Tuesday, January 22, 2013

မိုးနတ္လိုက္သူမ်ား



မိုးနတ္လိုက္သူမ်ား
      ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္အရ “ပတ္၀န္းက်င္သည္ထိုထိုပုဂၢိဳလ္တို႔အား ဥပနိႆယပစၥည္း အေနအားျဖင့္ေက်းဇူးျပဳသည္” ဟုသိရပါသည္။ ထိုပတ္၀န္းက်င္တြင္ေတာသည္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္၏။
သုိ႔ျဖစ္၍ဥတုရာသီေတာကိုမွီရကား ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ေသာအားျဖင့္ကာကြယ္မႈ၊ ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ထိန္း သိမ္းမႈတို႔ကို မလြဲမေသြ ျပဳသင့္ပါ၏။ ထိုသို႔မျပဳဘဲ ဆန္႔က်င္မႈျပဳပါလွ်င္ တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈဒဏ္ကို ခံၾကရမည္ျဖစ္သည္။
စာေရးသူေနထိုင္ရာေဒသသည္သုံးႏွစ္တစ္ႀကိမ္၊ ေလးႏွစ္တစ္ႀကိမ္ခန္႔မွ် မုိးေခါင္ေလ့ရွိသည္။ ပတ္ ၀န္း က်င္ ေတာ၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈဒဏ္ကို ခံရေသာ ေဒသဟု ဆိုႏုိင္ပါ၏။ ထိုသို႔မိုးေခါင္ပါလွ်င္ မိုးေခါင္ျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွန္ကိုမေ၀ဖန္မဆန္းစစ္ဘဲေရွးအစဥ္အလာဟုဆိုကာ မိုးနတ္ လိုက္ျခင္း၊ လြန္ဆြဲျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾက၏။ မိုးနတ္လိုက္ျခင္းႏွင့္ လြန္ဆြဲျခင္းတို႔သည္ ဘာသာေရး ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ လြန္စြာ အ႐ုပ္ဆိုး၊ အက်ည္းတန္လွေသာ လုပ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
မိုးရြာေစရန္ နတ္ပူေဇာ္သည့္ေနရာသည္ ရြာမွႏွစ္မုိင္ခန္႔ေ၀းကြာေသာအရပ္တြင္ တည္ရွိ၏။ နတ္ ပူေဇာ္ရာ အရပ္သို႔ရြာရွိအိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ား အားလုံး လိုက္ၾကရသျဖင့္ မိုးနတ္လိုက္သည္ဟူေသာ စကား ျဖစ္ေပၚလာဟန္ ရွိ၏။
မိုးနတ္ပူေဇာ္ရန္လိုက္ၾကသည့္အခါ ဦးထုပ္ေဆာင္းျခင္း၊ ဖိနပ္စီးျခင္းတို႔ကိုမျပဳၾကရေပ။ ဦးထုပ္ မေဆာင္း ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကိုတိတိပပမသိရေသာ္လည္း ဖိနပ္မစီးရျခင္း မွာ ျပန္ လာလွ်င္ ဖိနပ္စီး၍မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မိုးသည္းထန္စြာရြာလိမ့္မည္ဟု ယူဆ ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
၀ါးတစ္လုံး၊ သက္ကယ္တစ္ပ်စ္ႏွင့္ၾကက္အရွင္မ်ား၊ အရက္မ်ားကိုလည္း တစ္ပါတည္း ယူေဆာင္သြား ၾကရ၏။ ၀ါးတစ္လုံး၊ သက္ကယ္တစ္ပ်စ္ႏွင့္ပင္ နတ္စင္ပုံေပၚေအာင္ အၿပီးေဆာက္ လုပ္ၾကရသည္။ ၾကက္ အရွင္မ်ားကို နတ္တင္ရာအရပ္သို႔ ေရာက္မွသတ္ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ ခ်က္ျပဳတ္၍ အရက္တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ပသၾကရ ေလသည္။ နတ္တင္သည့္အခါပန္းကန္ျဖင့္ က်က်နနတင္ရသည္မဟုတ္။ ဖက္ရြက္ခူးကာ ကေတာ့ျပဳလုပ္၍ တင္ၾကရသည္။ (ဤသုိ႔ဤသုိ႔ေသာ အဆင့္ရွိသည့္ နတ္တစ္ပါးေပ တကား) ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္သည္ကို မိုးနတ္လိုက္သည္ဟု ဆိုၾကေလ၏။
လူသားတို႔ အသိဉာဏ္မဖြံ႕ၿဖိဳးမီကာလက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည့္နည္းမ်ားအနက္က ယဇ္ပူေဇာ္ သည့္ နည္း တစ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ မိမိေနထိုင္ရာအေဆာက္အဦး တစ္ခုကိုမွ်ပင္ ကိုယ့္အစြမ္းအစျဖင့္ ဖန္တီး ႏိုင္ျခင္းလည္း မရွိ၊ လူတို႔ေပးစကမ္းစကို မွီခုိကပ္ရပ္စားေသာက္ေနရေသာ ထိုနတ္ဆိုသူကား အဘယ္မွာလွ်င္ မိုးရြာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါမည္နည္း။ စဥ္းစားေ၀ဖန္သင့္ပါ၏။
ရြာသုိ႔ ျပန္ေရာက္လွ်င္ လြန္ဆြဲျခင္းကို ျပဳလုပ္ၾက၏။ မိုးေခါင္သျဖင့္ မိုးကိုေမွ်ာ္ကာ စိတ္ေမာ လူေမာ ျဖစ္လ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္အခိုက္အတန္႔စိတ္အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစရန္ ရေသ့စိတ္ေျဖသေဘာ မ်ိဳးျဖင့္ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ပါမူ အျပစ္ဟုမဆိုသာေသာ္လည္းယခုလြန္ဆြဲျခင္းမွာမူ မိုးနတ္ကိုေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ သည့္အေနျဖင့္ လြန္ဆြဲၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ထုိသုိ႔ မုိးရြာရန္ အေၾကာင္းမဟုတ္သည္ကုိ အေၾကာင္းဟုထင္ျခင္းသည္ (၀ိသမေဟတုက ဒိ႒ိ) နည္းလမ္းမမွန္ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းေသာ အယူသာ ျဖစေခ်၏။ အကယ္၍ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ မိုးရြာပါ လွ်င္မူ မိမိတို႔ လုပ္ရပ္ကို အမွန္ဟု ယူစြဲသည့္ အယူမွား (သီလဗၺတပရာမာသဒိ႒ိ) ပင္ျဖစ္လိုက္ၾကေသး၏။ အကုသိုလ္အေပၚ အကုသိုလ္ဆင့္လ်က္ရွိရကား ႏူရသည့္အထဲ ၀ဲစြဲျခင္းကိုခံရသကဲ့သုိ႔ပါတည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ေဒါက္တာအရွင္ဓမၼပီယ(ပါေမာကၡ) ဆရာေတာ္က “အသိဉာဏ္နည္းရွာေသာလူေတြ သည္ တကယ္ပင္ နတ္ေတြႏွင့္ အလုပ္ေတြ႐ႈပ္ေနၾကသည္။ ဒီဥပါဒါန္အစြဲေၾကာင့္ မမွားသင့္ေသာ အမွားမ်ိဳးေတြကို ျပဳလုပ္ေနတတ္ၾကၿပီး အမွားသံသရာေတြလည္ေနရွာၾကသည္” ဟုသုံးသပ္ထားပါ၏။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ျမတ္ဗုဒၶ လမ္းၫႊန္ဆုံးမသည္ႏွင့္အညီ သက္၀င္ယုံၾကည္စြာ လိုက္နာက်င့္သုံးသင့္ ပါ၏။ သုိ႔မွသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟူေသာ ဂုဏ္ျဒပ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီမည္ ျဖစ္၏။ မိ႐ုိးဖလာ အစဥ္အလာျဖစ္႐ုံမွ်ျဖင့္ ၀ိဘဇၨဉာဏ္အေျခမခံဘဲလိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳၾကရန္ေကသမုတၱိသုတ္ေတာ္တြင္ ကာလာမမင္း တို႔အား ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
“ကာလာမမင္းတို႔ သင္တုိ႔သည္ ေျပာသံၾကား႐ုံမွ်ျဖင့္ (ဟုတ္ၿပီ၊ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊ အစဥ္အဆက္စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ဤသုိ႔ျဖစ္ဖူးသတတ္ဟူေသာစကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူ ကုန္လင့္ဦး၊ စာေပႏွင့္ညီၫြတ္ေပသည္ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ႀကံဆေတြးေတာ၍ ယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး။
“နည္းမွီယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ အျခင္းအရာကိုႀကံစည္ေသာအားျဖင့္လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး၊
(ငါတို႔) ႀကံစည္ႏွစ္သက္၍ယူထားေသာ အယူႏွင့္တူညီေပသည္ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ မွတ္ယူ ထိုက္ေသာသေဘာမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ငါတုိ႔ ေလးစားေသာ ရဟန္း၏ စကားဟူ၍လည္း မယူ ကုန္လင့္ဦး။”
“ကာလာမမင္းတို႔ ဤတရားတို႔ကား အကုသိုလ္တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတုိ႔ကား အျပစ္ရွိေသာ တရားတုိ႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား ပညာရွိတို႔ကဲ့ရဲ့အပ္ေသာတရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကိုျပည့္စုံေစ အပ္ ေဆာက္တည္အပ္ကုန္သည္ရွိေသာ္အစီးအပြားမဲ့ျခင္းငွာဆင္းရဲျခင္းငွာျဖစ္ကုန္၏ဟု သင္တို႔သည္ မိမိကိုယ္တုိင္ သိေသာအခါ၌မူ ပယ္စြန္႔ကုန္ရာ၏။”
(ဤအေၾကာင္းအရာကိုဖတ္ဖူး၊ ၾကားနာဖူးသူမ်ားပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ထပ္ဖတ္ ႐ႈႏွလုံးသြ င္းႏုိင္ၾကေစရန္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။)
သတၱ၀ါတို႔သႏၲာန္၌ အယူမွားမႈအယူမွန္မႈသည္ ထိုကာလာမသုတ္ေတာ္ပါ အျခင္းအရာ ဆယ္မ်ိဳးအနက္  တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို အေျခခံကာ ၀ိဘဇၨဉာဏ္ရွိမႈ၊ မရွိမႈအေပၚ မူတည္၍ျဖစ္ေပၚၾကကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္အေၾကာင္း အက်ိဳး အေကာင္းအဆုိးတုိ႔ကို ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္တတ္ေသာ ၀ိဘဇၨဉာဏ္ရွိရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
၀ိဘဇၨဉာဏ္ျဖင့္ ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္၍ စြန္႔အပ္ေသာအရာဟု သိလွ်င္သိခ်င္း စြန္႔ပယ္ျခင္း ျပဳရပါလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ စြန္႔ပယ္ျခင္း မျပဳပါလွ်င္တစ္စတစ္စရွင္သန္ႀကီးထြားလာႏုိင္ရကား နိယတမိ စၦာဒိ႒ိအျဖစ္သို႔ သက္ေရာက္ ႏုိင္ပါ သည္။
ထိုနိယတမိစၦာဒိ႒ိကံသည္ ပဥၥာနႏၲရိယကံထက္ပင္ အျပစ္ႀကီးေလးေသာကံျဖစ္၍ ဘုရားအဆူဆူ ခြၽတ္ ေသာ္လည္း မကြၽတ္ႏုိင္ပါေခ်။ ထိုသို႔ မကြၽတ္ႏုိင္ေၾကာင္းကို အ႒သာလိနီ၌-
“နိယတမိ စၦာဒိ႒ႎ ဂေဟတြာ ဌိတပုဂၢလံ ဗုဒၶသတမၸိ၊ ဗုဒၶသဟႆမၸိ ေဗာေဓတုံ နသေကၠာတိ”
နိယတမိ စၦာဒိ႒ိအယူရွိေသာပုဂၢဳိလ္ကိုဘုရားအရာ၊ အေထာင္ပင္ခြၽတ္ေသာ္လည္း မကြၽတ္ႏုိင္”ဟုဆို ထားေပ၏။
ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလႈိင္သည္ ေကသမုတၱိသုတၱန္လာ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ အယူမွားျခင္းေၾကာင့္ ရရွိမည့္ အျပစ္တို႔ကို မွတ္သားရလြယ္ကူေစရန္ ေအာက္ပါအတိုင္း လကၤာသီကံုးထား ပါသည္။
“ဘာသာ၀ါဒ၊ မတူၾက၍၊ ေလာကအတြင္း၊ ျငင္းခုံျခင္းျဖင့္၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ ေရာက္ကုန္ၾက၏၊ ၀ါဒအယူ၊ မွားခဲ့မူကား၊ ဆူဆူဗုဒၶ၊ ကယ္မရတည့္၊ ေလး၀ပါယ္ဘုံ၊ ေဘးေတြ႔ႀကံဳလိမ့္၊ ေစ့စုံ ဉာဏ္ျဖင့္၊ ေျမာ္ေထာက္ခ်င့္ ကာ၊ တစ္ဆင့္ၾကားသိ၊ မိ႐ိုးဖလာ၊ ေကာလာဟလ၊ က်မ္းစာမွ်ျဖင့္၊ ႀကံဆနည္းမွီ၊ ဆီေလ်ာ္သုံးသပ္၊ ယူျခင္းထပ္၍၊ ယုံအပ္သူပဲ၊ ဆရာစြဲျဖင့္၊ လြဲပုံစိတ္ခ်၊ မယူၾကလင့္၊ ဒိ႒က်င့္ႀကံ၊ ကုိယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္၊ မွား မွန္ ေကာင္း ဆိုး၊ သိေအာင္ႀကိဳးဟု၊ မ်ိဳးကာလာမ၊ ေဟာၫႊန္ျပသည္၊ ၀ါဒအယူစစ္တမ္းေပ။”
မိ႐ုိးဖလာအစဥ္အလာဟုဆိုကာ သမိုင္းေပး တာ၀န္တစ္ရပ္သဖြယ္သေဘာထားလ်က္ေဆာင္ ရြက္ေနၾက သည့္ ထိုမိုးနတ္လိုက္ျခင္း၊ လြန္ဆြဲျခင္းတို႔သည္ ၀ိဘဇၨဉာဏ္ျဖင့္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေ၀ဖန္မႈ ျပဳသည္ ရွိေသာ္ စင္စစ္အကုသုိလ္အမႈတို႔သာျဖစ္ပါသည္။ အျပစ္ရွိၿပီးလွ်င္ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ မႏွစ္ၿမိဳ႔ဖြယ္ ကဲ့ရဲ့ ထိုက္ ေသာအမႈတို႔ပါတည္း။
ထိုအမႈတို႔ကို ျပဳၾကကုန္သည္ရွိေသာ္ အစီးအပြားမဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းငွာသာျဖစ္ပါမည္။ ထိုအစီးအပြား မဲ့မည့္ ဆင္းရဲမည့္ အရာတို႔ကိုသားစဥ္ေျမးဆက္တိုင္ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္၍ အေမြ ေပးသင့္ေသာအရာမ်ား မဟုတ္ပါသျဖင့္အခ်ိန္မေႏွာင္းမီဗုဒၶအလုိေတာ္က်စြန္႔ပယ္သင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္း အပ္ ပါသည္။ ။

                                                                         
အမွတ္၊ ၁၅၁၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment