Tuesday, January 22, 2013

ဂုိဏ္း၀င္ျဖစ္သေလာ ဂုဏ္အင္ျဖစ္သေလာ

 ဂုိဏ္း၀င္ျဖစ္သေလာ ဂုဏ္အင္ျဖစ္သေလာ
ရတနာသုံးပါးႏွင့္မိဘဆရာသမားတုိ႔ကုိ ‘အနႏၲဂုိဏ္း၀င္မ်ား’ ဟုဆုိၾကပါကုန္၏။ ထုိဂုိဏ္းဟူသည္ ‘ဂဏ’ ဟူသည္ ပါဠိမွ လာျခင္းျဖစ္၏။ ‘ဂဏ’  သည္ ‘အေပါင္း’ ဟူေသာအနက္ကုိဆို၏။ အေပါင္းဟူ သည္မွာလည္း ‘ဓာတုေသာ၀သမာဂမာ’ ဟုဆုိေသာေၾကာင့္ ဓာတ္သဘာ၀တူမွ်မွ သာလွ်င္ ေပါင္း စပ္ေရာေႏွာျခင္း ျပဳႏုိင္ပါ၏။  ဆီႏွင့္ေရသည္ မည္သည့္အခါမွ် ေရာစပ္၍ မရႏုိင္ပါေခ်။
ထုိအနႏၲဂုိဏ္း၀င္ ဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတးဂီတႏွင့္ စာေပတခ်ိဳ႕တြင္ မိဘမ်ား၏ ဂုဏ္တုိ႔ကုိဖြဲ႕ဆုိၾကရာ၌ ‘အနႏၲဂုိဏ္း၀င္အုိမိခင္’ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဆရာမ်ား၏ဂုဏ္ကုိဖြဲ႕ဆုိၾကရာ၌လည္း ‘အနႏၲဂိုဏ္း၀င္ ဆရာအရွင္’ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဖြဲ႕ဆုိၾကပါကုန္၏။ ထုိသုိ႔ဖြဲ႕ဆုိၾကျခင္းသည္ ရတနာသုံး ပါးႏွင့္ မိဘဆရာသမားမ်ားကုိ တန္းတူရည္တူသေဘာ သက္ေရာက္ေစပါ၏။
စင္စစ္မူ ရတနာသုံးပါးတြင္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္သည့္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိပင္ ဘုရားႏွင့္ တန္းတူ ရည္တူ မထားသင့္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျမတ္ဗု ဒၶသည္သာ သဗၺၫုတဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိေတာ္ မူ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။
သဗၺၫုတဉာဏ္ဟူသည္မွာ ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္၏ စကားျဖင့္ ဆုိရပါမူ ‘ဘက္စုံေတာ္သူ’ ျဖစ္၏။ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ပညာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္အထိ ေတာ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ တန္ခုိးအရာ၌မူ ျမတ္စြာ ဘုရားကုိ မဆိုထားႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္ကုိမွ် မမီႏုိင္ပါေခ်။
ထုိအတူ အရွင္ေမာဂၢလာန္သည္လည္း တန္ခုိးအရာတြင္မူ ဧတဒဂ္ရသည့္အထိ ေတာ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ပညာအရာ၌မူ ျမတ္စြာဘုရားကုိ မဆုိထားႏွင့္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာကုိမွ် မမီႏုိင္ပါေခ်။ အဂၢသာ ၀ကႀကီးမ်ားပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ျမတ္ဗုဒၶကဲ့သုိ႔ ဘက္စုံေတာ္သူမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ တန္းတူ ရည္တူမထားသင့္ဟု ဆုိရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
သံဃာသည္ပင္ ဗု ဒၶႏွင့္ တန္းတူရည္တူ မထားသင့္ပါက မိဘဆရာသမားမ်ားကား အဘယ္ ဆုိဖြယ္ရာ ရွိပါမည္နည္း။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ရွင္းျပလုိပါ၏။
မိဘမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားအေပၚတြင္ ေက်းဇူးႀကီးမားၾကပါ၏။ ေက်းဇူးႀကီးမားေၾကာင္းကုိလည္း မာတုေပါသကဇာတ္ႏွင့္ သုတၱန္အမ်ားအျပားတြင္ ဗုဒၶသည္ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
ထုိသုတၱန္မ်ားထဲမွ ဒုကအဂၤုတၱိဳရ္၄ သမစိတၱ၀ဂ္၊ ဒုတိယသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တ ရားေတာ္ တုိ႔ကို မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မဃေဒ၀လကၤာတြင္ ဖြဲ႕ဆိုထားပါ၏။
“လူတုိ႔ဌာန၊ ဤေလာက၌၊ ဘကုိလက္်ာ၊ မိမွာ လက္၀ဲ၊ အၿမဲေဆာင္ရြက္၊ ပုခုံးထက္သုိ႔၊ တင္လ်က္ လုပ္ေကြၽး၊ မျပတ္ေမြးလည္း၊ ေက်းဇူးဂုဏ္ဆုိင္၊ မကုန္ႏုိင္ဘူး”
ဤလကၤာကုိ ေထာက္ဆ၍ မိဘႏွစ္ပါးသည္ သားသမီးမ်ားအေပၚ ေက်းဇူးႀကီးမားၾကသည္မွာ ထင္ရွား ပါ၏။
သုိ႔ေသာ္ ဤမွ်ျဖင့္ ဗုဒၶႏွင့္မိဘမ်ားကုိ တန္းတူရည္တူထားရန္ကား မသင့္ပါေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ နည္း။ ဗုဒၶသည္ ဘုရားမျဖစ္မီ သိဒၶတၳမင္းသားငယ္ဘ၀မွာပင္ ခမည္းေတာ္သုေဒၶါဒနမင္းႀကီး၏ အ႐ုိ အေသျပဳျခင္း၊ ရွိခုိးျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ထုိမွတစ္ဖန္ ကလ်ာဏမိတၱအမည္ရသည့္ ဆရာသမားမ်ားသည္ တပည့္တုိ႔ အေပၚ၌ ေက်းဇူးမ်ား ပါ၏။ ေက်းဇူးမ်ားပုံကုိ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ ကလ်ာဏမိတၱသုတၱန္မ်ားကုိ ေထာက္ဆ၍ သိႏုိင္ပါ၏။
သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ကလ်ာဏမိတၱသုတ္တြင္ အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားအား-
“အရွင္ဘုရား၊ ကလ်ာဏမိတၱအမွီေကာင္းကုိရရွိသူသည္မိမိ၏ ျမတ္ေသာ(မဂ္) အက်င့္ထက္၀က္ကုိ
ၿပီးေစႏုိင္ပါ၏”  ဟု ေလွ်ာက္၏။
ထုိအခါျမတ္ဗုဒၶက “အာနႏၵာ၊ ဤသုိ႔မဆုိလင့္။ အာနႏၵာ၊ ဤသုိ႔မဆုိသင့္ပါ။ ကလ်ာဏမိတၱ အမွီ ေကာင္းကုိ ရရွိသူသည္ မိမိ၏ ျမတ္ေသာ(မဂ္) အက်င့္အားလုံးကုိ ၿပီးေစႏုိင္၏” ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။
သတၱ၀ါအမ်ား မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ရရွိၾကသည္မွာ ငါဘုရားတည္းဟူေသာ ကလ်ာဏမိတၱအမွီေကာင္းကုိ ရရွိ၍သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ္မူ၏။
သုိ႔ျဖစ္၍ ကလ်ာဏမိတၱအမည္ရသည့္ ဆရာမ်ားသည္ တပည့္မ်ားအေပၚ၌ ေက်းဇူးႀကီးမားၾက သည္မွာ မွန္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ ေက်းဇူးႀကီးမားေသာေၾကာင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္ ဗုဒၶႏွင့္ မေတြ႕ မီ ေရွ့ဦးစြာ တရား ဓမၼ ေဟာၫႊန္ျပသည့္ အရွင္အႆဇိမေထရ္ျမတ္အား ေက်းဇူးသိပုံႏွင့္ အ႐ုိ အေသျပဳပုံမ်ားကုိ ေထရအပဒါန္ ပါဠိေတာ္၌ ျပဆုိထားရာ စံျပဳထုိက္ဖြယ္ျဖစ္၍ ေဖာ္ျပလုိပါ၏။
“အကြၽႏ္ုပ္သည္ အၾကင္အႆဇိမေထရ္ကုိ ဖူးျမင္ရ၍ (ကိေလသာ) ျမဴအညစ္အေၾကး ကင္း သည္ ျဖစ္၏။ ပညာရွိေသာ အႆဇိမည္ေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ဆရာ ပါတည္း။(ဂါထာ-၃၆၈)
        “အကြၽႏု္ပ္သည္ ထုိအႆဇိမေထရ္၏ အစြမ္းေၾကာင့္ ယခုတရားစစ္သူႀကီး ျဖစ္ရပါ၏။ အလုံး စုံေသာ သာ၀ကပါရမီဉာဏ္အရာ၌ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္လ်က္ (ကိေလသာ) ကင္း သည္ျဖစ္ ၍ ေနရပါ၏။ (ဂါထာ-၃၆၉)
“အကြၽႏ္ုပ္၏ ဆရာျဖစ္ေသာအႆဇိမည္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားေတာ္သည္ အၾကင္ အရပ္ ၌ ေန၏။ ထုိအႆဇိေနရာအရပ္ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဦးေခါင္းရင္း ျပဳပါ၏” (ဂါထာ-၃၇၀)
ဤကဲ့သုိ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ဆရာျဖစ္ေသာ အရွင္အႆဇိမေထရ္အား ေက်းဇူးကုိ သိေသာ အားျဖင့္ အ႐ုိအေသျပဳသည္ကား မွန္၏။  သုိ႔ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တန္းတူရည္တူသေဘာ ထားလိမ့္ မည္ မဟုတ္ပါေခ်။
အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ အရွင္သာရိပုတၱရာက “ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားျဖစ္ေသာ အႆဇိ မေထရ္၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားျဖစ္ေသာ အႆဇိမေထရ္” ဟု မိမိဆရာ အႆဇိမေထရ္သည္ ျမတ္ စြာဘုရား၏ တပည့္သား ျဖစ္ေၾကာင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆုိထားသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ေဖာ္ျပပါသာဓကုိ ေထာက္ဆ၍ ေက်းဇူးမ်ားေသာ အာစရိယဟူသည္ ေလာကီအတတ္ပညာမ်ား သင္ ၾကားေပးသည့္ဆရာမ်ားကုိ ဆုိလုိျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼတုိ႔ကုိျပသေပး သည့္ ေလာကုတၱရာဓမၼ ဆရာကုိသာ ဆုိလုိေၾကာင္း ထင္ရွားပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အနႏၲငါးပါး ရွိခုိးတြင္-
“အာစရိယဂုေဏာ၊ အနေႏၲာဟု၊ မိန္႔ေဟာအရ၊ ေကာက္ယူျပေသာ္၊ နယနည္းနာ၊ အျဖာျဖာကုိ၊ လိမၼာ ေစေၾကာင္း၊ ေမတၱာေလာင္း၍၊ မေကာင္းကုိၾကဥ္၊ ေကာင္းရာယွဥ္လ်က္၊ ႏႈတ္ျမြက္သံခ်ိဳ၊ ဆုံးမ ဆုိသား၊ အဟုိ မ်ားစြာ၊ သံသရာ၀ယ္၊ သုံးသြယ္ေသာကပ္၊ ေလးရပ္အပါယ္၊ ရွစ္သြယ္ရပ္ျပစ္၊ ဆုိးညစ္ ယုတ္မာ၊ အျဖာျဖာကုိ၊ ေခမာ ဘူမိ၊ ေဘးမရွိေအာင္၊ နိဗၺာန္ေသာင္သုိ႔၊ ေရာက္ေအာင္ျပၫႊန္၊ သြန္သင္ေပ တတ္၊ ဆရာျမတ္ကုိ၊ အဟံအကြၽႏု္ပ္သည္။ ၀ႏၵာမိ-ရွိခုိးပါ၏" ဟု ဗုဒၶ ေဟာမိန္႔သည့္ ကလ်ာဏ မိတၱ အာစရိယဟူသည္ ဤသုိ႔ေသာ ဆရာမ်ိဳးသာျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ယူျပေတာ္မူပါ၏။
      “အနႏၲဂိုဏ္း၀င္” ဟုျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အနႏၲငါးပါးရွိခုိးေပၚ လာ ရာမွ စခဲ့သည္ဟု ဆိုသူတုိ႔က ဆုိၾကကုန္၏။ ထုိသုိ႔ဆုိၾကပါကုန္ေသာ္လည္း လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ရွိခုိးငါးပုိဒ္ စလုံးတြင္ “အနႏၲဂုိဏ္း၀င္” ဟုယူဆဖြယ္ရွိသည့္စကား အသုံးအႏႈန္း တစ္လုံး တစ္ပါဒမွ် မပါရွိေခ်။ ပိဋကတ္အရာတြင္ ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ပိဋကတ္တြင္ မပါရွိသည္ကုိ ပါရွိေလဟန္ျဖင့္ ေရးသားေတာ္မူလိမ့္မည္ကား မဟုတ္ေခ်။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ထုိ “အနႏၲငါးပါးရွိခုိး” ကုိ မေရးလွ်င္ မျဖစ္၍ ေရးသားရဟန္ တူ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း.......။ ထုိေခတ္ထုိအခ်ိန္သည္ သူ႔ကြၽန္ဘ၀ က်ေရာ က္ေနခ်ိန္ျဖစ္ရကား တုိင္းတစ္ပါးသား ဘာသာျခားတုိ႔က စာသင္ေက်ာင္း အမ်ားအျပား ဖြင့္လွစ္၍ စာသင္ၾကားေပးေန ခ်ိန္ ျဖစ္၏။
  ထုိအခ်ိန္တြင္ သေဘာျဖဴအူစင္းလွကုန္ေသာ ကုိေရႊျမန္မာတခ်ိဳ႕သည္ ဘာသာျခားမ်ား စာသင္ၾကား ေပး မႈကုိ အနႏၲေက်းဇူးရွင္ႀကီးမ်ားသဖြယ္ ထင္မွတ္ကာဘာသာကူးေျပာင္းသူမ်ားလည္း ရွိပါ ၏။ ဘာသာ ကူး-ေျပာင္းျခင္း မရွိသည့္တုိင္ေအာင္ ဆပ္၍မကုန္ႏိုင္ေသာ ေက်းဇူးအနႏၲရွိေနသည္ဟု ထင္မွတ္ေနၾက ပါလိမ့္မည္။ ထုိေၾကာင့္ ဘုရားေဟာေသာ “ကလ်ာဏမိတၱ အာစရိယ” ဟူသည္ ထုိဆရာမ်ိဳး မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ ျမန္မာစာ ဖတ္တတ္သူတုိင္း သိရွိၾကေစရန္ရည္ရြယ္လ်က္ေရးသားျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါ၏။ ထိုသုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေသာစာပုိဒ္မ်ားက သက္ေသခံလ်က္ရွိပါ၏။ (ဤကား စာေရးသူ၏ အယူအဆ ျဖစ္၏။)
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ မိဘႏွစ္ပါးသည္ သားသမီးမ်ားအေပၚ ေက်းဇူးမ်ားၾကသည္ျဖစ္ရာ ထုိမိဘႏွစ္ပါး ကုိ သားသမီးမ်ားက ရွိခုိးသင့္ပါ၏။ ပူေဇာ္သင့္ပါ၏။ ထုိ႔အတူ ေကာင္းေသာအတတ္ပညာမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးသူ ဆရာမ်ားသည္လည္း တပည့္မ်ားအေပၚ ေက်းဇူးမ်ားၾကသည္ျဖစ္ရာထုိဆရာမ်ားကုိ တ ပည့္မ်ားက ရွိခုိးသင့္ပါ၏။ ပူေဇာ္သင့္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ တန္းတူရည္တူ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္သည့္ “အနႏၲဂုိဏ္း၀င္” ဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းျဖင့္ ရွိခုိးျခင္း၊ ပူေဇာ္ျခင္း မျပဳသင့္ပါေခ်။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိဘမ်ားသည္ မိမိ၏ သားသမီးမ်ားအတြက္သာ ေက်းဇူးကုိ ျပဳတတ္ၾက၏။ ထုိ႔အတူ ဆရာမ်ားသည္လည္း မိမိ၏ တပည့္မ်ားအေပၚသာ ေက်းဇူးကုိ ျပဳတတ္ၾက၏။ ေလာကသား အား လုံး အတြက္ေက်းဇူးမျပဳႏုိင္ေပ။
ရတနာသုံးပါးသည္ကား ေလာကသားအားလုံးအတြက္ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္ရာ ေက်းဇူးျပဳပုံအရာဌာန အနည္းအမ်ား ကြာျခားလွသည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မိဘဆရာမ်ားကုိ ‘အနႏၲဂုိဏ္း၀င္’ ဟုသုံးႏႈန္းရန္ မသင့္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
မိမိတုိ႔၏ မိဘ၊ ဆရာသမားမ်ား၏ဂုဏ္တုိ႔ကိုထုတ္ေဖာ္ၫႊန္းဆုိလုိလွ်င္ ‘အနႏၲဂုိဏ္း၀င္ေက်းဇူးရွင္’ ဟူသည့္ အသုံးအႏႈန္းမ်ိဳးကုိ သုံးႏႈန္းျခင္း မျပဳဘဲ ‘အနႏၲဂုဏ္အင္ေက်းဇူးရွင္’ ဟုေျပာင္းလဲသုံးႏႈန္းသင့္ပါ၏။
ထုိသုိ႔သုံးႏႈန္းသျဖင့္လည္း မိမိတုိ႔မိဘ၊ ဆရာမ်ား၏ဂုဏ္မ်ား ေလ်ာ့ပါးႏုိင္ဖြယ္ရာမရွိပါ။ ‘အနႏၲ ဂုိဏ္း၀င္ ေက်းဇူးရွင္’ ဟု သုံးႏႈန္းၾကသည္ရွိေသာ္ ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ကုိ ‘မသိျခင္း’၊
ရတနာသုံးပါး၏ဂုဏ္ကုိ ‘သိမွားျခင္း’၊ရတနာသုံးပါး၏ဂုဏ္ကုိ ‘ယုံမွားျခင္း’၊ရတနာသုံးပါးကုိ ‘မ႐ုိေသ ျခင္း’ ဟူေသာ သရဏဂုံညစ္ႏြမ္းမႈ အႏၲရာယ္မ်ား ျဖစ္ေပၚႏုိင္ပါ၏။
သုိ႔ျဖစ္၍ ‘အမွားသိျမင္၊ အမွန္ျပင္၊ အစဥ္ခ်မ္းသာမည္’ ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္အညီ အစဥ္ထာ၀ရ ခ်မ္းသာသုခရရွိႏုိင္ၾကေစရန္ ‘အမွား’ ကုိ သိျမင္ၾကရၿပီးျဖစ္ရာ ‘အမွန္’ ကုိ ျပင္ႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳ အပ္ပါ၏။

အမွတ္ ၁၃၉၊ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment