ္အထိပ္သုိ႔ေရာက္ခဲ့သည္။
ပင္းယေခတ္သကၠရာဇ္၇၀၂-ခုႏွစ္၊ ဥဇနာမင္းလက္ထက္တြင္ “ဂါမ၀ါသီ” ဂုိဏ္းမွရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ သည္ ေတာေက်ာင္းဂိုဏ္းကုိအတုလိုက္၍ေလာကီအတတ္ပညာမ်ားျဖစ္ေသာဓားခုတ္၊ လွံထုိး၊ ျမင္းစီး၊ ဆင္စီး၊ စစ္ဆင္မႈ၊ စက္သြင္းလွဲထုိး စသည္မ်ား သင္းၾကားေပးၾကကုန္၏။
ထို “ဂါမ၀ါသီ” ေက်ာင္းသုိ႔ကေလးလူႀကီး မ်ားစြာ၀င္ထြက္သြားလာၾကသည္ျဖစ္ရာပြဲတမွ်စည္ကား သည္ကုိရည္ရြယ္၍ “ပြဲေက်ာင္း” ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ေက်ာင္းမ်ား၊ သံဃာမ်ား တုိးတက္မ်ားျပား လာေသာအခါ ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္း ဟု ေခၚတြင္ထင္ရွားလာေပသည္။
ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္း စည္ပင္တုိးတက္လာေသာအခါေတာေက်ာင္းဂုိဏ္းမွာပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္းအတြင္းသုိ႔ေရာ ေႏွာေပါင္းစပ္သြားၿပီး(၁၅)ရာစုခန္႔တြင္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။
(ဂ)
ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္းသည္ ေညာင္ရမ္းေခတ္အထိ တိုးတက္စည္ပင္လာခဲ့သည္။ ေညာင္ရမ္း ေခတ္ေႏွာင္း ပုိင္း၌မူ အားနည္းသြားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘုိးေတာ္ဘုရား လက္ထက္၌ ဖ်က္သိမ္းျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္။
ဘုိးေတာ္ဘုရားသည္ ထုိပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္းက သင္ေပးေသာပညာျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ပုန္ကန္သည္ဟု အေၾကာင္းျပ၍ဖ်က္သိမ္းျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ျပည္သူႏွင့္ရဟန္းသံဃာတခ်ိဳ႕မေက်နပ္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာ သျဖင့္ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ရန္ခြင့္ျပဳရသည္။ ပြဲေက်ာင္း အမ်ားအျပား ပ်က္စီးကုန္ၿပီျဖစ္ရကား အခိ်ဳ႕ေလာက္သာ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေတာ့သည္။
ထိုပြဲေက်ာင္းမ်ား ျပန္လည္စည္ကားစျပဳခ်ိန္မွာမင္းတုန္းမင္းနန္းတက္ခိ်န္ျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္၁၂၁၇- ခုႏွစ္တြင္မင္းတုန္းမင္းသည္ပြဲေက်ာင္းမ်ားကုိလုံး၀ဖ်က္သိမ္းလုိက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပြဲေက်ာင္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္
သြားျခင္း ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ဆက္ဆံလာခဲ့ၾကေသာ အရည္းႀကီးတုိ႔၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကား ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္း မရွိပါ။ သမိုင္း အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ ထြက္ရပ္ေပါက္ဆုိသူတို႔၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားက သက္ေသခံလ်က္ရွိပါသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဘုိးေတာ္စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္ျပဳလုပ္၍ ႏွိမ္နင္းခဲ့ဖူးပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျခင္း မရွိပါ။ လူအခ်ိဳ႕သည္ဂုိဏ္းအမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အရည္းႀကီး၀ါဒက်ားေသကုိ အသက္သြင္းလ်က္သာ ရွိေနၾကပါေသးသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ အရည္းႀကီး၀ါဒဟု ဆုိရပါသနည္းဟူမူ ထုိဂိုဏ္းအသီးသီးတုိ႔၏ အထြတ္အျမတ္ထား ၾကေသာအရွင္အဇၨေဂါဏ၊ရွင္မထီး၊ ဗားမဲ့၊ ဗားတေမာ့၊ ငရနဲဆရာေတာ္တုိ႔မွာေထရ၀ါဒအႏြယ္၀င္မ်ားမဟုတ္ ၾကပါ။ အရည္းႀကီး အဆက္အႏြယ္မ်ားသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါတည္း။
ထုိအရည္းႀကီး၀ါဒတုိ႔သည္မဟာယာနမွဆင္းသက္လာေၾကာင္းကုိလည္း အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါ
သည္။
(ဃ)
မဟာယာနမွလာေသာ ထိုအယူ၀ါဒမ်ားသည္ေထရ၀ါဒအတြက္ အမိႈက္မ်ားသဖြယ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ အမႈိက္မ်ားကုိ ရွင္းလင္းဖယ္ရွားရန္အတြက္ ေထရ၀ါဒီတုိ႔အေနျဖင့္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ၾကရပါမည္။
ထိုသို႔ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ပါရန္လည္း ဒုတိယသဂၤါယနာတင္စဥ္အခါက အရွင္ယသမေထရ္ျမတ္ႀကီး သည္ ေအာက္ပါအတုိင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
“ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးအတြက္ ရန္စြယ္၊ရန္ေဘး ႀကံဳေတြ႕ရသည္ရွိေသာ္ မိမိကုိယ္ေရးကုိယ္တာ
ကိစၥမ်ားကုိ စြန္႔ပစ္၍ အႏၲရာယ္မ်ား မၿငိမ္းမခ်င္း အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
အကယ္၍ (ေျမာက္ပုိင္းဗုဒၶဘာသာ) ေခၚ မဟာယာနမွလာေသာ အမႈိက္သဖြယ္ျဖစ္သည့္ အယူ၀ါဒမ်ား ကုိ အခ်ိန္မီ တားဆီးကာကြယ္ျခင္း မျပဳႏုိင္ပါကအိႏၵိယ ေျမာက္ပုိင္း မဟာေမဒင္မ်ား ၀င္ေရာက္တိုက္ခုိက္ျခင္း ခံရေသာ ၾသဒႏၲပူရီၿမိဳ႕ကဲ့သုိ႔ ဆုိးရြားေသာ အေျခအေနမ်ား ဆိုက္ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။
သုိ႔ပါ၍ သာသနာစိတ္ဓာတ္အျပည့္အ၀ ရွိၾကပါေသာ ေထရ၀ါဒီအေပါင္းတို႔အား အေလးအနက္တိုက္တြန္း လုိပါ၏။ ပထမတန္း ဖတ္စာတြင္ ‘ေတာင္ေလတုိက္လာၿပီ။ အမႈိက္မ်ားလြင့္ေနသည္’ ဟူေသာစာပုိဒ္ကေလး ပါရွိပါသည္။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာအတြင္းသို႔လြင့္လာေသာအမိႈက္မ်ားကား ေျမာက္ ေလေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္
“ေျမာက္ေလတုိက္လာၿပီ။
အမိႈက္မ်ားလြင့္ေနသည္။
လိုက္၍သိမ္းဆည္းပါ။
ငိုက္မေနပါႏွင့္” ဟုတုိက္တြန္း သတိေပးအပ္ပါသည္။ ။

                                                                            
 အမွတ္ (၂၂၇)၊ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာလ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment