Tuesday, January 22, 2013

သူခစားဘ၀


သူခစားဘ၀
      (က)
“ကြၽဲကူးေရပါ” ဟူေသာ ဆို႐ုိးစကားရွိပါသည္။ ကြၽဲကူး၍သာ ေရပါျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရပါဖို႔အတြက္ကြၽဲကူး သည္ မဟုတ္ေၾကာင္း နားလည္အပ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ “ေရပါဖို႔ကြၽဲကူးေရ၀ါဒ” ကုိ လိုက္နာက်င့္သုံး ေနသူမ်ား လည္း ရွိေနပါသည္။ စာေရးသူ၏ မိတ္ေဆြတစ္ဦးကုိ ျပယုဂ္အျဖစ္ထုတ္ျပလိုပါသည္။
ထိုမိတ္ေဆြသည္ သူ၏ “ေရပါဖို႔ကြၽဲကူးေရး၀ါဒ” ကုိ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ စာေရးသူကုိ စည္း႐ုံးစကား ဆိုဖူးေလသည္။ သူေဆာင္ထားသည့္ဂါထာကို ေဆာင္ထားဖို႔လိုေၾကာင္း၊ တစ္ေန႔လွ်င္ ပုတီး အပတ္ေရ မည္မွ် စိပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စိပ္ပါက မည္သို႔ေသာ အက်ိဳးမ်ား ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ၏စကား ပိုမိုခုိင္မာအတည္ျဖစ္ေစရန္အတြက္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ပုဂၢိဳလ္တခိ်ဳ႕၏ အမည္နာမတုိ႔ကို ေဖာ္ျပၿပီး ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ဤဂါထာေၾကာင့္ ယခုလိုထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စီကာပတ္ကုံး သြားရည္ ယုိေလာက္ေအာင္ၫႊန္းပါသည္။ စာေရးသူက “အကုသိုလ္ပြားေၾကာင္းေတြမလုပ္ႏုိင္ပါ” ဟုဆိုလိုက္ သည္။ သူက တင္းမာေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ “ဂုဏ္ေတာ္ေတြပြားတာ-ကုိယ္ေတာ္၊ အကုသိုလ္အလုပ္လား”ဟု ခပ္ျပတ္ျပတ္ ဆိုေလ၏။
ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာက အကုသိုလ္မဟုတ္ေပမဲ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ေစာလိုမႈ၊ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ား လိုမႈမ်ားက အကုသိုလ္သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေနျဖင့္ တျခားဘာသာ ၏ ေနာက္လိုက္ မျဖစ္ရန္လိုေၾကာင္း၊ ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသုိလ္ကုိ ခြဲျခားသိရန္လိုအပ္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ႏႈတ္က ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားၿပီး စိတ္မွာအကုသိုလ္မ်ား အျဖစ္မခံသင့္ေၾကာင္း အေသးစိတ္ရွင္းျပလိုက္ရပါသည္။
“ဆင္သြားလွ်င္လမ္းျဖစ္သည္” ဟုဆို႐ိုးစကားရွိရာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ အရာ ရာကို အေလးအနက္ဂ႐ုျပဳဆင္ျခင္က်င့္သုံးသင့္ေၾကာင္း မွာၾကားလိုက္ရပါေလသည္။
      (၂)
အခ်ိဳ႔ေသာသူတို႔သည္ ရာထူးဂုဏ္သိန္စည္းစိမ္တုိ႔ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တလ်က္ဂါထာ၊ ပါဠိစသည္တုိ႔ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ျခင္းအမႈ ျပဳၾကသည္။ ထိုရြတ္ဖတ္မႈ၊ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမႈမွန္သမွ်သည္ ကုသုိလ္ လုပ္ငန္းအရာတြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ အားလုံးကုိကုသိုလ္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေနပါသည္။ စင္စစ္ ေလာကီ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမႈမွန္သမွ်သည္ ေလာဘေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုေလာဘသည္ ကုသိုလ္မဟုတ္ အကုသိုလ္သာျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ “တုိ႔ဗုဒၶဘာသာေတြစီးပြားေရးလုပ္ရင္း အကုသိုလ္ျဖစ္တာေတာ္ေသးတယ္။ ဘုရားရွိခိုးၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာ မေတာ္ဘူး။ ဘုရား အားနာဖို႔ေကာင္းတယ္” ဟု မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ရွင္း -
လင္း ျပတ္သားစြာဆုံးမခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ဘုရားရွိခုိးရင္း အကုသိုလ္ျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာထိုအေမွ်ာ္ေလာဘကုိ ဆိုလုိရင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာ၌ နိဗၺာန္ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တျခင္းသည္ကား ေလာဘဟု မဆိုသာပါ။ ဆႏၵသာျဖစ္ပါသည္။
ဥပမာ-ကံစမ္းမဲႏႈိက္ရာ၌ ဗလာမဲက်လိုေသာသူအား ေလာဘႀကီးသူဟုမဆိုအပ္သကဲ့သုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားေဟာပိဋကတ္ေတာ္လာ ဂါထာပါဠိမ်ားကိုမိမိ၏ရာထူးဂုဏ္သိန္စည္းစိမ္တိုးတက္ေရးအတြက္ “အေဆာင္ သဖြယ္” မျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္က “ခ်မ္းသာကို ရွာေဖြျခင္း” တြင္ ဤသုိ႔ ရွင္းျပ ထားပါသည္။
“ဗုဒၶဘာသာ၌ ပါရမီမဂၢႏွင့္မႏၲဳမဂၢဟူ၍ လမ္းစဥ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္လာ-မလာဂါထာ ပါဠိမ်ားကို မိမိ၏ ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ “အေဆာင္သဖြယ္” ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္သူမ်ားသည္ ဤျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ရွိေနၾကေလသည္။ ဤသုိ႔ေသာသူမ်ားသည္ မိမိတာ၀န္က်ရာအလုပ္ကုိေက်ပြန္ေအာင္ေတာ့မလုပ္ဘဲ တာ၀န္ ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္သူမ်ားကုိေက်ာ္၍ ရာထူးေပးႏုိင္သူမ်ားကုိ ကပ္ၿပီးရာထူးတက္ေအာင္လုပ္ေသာ ၀န္ထမ္း မ်ားႏွင့္ တူေကာင္းတူေပလိမ့္မည္။
မိမိ၏ ကိုယ္က်ိဳး မိမိ၏ရာထူးဂုဏ္သိန္စည္းစိမ္တိုးတက္ေရးအတြက္ အေဆာင္သေဘာမ်ိဳးသက္သက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္လာသုတ္ေတာ္မ်ားကုိ ရြတ္ဖတ္ရန္မသင့္။ ဘုရားေဟာေဒသနာမဟုတ္ဘဲ အျခားဂါထာႏွင့္အင္း၊ အိုင္ျဖစ္ပါက “မႏၲရယာန” သေဘာကိုသက္၀င္ ယုံၾကည္ရာေရာက္ေပလိမ့္မည္။ ေထရ၀ါဒသာသနာပ်က္စီးျခင္း၏ အေၾကာင္းေပတည္း။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ရန္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာျခင္းမဟုတ္။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း က်င့္ႀကံအားထုတ္၍ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္သာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာျခင္း ျဖစ္၏။
ျမတ္စြာဘုရားက ‘တရား’ ကုိျမင္သူသည္ ‘ငါ့’ ကုိျမင္သူမည္၏။ ‘တရား’ ကုိမျမင္သူသည္ ‘ငါ့’ ကုိ မျမင္သူပင္ျဖစ္၏ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ စစ္မွန္ေသာဗု ဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား ေတာ္မူသည့္အတိုင္း သမုဒယသစၥာကို ပယ္သတ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းအပ္ပါ၏”
     (၃)
ရာထူးဂုဏ္သိန္စည္းစိမ္တိုးတက္ေရးကို ေတာင့္တျခင္းသည္ ေလာဘဟုဆိုအပ္ေသာ သမုဒယသစၥာ ျဖစ္သည္။ ထိုသမုဒယသစၥာတိုးပြားေရးကို ေရွးမ႐ႈဘဲပယ္သတ္ႏိုင္ေရးကို အေလးဂ႐ုျပဳသင့္သည္။ ထိုသမုဒယ သစၥာတိုးပြားေရးကို အေလးဂ႐ုျပဳမည္ဆိုပါက ‘ေၾကးစား’ မ်ား၊ ‘ကုန္၀ယ္’ သူမ်ားဟူ၍ဆိုရေပေတာ့မည္။
အဖိုးအခရရွိေရးအတြက္သာ ဦးတည္ခ်က္ထားၿပီး သင့္မသင့္ကို မစဥ္းစားဘဲ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးသူ
ကို ‘ေၾကးစား’၊ မိမိရလိုသည့္ပစၥည္း၀တၳဳအတြက္သာ အဖိုးအခေငြေပးေခ်သူကို ‘ကုန္၀ယ္သူ’ ဟုေခၚဆိုႏုိင္ေပ သည္။ ေလာကီစည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔ကို ေမွ်ာ္ကိုးလ်က္ဒါန၊ သီလစသည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္သူမ်ား ကုိလည္း ‘ေၾကးစား’ မ်ား ‘ကုန္၀ယ္’ သူမ်ားဟူ၍သာ ေခၚဆိုသင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ေခၚဆိုသင့္ေၾကာင္း နႏၵသုတ္ ၌လာ စကားရပ္တို႔ကိုေထာက္ဆ၍ သိရပါသည္။
နႏၵသုတ္၌လာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကုိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိရွိထားၿပီးျဖစ္ရာ ဤေနရာ၌ အက်ဥ္းမွ်သာ
ေဖာ္ျပပါမည္။ အက်ယ္ကုိသိရွိလိုပါက ဥဒါန္းပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္၊ နႏၵ၀ဂ္၊ နႏၵသုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ(၉၃) ၌ဖတ္႐ႈ ႏုိင္ၾကပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ညီ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ၏ သားရင္းျဖစ္ေသာ နႏၵမင္းသားကို ဇနပဒကလ်ာဏီႏွင့္လက္ထပ္ မဂၤလာျပဳေသာေန႔မွာပင္ ဗုဒၶသည္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေခၚေဆာင္၍ ရဟန္း၀တ္ေပးေလသည္။
အရွင္နႏၵသည္ ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ေနရပါေသာ္လည္း ဇနပဒကလ်ာဏီအေပၚ တြယ္တာႏွစ္သက္ေသာ စိတ္တို႔ ျပင္းစြာ ႏွိပ္စက္ေသာေၾကာင့္ သာသနာေတာ္၌ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းမရွိဘဲ လူထြက္လုိ၏။
ထိုအေၾကာင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရား ၾကားသိေတာ္မူေသာအခါ အရွင္နႏၵကုိေခၚေဆာင္၍ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူေလ၏။ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သို႔ေရာက္ေသာ္ နတ္သမီးငါးရာတုိ႔၏ အလွကို ေတြ႔ျမင္ရသည့္အခါ ဇနပဒကလ်ာဏီအေပၚ တြယ္တာတပ္မက္စိတ္ျဖစ္ေပၚေနရာမွ တာ၀တႎနတ္သမီးတို႔ အေပၚ တြယ္တာတပ္မက္ေသာစိတ္ ျဖစ္ေပၚေလေတာ့၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက “နႏၵ၊ သာသနာေတာ္၌ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနေလာ့။ နႏၵ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနေလာ့၊ ခုိေျခအဆင္းရွိေသာ နတ္သမီးငါးရာတို႔ကို ရဖို႔ရန္အတြက္ ငါတာ၀န္ယူ၏” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အရွင္နႏၵကလည္း “သာသနာေတာ္၌ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနပါေတာ့မည္” ဟု ၀န္ခံေလ၏။
ထိုအေၾကာင္းကို ၾကားသိၾကကုန္ေသာ အရွင္နႏၵ၏ အေပါင္းအေဖာ္ရဟန္းတုိ႔သည္ အရွင္နႏၵကို-“အရွင္ နႏၵသည္ နတ္သမီးတို႔ကို ရလိုမႈေၾကာင့္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သတဲ့။ အရွင္နႏၵအတြက္ ခုိေျခအဆင္းရွိေသာနတ္သမီးငါးရာတုိ႔ကိုရဖို႔ရန္ ျမတ္စြာဘုရားက တာ၀န္ယူသတဲ့။ အရွင္နႏၵသည္ ‘ေၾကးစား’ ျဖစ္ေလစြတကား။ အရွင္နႏၵသည္ ‘ကုန္၀ယ္’ သူျဖစ္ေလစြတကား” ဟု သူခစား(ေၾကးစား)ဟူေသာစကားလုံး ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကုန္၀ယ္သူဟူေသာစကားလုံးျဖင့္လည္းေကာင္း က်ီစယ္ေျပာဆုိကုန္ၾက၏။
အရွင္နႏၵသည္ သီတင္းသုံးေဖာ္ရဟန္းေတာ္တို႔၏ ‘ေၾကးစား’ ‘ကုန္၀ယ္သူ’ဟူေသာ က်ီစယ္သည့္စကား တုိ႔ကို ၾကားရသည္ရွိေသာ္ အရွက္ႀကီးရွက္ကာ ဆိပ္ၿငိမ္ရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သတိ၊ ထက္သန္ေသာ ၀ီရိယတို႔ျဖင့္ တရားအလုပ္ အားထုတ္ေတာ္မူေလသည္။ မၾကာမီပင္ အရဟတၱဖိုလ္ဆိုက္ ေရာက္ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေလ၏။
ထို သာဓကကုိ ေထာက္ဆ၍ ယခုအခါ ေလာကီစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ထင္ေပၚေက်ာ္ေစာမႈစသည္တုိ႔ကုိ ရရွိရန္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ဘုရားေဟာပိဋကတ္လာ ဂါထာပါဠိမ်ားကုိ အသုံးခ်ခံပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္သေဘာထား ကာ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေနသူ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အမွား အမွန္ကုိ ေ၀ဖန္ပိုင္းဆစ္ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပလ်က္ရွိေသာ ဓမၼရံသီ၊ ဓမၼရတနာကဲ့သုိ႔ေသာ မဂၢဇင္းမ်ား၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ အျမင္မွန္ရ၍ အရွင္နႏၵကဲ့သို႔ ရွက္တတ္ ၾကမည္ဆိုပါလွ်င္...။ ။

အမွတ္စဥ္(၁၃၇)၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ၊ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment