Tuesday, January 22, 2013

အျခားမရွိၿပီ



 အျခားမရွိၿပီ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ေသာ ဗုဒၶ၊ဓမၼ၊ သံဃဟူေသာရတနာသုံးပါးကိုသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ျခင္း ျပဳအပ္ပါသည္။ ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားေသာ ကုိးကြယ္ရာတုိ႔ကို ရွာမွီးပါမူ သရဏဂုံ ညစ္ႏြမ္းပ်က္စီးပါသည္။ ေအာက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟုေခၚဆိုထိုက္သည္။ မိစၦာဒိ႒ိ အျဖစ္ သုိ႔လည္း သက္ေရာက္ပါသည္။
ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားေသာကုိးကြယ္ရာတုိ႔ကို ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းျပဳပါက သရဏဂုံ ညစ္ႏြမ္း ပ်က္စီး၍ မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္ေၾကာင္း “သုေတသနသ႐ုပ္ျပ အဘိဓာန္” က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ အရွင္ ၾသဘာသာဘိ၀ံသ (အဂၢမဟာပ႑ိတ) “သုေတသနသမၼာမဂၢဂၤပဥွာ” က်မ္းတြင္ျပတ္ျပတ္သားသား ေျဖဆို ထားပါသည္။
စာေရးသူသည္ သရဏဂုံႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေျဖၾကားထားေသာ အေမးအေျဖေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ဖတ္႐ႈ ေလ့လာဖူးပါသည္။ သုေတသနက်မ္းျပဳ ဆရာေတာ္၏ အေျဖကိုမူ သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္မိ မဆုံး ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ပုဂၢိဳလ္ေရးမဖက္ ဓမၼသက္သက္သာ ငဲ့ကြက္ၿပီး ေျဖဆိုထားသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ သရဏဂုံႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ေျဖဆိုထားေသာ အေျဖမ်ားစြာထဲမွ ေဖာ္ျပမည့္အေျဖတုိ႔ကုိ ဖတ္႐ႈၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္တုိ႔အေပၚထားရွိေသာ ဆရာေတာ္၏ ေစတနာႏွင့္ သာသနာအေပၚ ထားရွိေသာ စိတ္ဓာတ္ အမွန္တုိ႔ကို မွန္းဆၾကည္ၫုိႏုိင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
‘”ထက္ဆရာႀကီးေတြကို ကုိးကြယ္သူဟာ သီလဗၺတုပါဒါန္ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား” ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စာမ်က္ႏွာ(၁၅၁) တြင္ေျဖဆိုထားသည္မွာ ရွင္းလင္းျပတ္သားလွပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ အေမးအေျဖဟန္ျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ဒကာ။ ။ ဥပါဒါန္တရားေလးပါးထဲမွာ သီလဗၺတုပါဒါန္ဆိုတာနဲ႔ စပ္ၿပီးေတာ့ အထက္ဆရာႀကီးေတြ၊ ၀ိဇၨာ ဓုိရ္ေတြ၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ဆရာႀကီးေတြ၊ နတ္သိၾကား ျဗဟၼာႀကီးေတြကုိ ခ်မ္းသာေအာင္ စီမံဖန္ဆင္း ေ ပးႏုိင္တဲ့ ကယ္တင္ ရွင္အေနနဲ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့သူေတြဟာ သီလဗၺတုပါဒါန္ထဲမွာပါ၀င္တဲ့ အယူ အစြဲမိ စၦာဒိ႒ိ ေတြပဲလုိ႔ ေျပာဆုိျငင္းခုံေနၾကတာ မွန္ပါသလား ဆရာေတာ္။ ဒီျပႆနာက ေတာ္ေတာ္ ႀကီးထြားေနတယ္ဘုရား။ ေျဖၾကား ပါဦး။

ဆရာ။ ။ အင္း- သီလဗၺတအယူအစြဲ ဥပါဒါန္တရားက အရာက်ယ္တယ္။ ကြၽဲလို၊ ႏြားလို၊ ေခြးလုိ၊ တိရစၦာန္တုိ႔၏ အေနအထိုင္သြားလာစားေသာက္ပုံေတြကိုသေဘာက်ႏွစ္သက္ကာယင္းတုိ႔၏ အေလ့အထ ကို အတုယူ၍ က်င့္ ျခင္းမ်ိဳး၊ ယင္းတုိ႔၏ ႐ုပ္ပုံႏွင့္ယင္းတုိ႔ကုိကုိးကြယ္ျခင္းမ်ိဳး။
ဒကာႀကီးတုိ႔ေလွ်ာက္ထားခဲ့တဲ့ အထက္ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ ထြက္ရပ္ေပါက္၀ိဇၨာဓုိရ္ႀကီးေတြ၊ နတ္၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာႀကီးေတြကို ခ်မ္းသာသုခဖန္ဆင္းေပးႏုိင္တဲ့သူေတြပဲလုိ႔ ယုံၾကည္စြာကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲ ဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္ၿပီး ခ်မ္းသာသုခေတြရရွိသြားႏုိင္တယ္ဟု အားထား ယုံၾကည္ ကုိးကြယ္တာမွန္သမွ် သီလဗၺတပရာမာသဒိ႒ိေတြခ်ည္း ျဖစ္လုိ႔သီလဗၺတုပါဒါန္ေတြခ်ည္းသာ မွတ္ေပေတာ့ ။ ေနာက္ထပ္ မေမးနဲ႔၊ ပညာရွိမွန္ရင္ လက္ခံလိမ့္မယ္။
အဲဒါမွမေက်နပ္ေသးရင္ စာေပတတ္သိတဲ့ တကယ့္ပညာရွိ ဆရာေတာ္မ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္ေမးျမန္း ဦးေပါ့။ စာေပမတတ္တဲ့ၿဖီးျဖန္းဆရာ၊ ဒကာ-ဒကာမကုိအလိုလုိက္ၿပီး အားနာပါးနာနဲ႔ညာ၀ါးစားေနတဲ့ သူမ်ိဳးေတြဆီ ကုိေတာ့ သြားမေမးနဲ႔။ အဲဒီေရာက္ရင္ ပြဲျပင္၊ ပြဲထိုးနဲ႔ ပ်က္မယ္သာႀကံေရာ့ပဲ။
ဒါအမွန္အတိုင္း ေျပာတာ။ သူတုိ႔ကိုႏွိမ့္ခ်ကဲ့ရဲ့တာမဟုတ္။ ကုိယ္ႀကိဳက္ရာကုိ လြတ္လပ္စြာ ကုိး ကြယ္ႏုိင္ တာပဲဟာ။

ဆရာေတာ္ယူဆသကဲ့သုိ႔ပင္ စာေရးသူတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တခိ်ဳ႕ အမွားမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ေနၾကျခင္း မွာ “စာေပမတတ္တဲ့ ၿဖီးျဖန္းဆရာ၊ ဒကာ-ဒကာမကုိ အလုိလုိက္ၿပီး ညာ၀ါးစားေနတဲ့” သူတခိ်ဳ႕ေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ၏။
အျခားဘာသာ၀င္တုိ႔မွာမူ လူသားခ်င္းတူၾကပါေသာ္လည္း ကုိးကြယ္စရာမမ်ားၾကေခ်။ ထိုသုိ႔ကုိး ကြယ္ စရာမမ်ားရန္လည္း ၄င္းတုိ႔၏ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကသြန္သင္ဆုံးမၾကပါသည္။ ဤအခ်က္ မွာ နည္းယူ ဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
စာမ်က္ႏွာ(၁၉၇) တြင္ ေျဖဆုိထားသည္မွာလည္း တုိတုိက်ဥ္းက်ဥ္းႏွင့္လုိရင္းထိမိေသာ အေျဖျဖစ္ သျဖင့္ အလြန္မွတ္သားထုိက္ေပသည္။

ဒကာ။ ။ယခုေခတ္လူအမ်ားတုိ႔မင္းႀကီး၊ မင္းေလး၊ ျမင္းျဖဴရွင္၊ ဗိႆႏုိး၊ သူရႆတီစတဲ့နတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ေနၾကတာဟာ မိ စၦာဒိ႒ိ ျဖစ္ပါသလား ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ မိမိတုိ႔ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံမပါဘဲနတ္တို႔ကေစာင့္ေရွာက္ေထာက္ပံ့ မစေပးလုိ႔ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆုိးက်ိဳးရၾကတယ္ဟုကံ-ကံ၏အက်ိဳးကုိမယုံဘဲနတ္သက္သက္ကုိတစ္ဖက္သတ္ ယုံၾကည္ အားကုိးကာ နတ္တုိ႔ေနရန္နတ္ကြန္းကုိမြမ္းမံျပင္ဆင္ျခင္း၊ အေမြးနံသာတုိ႔ပက္ဖ်န္းျခင္း၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ၊ အုန္းပြဲတုိ႔ျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာ တင္သပူေဇာ္ရွိခုိးျခင္း၊ လက္အုပ္ခ်ီျခင္း ျပဳသူတုိ႔ကား မိ စၦာဒိ႒ိျဖစ္ ၏ တဲ့။ ဆင္ေျခ တက္စရာမလုိဘူး။
        
       ဆရာေတာ္၏ အေျဖတုိ႔မွာ ျပတ္သားထိမိလွသျဖင့္ ထင္ရာျမင္ရာ ကုိးကြယ္သူတုိ႔က ၾကမ္းသည္ဟု ယူဆေ ကာင္း ယူဆၾကေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ထိုအသုံးအႏႈန္းမ်ားကပင္ဆရာေတာ္၏ ေစတနာကိုထင္ ရွားေပၚ လြင္ေစပါသည္။
ဆရာေတာ္၏ အေျဖတုိ႔သည္ သစ္သားစကို စားစရာအထင္ျဖင့္ ေကာက္ယူမ်ိဳေသာ ကေလး သူ ငယ္ အား အတင္း အက်ပ္ခ်ဳပ္ကုိင္လ်က္မရအရ ေကာ္ထုတ္ယူသကဲ့သုိ႔သာျဖစ္ပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ မျပဳ လုပ္ပါလွ်င္ ႀကီးစြာေသာ အႏၲရာယ္ျဖစ္ဖြယ္ရာသာ ရွိပါေတာ့သည္။
အလြဲယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ မိစၦာဒိ႒ိအယူမွားသည္ ႀကီးစြာေသာ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းကုိ အဂၤုတၱရ နိကာယ္လာဘုရားေဟာေဒသနာကုိေထာက္ဆ၍သိအပ္လွပါသည္။
“ရဟန္းတုိ႔၊ ဤမွားေသာျမင္ျခင္း ‘မိ စၦာဒိ႒ိ’ တရားသည္သတၱ၀ါတုိ႔ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာလားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲ သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ဤအတူ သတၱ၀ါတုိ႔ ငရဲသုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကုိမွ်လည္း ငါမျမင္။
“ရဟန္းတုိ႔၊ မွားေသာျမင္ျခင္း မိစၦာဒိ႒ိအယူရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ကုိယ္ခႏၶာပ်က္စီး ၍ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာ လားရာ၊ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲ သုိ႔ ေရာက္ရ ကုန္၏” (အံ၊ ျမန္၊ ၁၊ ၄၂)
သတၱ၀ါတုိ႔အပါယ္ငရဲသုိ႔ က်ေရာက္ရသည္မွာ ထုိလြဲမွားေသာယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ မိစၦာဒိ႒ိအယူမွ တစ္ပါး အျခားမရွိေခ်။ ထုိလြဲမွားေသာယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ မိစၦာဒိ႒ိအယူမွားကုိဘုရားေဟာေဒသနာ၊ ဆရာ ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေစတနာမ်ား ေထာက္ထား၍ အထူးပင္ ေရွာင္ရွားစြန္႔ပယ္သင့္ၾကပါသည္။ သုိ႔မွ သာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ စစ္စစ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိသည္မွာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္တုိ႔ကိုမေထရ္ျမတ္တုိ႔ အတည္ျပဳ သတ္ မွတ္ ျပ႒ာန္းသည့္မူ၀ါဒႏွင့္အညီ သက္၀င္ယုံၾကည္စြာ လုိက္နာက်င့္သုံးသူကုိ ေခၚဆိုေသာေၾကာင့္ပါတည္း။

အမွတ္စဥ္ (၂၃၆ ) ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ၊ ဓ မၼရံသီမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment