ထံုးအိုးထဲကေခတ္သစ္က်မ္းစာ
စာေပပရိယတၱိအရာ၌ အထူးထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေတာ္မူေသာ
ေညာင္ကန္ဆရေတာ္ ဦးဗုဓ္ထံသို႔ ရဟန္းတစ္ပါးက သူကိုယ္တိုင္ ျပဳစုေရးသားထားေသာ ေပက်မ္းစာမူ
တစ္ထုပ္ လာေရာက္ဆက္ကပ္သည္။ အမွားေတြ႕လွ်င္ထံုးျဖင့္တို႔ထားၿပီး သုတ္သင္တည္းျဖတ္ေပးေတာ္မူပါရန္ေလွ်ာက္ထားသည္။
သုတ္သင္ တည္း ျဖတ္၍ ၿပီးေလာက္ခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ထံသို႔ ၾကြေရာက္လာၿပီး-
“တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေပစာမူ သုတ္သင္တည္းျဖတ္လို႔
ၿပီးပါၿပီလား ဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
ဆရာေတာ္က -
“ေအး... ၿပီးပါၿပီ။ဟို... ထံုးအိုးထဲမွာ”
ဟု ထံုးအိုးရွိရာကို ၫႊန္ျပလုိက္ေလ၏။ ထိုအခါက်မ္းျပဳသူ ရဟန္း ေတာ္က -
“ဘာေၾကာင့္ထံုးအိုးထဲႏွစ္ထားရပါလိမ့္ဘုရား”
ဟု မ၀ံ့မရဲေမးေလွ်ာက္သည္။
“ကိုယ္ေတာ္စာေတြက ထံုးတို႔လို႔မႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကို
အမွားေတြကမ်ားလြန္းေနေလေတာ့ ထံုးအိုး ထဲ ႏွစ္ထားလိုက္ရတာပဲ”ဟု ျပန္လည္၍ ေျဖၾကားေတာ္၏။
မၾကာေသးမီကစာေရးသူဖတ္ရေသာ ‘ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္း’
အမည္ရွိစာအုပ္သည္လည္း နီဒါန္းမွ ဆုေတာင္းခန္းတိုင္ေအာင္အမွားမ်ား တင္းက်မ္းျပည့္ေနသျဖင့္ ထံုးအိုးထဲႏွစ္ထားရမည့္ က်မ္း စာျဖစ္သည္ဟု
ဆိုရပါလိမ့္မည္။
က်မ္းစာ၏ အစ ‘စကားလက္ေဆာင္မြန္႑တြင္
စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးက ပညက္နယ္တြင္ ေနေန ရသည့္ လူသားမ်ားအဖို႔စီပြားေရး၊ ႀကီးပြားေရး၊
အမ်ိဳးသားေရးဆိုသည့္ကိစၥမ်ား ရွိေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ အရိယာသံဃာမျဖစ္ေသးသည့္သံမၼဳတိသံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔မွာလည္း
ေလာကီနယ္မွ မလြတ္ႏိုင္ေ သး။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကလူသားမ်ား၏ အက်ိဳးရွိရာရွိေၾကာင္းကို တတ္အားသမွ် လမ္းျပၫႊန္ၾကား
ေပး တတ္ၾကပါ သည္။
“က်မ္းျပဳဆရာသည္လည္း ထိုအျမင္ ထိုအေတြးျဖင့္
ေလာကတၳစရိယလုပ္ငန္းတစ္ရပ္အေနႏွင့္ ဤ ‘ဟိတသိဒၶိပကာသနီ’ က်မ္းကို ျပဳစုေရးသားထားျခင္း
ျဖစ္သည္” ဟု က်မ္းျပဳသူ၏ဂုဏ္ပုဒ္ကို ထုတ္ေဖာ္ မိတ္ဆက္ထားပါသည္။
သို႔ပါေသာ္လည္း က်မ္းျပဳပုဂၢဳိလ္ကမူ
“လူသားမ်ား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိေသာ ကိစၥမ်ား အခန္းတြင္” မိမိေနထိုင္ရာ အိမ္ေဂဟာ၌ ေက်းဇူးမရွိပါဘဲႏွင့္
စည္းကမ္းမဲ့စြာ ဒုကၡသည္၊ အပူသည္၊ ေရာဂါသည္ စသည္တို႔ မလာေရာက္ေစရပါ။
“ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ၌ တစ္ေန႔တစ္ညလာေရာက္လွ်င္
ကိစၥမရွိ၊ ရက္ရွည္လမ်ား အထိ တည္ရွိလာမူ၊ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ခဏခဏ၀င္ထြက္လာလွ်င္ မိမိအိမ္တြင္းေရးကိုလည္းေကာင္း၊
စီးပြားေရး ကို လည္းေကာင္း၊ က်န္းမားေရးကိုလည္းေကာင္း ထိခိုက္လာႏိုင္ပါသည္။
“ဤကိစၥမ်ိဳးတြင္ ျမန္မာလူမ်ိုဳးမ်ားသည္
မ်ားေသာအားျဖင့္ မျပတ္သား၊ တိက်စြာမေဆာင္ရြက္ ဘဲ ေနရာတိုင္းမွာစည္းကမ္းမရွိ၊ အားနာတတ္၊
သေဘာေကာင္းလြန္း၍ အမႈျပႆနာ ဒုကၡဆင္းရဲ ဆံုး႐ႈံးနစ္နာမႈမ်ား မျဖစ္သင့္ဘဲ ျဖစ္ၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
စဥ္းစား ဆင္ျခင္ ဉာဏ္ျဖင့္ယွဥ္၍ သတိျပဳၾက ရန္ ျဖစ္ပါသည္။” ဟူ၍ မိမိ၏ ပင္ကိုဇာတိ႐ုပ္ကို
ထုတ္ေဖာ္ျပသထားပါ၏။
ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္းျပဳသူအေနျဖင့္ ေလာကလူသားမ်ား၏
အက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဒုကၡ သည္၊ အပူသည္၊ ေရဂါသည္စသည္တို႔ ပါ၀င္မႈမရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ခုဒၵကနိကာယ္၊ ဓမၼပဒ၊ ဇာတက၊ ၀ိမာန၀တၳဳတို႔တြင္
လာရွိေသာ -
“သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၌ျဖစ္ေစ၊
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား ၌ ျဖစ္ေစ စိတ္ထားညီမွ်သည္ရွိေသာ္ ညီမွ်ေသာအက်ိဳးကိုေပးႏိုင္၏။
စိတ္ကို ေကာင္းစြာထားျခင္းတည္း ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေကာင္းေသာ လားသုဂတိသို႔
သြားၾကရကုန္၏” ဟူသည့္ ဘုရားစကားကို မ်က္ကြယ္ျပဳကာ-
“(ေလာကီနည္း) ကိုးကြယ္သင့္ေသာ ဘုရားပံု႑ာန္”
ဟူေသာ အခန္းတြင္ ေန႔သင့္၊ နံသင့္အလိုက္ ပလႅင္ေတာ္ထုလုပ္ရမည့္ အသားႏွင့္ ပံုေတာ္ထုရမည့္
အသားတို႔ကိုခြဲျခား၍ ျပဆိုထားသည္။ ပံုေတာ္ကို မဟာ ျမတ္မုနိပံုေတာ္ ထုရန္ႏွင့္ဉာဏ္ေတာ္အျမင့္ကိုလည္း
၉-လက္မ ထုရန္ ၫႊန္ၾကားထား၏။
“ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မွန္သမွ် အေနကဇာတင္ရာ၌
ေသာၾကာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ တနလၤာလျပည့္ေန႔ ႀကံဳႀကိဳက္ရ ပါမည္။ ၎င္းေန႔ တစ္ေန႔ေန႔သည္ လျပည့္ေန႔ျဖစ္ရပါမည္။
အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ ၅-နာရီခြဲခန္႔ကို အနည္းဆံုး သံဃာ၅-ပါး၊ အမ်ားဆံုး သံဃာ၉-ပါးကိုပင့္၍အေနကဇာတင္ကိုးကြယ္ပါ”
ဟုအထူးမွတ္ခ်က္ အေနျဖင့္ ေဖာ္ျပ ထားေလသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေဖာ္ၫႊန္ၾကား ဆံုးမထားခဲ့ပါေသာ
ေဒသနာေတာ္တို႔သည္ ပိုေနသျဖင့္ ႏုတ္ပယ္ျခင္း၊ လိုေနသျဖင့္ျဖည့္စြက္ျခင္းတို႔ မျပဳႏိုင္ေလာက္ေအာင္
အလံုးစံုျပည့္စံုၿပီးျဖစ္သည္။ လွဴဖြယ္တန္းဖြယ္ အသြယ္သြယ္ (ဒါန၀တၳဳ) တို႔ကိုသုတၱန္နည္းအရ
၁၀-ပါး၊ အဘိဓမၼာနည္းအရ ၆-ပါးရွိေၾကာင္း ခြဲျခား၍ ေဟာၾကားထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္၏။
သုတၱန္နည္းအရ (၁) အႏၷ = ဆြမ္းအလွဴ၊
(၂) ပါန = အေဖ်ာ္အလွဴ၊ (၃) ဃရ = ေက်ာင္းအလွဴ၊ (၄) ၀တၳ = အ၀တ္ပုဆိုးအလွဴ၊ (၅) ယာန =
ယာဥ္အစီးအနင္းအလွဴ၊ (၆)မာလာ = ပန္းအလွဴ၊ (၇) ၀ိေလပန = န႔ံသာေပ်ာင္းအလွဴ၊ (၈) ဂႏၶ =
အနံ႔အလွဴ၊ (၉) ေသယ် = အိပ္ရာေနရာအလွဴ၊ (၁၀) ပဒီပ = ဆီမီး အလွဴတို႔ ျဖစ္သည္။
အဘိဓမၼာနည္းအရ(၁) ႐ူပဒါန= အဆင္းအလွဴ၊(၂)
သဒၵဒါန= အသံအလွဴ၊(၃)ဂႏၶဒါန=ရနံ႔အလွဴ၊ (၄) ရသဒါန = ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္အလွဴ၊ (၅) ေဖာဌဗၺဒါန
= အံုးေမြ႕ရာအလွဴ၊ (၆) ဓမၼဒါန = တရားေပစာ အလွဴတို႔ ျဖစ္သည္။
သို႔ပါလ်က္ ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္းျပဳသူက
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေဒသနာေတာ္တို႔ကို လိုေနသည္ အ ထင္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။
ေလာကီနည္းအရ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ သုခအျဖာျဖာႏွင့္ျပည့္စံုေစႏိုင္ေသာ
သစ္သီးမ်ားမွာ(၁) သေဘၤာသီး၊ (၂) မာလကာသီး၊(၃) လိေမၼာ္သီး၊ (၄)ရခိုင္ငွက္ေျပာသီး၊ (၅)
ေရႊငွက္ေပ်ာသီး၊ (၆) သီးေမႊး၊(၇) အုန္းသီး၊(၈) ပန္းသီး၊(၉) သစ္ေတာ္သီး၊(၁၀) ကြၽဲေကာသီး(၁၁)
သံပရာသီး၊(၁၂) ကတၱီပါသီးတို႔ျဖစ္ပါသည္။
“ကပ္လွဴပူေဇာ္သင့္ေသာပန္းမ်ား၊ အၫႊန္႔မ်ားမွာ (၁)
သေျပပန္း၊ (၂)ဂႏၶမာပန္း၊(၃) ျမတ္ေလးပန္း၊ (၄) သရဖီပန္း၊ (၅) ေငြပန္း၊ (၆)ကံ့ေကာ္ပန္း၊
(၇) ေမၿမိဳ႕ပန္းအျဖဴ၊ (ဂ)သစၥာပန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
“ဤ၈- မ်ိဳးေသာပန္းမ်ားသည္ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္တကြအနေႏၲာအနႏၲငါးပါးအား
ကပ္လွဴပူေဇာ္ရမည္။ အထက္ပါရွစ္မ်ိုဳးေသာပန္းမ်ားသည္ ကုသိုလ္ဓာတ္ပန္းမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္
မဂၤလာႏွင့္လည္း ျပည့္စံုႏိုင္ သည္။ ေအးျမၾကည္လင္ေစေသာ ေကာင္းက်ိဳးမဂၤလာႏွင့္ျပည့္စံုေသာ
ပန္းမ်ားဟုမွတ္ယူသင့္ပါသည္။
“ဤကုသိုလ္ဓာတ္ မဂၤလာက်က္သေရႏွင့္ျပည့္စံုေသာ
ပန္း ၈-မ်ိဳးကိုသာ ကပ္လွဴျခင္း၊ ပူေဇာျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္းကိုျပဳရပါမည္။ အထူးသတိျပဳၾကရန္ျဖစ္ပါသည္။}}ဟူသတတ္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
မိလိႏၵပဥွာက်မ္းတြင္အသွ်င္နာဂေသနမေထရ္ျမတ္က
မိလိႏၵမင္းႀကီးအား-
“မင္းျမတ္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေရာက္လာသည္ရွိေသာ္
အၾကင္ အလွဴကိုမေပးလွဴအပ္။ အေပးလွဴဘဲ ထား အပ္ေသာ ထိုအလွဴသည္ ေလာက၌ ရွိသေလာ” ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
“အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန၊ (၁) ေသအရက္အလွဴကို
ေလာက၌ေပးလွဴ၏။ ထိုသူသည္ အပါယ္သို႔လား၏။ (၂) သဘင္အလွဴကို၊ (၃) မိန္းမအလွဴကို၊ (၄) ႏြားလားဥႆဘအလွဴကို၊
(၅) ပန္းခ်ီေဆးေရး အလွဴကို၊ (၆) လက္နက္အလွဴကို၊ (၇) အဆိပ္အလွဴကို၊ (၈) သံေျခက်င္း အလွဴကို၊
(၉) ၾကက္/၀က္အလွဴကို၊ (၁၀) ခ်ိန္စဥ္းလဲ
ေတာင္းစဥ္းလဲအလွဴကို ေလာက၌ မေပးလွဴသင့္ေသာ အလွဴဟူ၍ သမုတ္အပ္၏။ အၾကင္သူသည္ ထိုအလွဴကို
ေပးလွဴ၏။ ထိုသူသည္အပါယ္လား၏။
“အသွ်င္ဘုရား နာဂေသန၊ ေလာက၌ မေပးလွဴသင့္ေသာ
အလွဴသမုတ္အပ္ကုန္ေသာ အလွဴတို႔သည္ ဤဆယ္ပါးတည္း။ အၾကင္သူသည္ ထိုအလွဴတို႔ကို ေပးလွဴ၏။
ထိုသူသည္ အပါယ္သို႔ လား၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။”
ဤေဖာ္ျပခဲ့ေသာမိလိႏၵပဥွာက်မ္း၊ ေ၀ႆႏၲ႕ရာပဥွာအခန္းကို
ဖတ္ဖူးဟန္မတူေသာ ဟိတသိဒၶိ က်မ္းျပဳ ဆရာသည္ မလွဴဒါန္းေကာင္းေသာ သစ္သီးႏွင့္ပန္းမ်ာကို
ေဖာ္ျပရာ၌မေကာင္း က်ိဳးကိုျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ အသီး မ်ားမွာ (၁) ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာသီး၊ (၂)
စပ်စ္သီး၊ (၃) ကနခိုသီး၊ (၄) ၾသဇာသီး၊ (၅) ဒူးရင္းသီး၊ (၆ ) ရဲယိုသီး၊ (၇) ေပသီးတို႔
ျဖစ္ပါသည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ျပင္မလွဴသင့္ေသာပန္း၊ အၫႊန္မ်ားကို
ေဖာ္ျပရာ၌မူ အကုသိုလ္ဓာတ္မ်ားပါေသာ ပန္း မ်ား၊ ေဒါသ ႏွင့္ မေကာင္းက်ိဳးကိုသာ ေပးစြမ္းႏိုင္ေသာ
ပန္း၊ အၫႊန္႔မ်ားမွာ-(၁) ေဇာ္စိမ္း၊ ေဇာ္က်ားပန္း၊ (၂) ေဒါနပန္း၊ (၃)ႏွင္းဆီပန္း၊ (၄)
စံပယ္ပန္း၊(၅) ၾကက္ေမာက္ပန္း၊ (၆)လူအမ်ားသတ္မွတ္ထားေသာ စီးပြားဂမုန္းပန္း၊ (၇) ႏွင္းပန္း၊
(၈) တ႐ုတ္စံကားပန္း၊ (၉) စံကားစိမ္းပန္း၊ (၁၀) တမာၫႊန္႔၊ (၁၁) ပိေတာက္ပန္း၊ (၁၂) နဂါးစက္ပန္း
စေသာ ဤ ၁၂ မ်ိဳးေသာ အၫႊန္႔ပန္းမ်ားသည္ အကုသိုလ္ဓာတ္ပါေသာ ပန္းအၫႊန္႔မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
“မေဆာင္ေကာင္း၊ မေဆာင္ထိုက္၊ မပန္ေကာင္း၊
မပန္ထိုက္၊ မႏွစ္သက္ေကာင္း၊ ေလာကီနည္းအရ ဘုရားစေသာအနေႏၲာအနႏၲ၅-ပါးအား မလွဴေကာင္း၊ မလွဴအပ္သတိထားပါ။
ဤ ၁၂-မ်ိဳးေသာ ပန္းမ်ားသည္ အဆိပ္ျပင္းေသာ
ေျမြေပြး ၁၂- ေကာင္ႏွင့္တူ၏။ ထိုပန္း ၁၂-မ်ိဳးသည္ ျပဳစားတတ္ေသာ စုန္းကေ၀မ်ားႏွင့္တူ၏။
မေကာင္းေသာ အတိတ္မ်ား၊ နိမိတ္မ်ား၊ မေကာင္း က်ိဳးမ်ားကိုသာ တြင္တြင္ေပးေစႏိုင္ေသာ မီး
၁၂-ပါးႏွင့္တူလွ၏။” ဟု ဆိုေလသတတ္။
ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္းျပဳဆရာသည္ ခုဒၵကနိကာယ္၊
၀ိမာန၀တၳဳတြင္ပါရွိေသာ ‘တမာရြက္ လက္ တစ္ဆုပ္စာမွ်ေလာက္ကိုဆြမ္းခံရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအား
ေပးလွဴခဲ့သည့္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ နတ္ျပည္၌ နတ္စည္းစိ္မ္ခ်မ္းသာတို႔ ခံစားရသည့္ နတ္သမီးအေၾကာင္း”
ျပဆိုရာ နိမၺမု႒ိဒါယိကာ၀ိမာန၀တၳဳကုိ ဖတ္ဖူး၊ ၾကားဖူးျခင္း မရွိေလဟန္တကား။
ထုိ႔ျပင္ ခါးသျဖင့္ လူတုိ႔ အလုိမရွိေသာ
သပြတ္ခါးႏြယ္ပန္း ေလးပြင့္တုိ႔ကုိ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေစတီ (သရီဓာတ္)ေတာ္အား ပူေဇာ္ရန္အသြား
လမ္းခရီးအၾကားတြင္ ႏြားေ၀ွ႔ခံရသျဖင့္ေသဆုံး၍ နတ္ျပည္၌ ေရႊ၀ါေရာင္ျပသာဒ္တြင္ ခံစားရေသာနတ္သမီးအေၾကာင္းကုိ
ျပဆုိထားသည့္ ပီတ၀ိမာန ၀တၳဳ ကုိလည္း ယုံၾကည္မႈ မရွိေၾကာင္း ျပဆုိရာေရာက္ေနပါ၏။
“သဒၵါမပုိင္စာမကုိင္ႏွင့္” ဟူေသာဆုိ႐ုိးစကားရွိပါသည္။
စာေရးသူအေနျဖင့္ “သဒၶါမခုိင္စာမ ကုိင္” ႏွင့္ ဟု ထပ္ဆင့္သတိေပးစကား ဆုိခ်င္ပါ၏။ ရတနာသုံးပါးအေပၚယုံၾကည္မႈသဒၶါတရား
မရွိပါဘဲ လ်က္ ဘာသာ ေရးစာ မေရးပါႏွင့္” ဟူလုိ။
ဤသည္တုိ႔မွာ “ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္း”
မွတစ္စိတ္တစ္ေဒသမွ်သာ ထုတ္ႏႈတ္ျပျခင္းျဖစ္၏။ အျခား က႑မ်ားျဖစ္သည့္ သူရႆတီနတ္သမီး၏ အခ်စ္ဂါထာ၊
သူရႆတီနတ္သမီး၏ ကုိယ္ေစာင့္ဂါထာ၊ ရွင္ဥပ ဂုတၱရဟႏၲာဂါထာ၊ အာေရာဂ်သိဒၶိဂါထာ၊ လာဘ္လာဘပြင့္၀တ္ရြတ္စဥ္ဂါထာ စသည္တုိ႔ကုိ ကား
ေဆာင္းပါး ရွည္လ်ားမည္စုိးသျဖင့္ ခ်န္လွပ္၍ထားခဲ့ပါမည္။
_ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _
ေနာက္ဆုံး “ဆုေတာင္းခန္း” တြင္-
“ဤသုိ႔ ‘ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္းျမတ္’ ကုိျပဳစုေရးသားရေသာ
ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေၾကာင့္” ဟု အစ ခ်ီကာ “ဘုရား ရဟႏၲာ အရိယာတုိ႔ ၀င္စံရာျဖစ္ေသာ ေခမာေသာင္ကမ္း
နိဗၺာန္နန္းသုိ႔ ၀ဋ္ဒုကၡတုိတုိႏွင့္ လ်င္ျမန္စြာ ၀င္စံရပါေစသတည္း။”ဟု ဆုေတာင္းထားသည္။
ထုိဆုေတာင္းခန္းကုိ ဖတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္
ျဖဴးဆရာေတာ္ေဟာၾကားေသာ တရားေတာ္ထဲမွ တက္တုိးတုိ႔ သားအဖအေၾကာင္းကုိ ၾကားေယာင္ေနမိ၏။
တက္တုိးဆုိသူ၏ ဖခင္သည္ ညဦးပုိင္းတြင္
မူး႐ူးကာ ရပ္ကြက္ထဲရွိလူမ်ားးကုိ ၾကမ္းခ်င္တုိင္းၾကမ္း ရမ္းကားခ်င္တုိင္း ရမ္းကားေနက်
ျဖစ္သည္။ နံနက္ေစာေစာ အမူးေျပေသာအခါ ‘ၾသကာသ၊ ၾသကာသ၊ ၾသကာသ...နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္ကုိရက္တုိတုိႏွင့္ေရာက္ရပါလုိ၏ဘုရား’
ဟု ဆုေတာင္းကာ ေၾကးစည္ထုရန္ ရြယ္ လုိက္စဥ္ သားျဖစ္သူ တက္တုိးက ‘မထင္...ထင္.....ထင္...’ဟု
ေၾကးစည္သံအလား ရြတ္ဆုိလုိက္ေလ၏။
ေၾကးစည္ထုရန္ဟန္ျပင္ေနေသာ ဖခင္ျဖစ္သူက
က်ိန္ဆဲေလ၏။ တက္တုိးကလည္း ထပ္မံ၍ ‘ထုိ႔ ေၾကာင့္ ပုိ၍ သာ၍ မထင္...ထင္...ထင္’ ဟု ဆုိေလ၏။
အကယ္၍သာ တက္တုိးဆုိသူသည္ ဟိတသိဒၶိပကာသနီက်မ္းမွ
ဆုေတာင္းထားသည့္စာကုိ ဖတ္႐ႈရမည္ဆုိပါလွ်င္.....။ ။
အမွတ္စဥ္(၂၅၇) ၂၀၁၁-ခုႏွစ္၊ ေမလ၊ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။
No comments:
Post a Comment