Tuesday, January 22, 2013

တုိက္ေျမြ ဂုိဏ္းေျမြ



တုိက္ေျမြ ဂုိဏ္းေျမြ
ေက်းလက္တြင္ ေနထိုင္သူတို႔သည္ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား စုိက္ပ်ိဳးခ်ိန္၊ ရိပ္သိမ္းခ်ိန္တုိ႔၌ ေျမြဆိုးမ်ား အႏၲရာယ္ႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳရေလ့ရွိ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘယ္သူေတာ့ ဘယ္လယ္၊ ဘယ္ယာထဲမွာ “ဘာေျမြ အကုိက္ခံရလုိ႔တဲ့” ဟူသည့္ အသံတုိ႔ကုိ ၾကားရတတ္ေလ့ရွိပါသည္။” ဘယ္သူကုိကုိက္တဲ့ေျမြက ႐ုိး႐ုိးေျမြမဟုတ္ဘူး။ ‘တုိက္ေျမြ’ တဲ့ ဟူသည့္ အသံတုိ႔ကုိလည္း ရံဖန္ရံခါၾကားရတတ္ပါေသးသည္။
တစ္ခုေသာေန႔တြင္ ေဂြးခ်ိဳေက်းရြာေန ဦးထြန္းရီႏွင့္ ‘တုိက္ေျမြ’ အေၾကာင္း စကားဆုိျဖစ္သည္။
“ေျမြကုိက္ခံရလုိ႔ရွိရင္ေျမြဆိပ္ေျဖေဆးထုိးဖို႔အတြက္ ကုိက္တဲ့ေျမြကိုလည္း တစ္ပါတဲ ယူေဆာင္ လာခဲ့ ရတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီယူလာတဲ့ေျမြေတြထဲမွာ တခ်ိဳ႕ေတြေျပာေျပာေနတဲ့ ‘တုိက္ေျမြ’ ဆုိတာ တစ္ေကာင္ တစ္ေလေလာက္မ်ား ေတြ႔မိသလား” ဟု ေမးၾကည့္မိ၏။
     ဦးထြန္းရီသည္ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ေရလုပ္ငန္း၀န္ႀကီးဌာန၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ကုသေရးဦးစီးဌာနမွ ႀကီးမွဴး က်င္းပ ေသာ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေဆးကုသေရး သင္တန္းအမွတ္စဥ္ (၁/၉၇-၉၈)ကုိ တက္ေရာက္ သင္ၾကား ခဲ့သုူျဖစ္၏။ ေျမြႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာ ရွိေနသူျဖစ္၍ ေမးၾကည့္မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
“ေျမြကိုက္ခံရလုိ႔ ေျမြဆိပ္ေျဖေဆး ထုိးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေျမြအမ်ိဴးအစားေပၚ လုိက္ၿပီး ေျမြဆိပ္ေျဖေ ဆး ထိုးရပါတယ္။ ေျမြအမ်ိဳးအစား ကြဲကြဲျပားျပားသိရေအာင္၊ ေျမြပါမလာဘူး ဆိုရင္ကိုက္တဲ့ေျမြဟာ ဘာေျမြျဖစ္ႏိုင္ သလဲဆုိတာ လူနာရဲ့ လကၡဏာကုိ အကဲျဖတ္ေနရတာနဲ႔ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာႏုိင္တာရယ္ေၾကာင့္ ကုိက္တဲ့ေျမြကုိ တစ္ပါတဲ ယူလာခဲ့ခုိင္းရတာပါ။
ကုိက္တဲ့ေျမြအားလုံးကေတာ့ ‘တုိက္ေျမြ’ ေတြခ်ည္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္တာေပါ့ဘုရား။ ဘာေၾကာင့္ လည္းဆုိေတာ့ ေျမြကို ေျခနဲ႔ လက္နဲ႔ တုိက္မၾိကလ႔ိုရ ယ၊္ ဒ ါမွ မဟုတ္ သူတုိ႔ ရွိတဲေနရာကုိ လူကသြားလုိ႔ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ရယ္ေၾကာင့္ အကုိက္ခံရတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိက္တဲ့ ေျမြမွန္သမွ် ‘တုိက္ေျမြ’ ေတြလုိ႔ ဆုိႏုိင္တာေပါ့ ဘုရား” ဟု ၿပံဳးစစအမူအရာျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားပါေလသည္။
တခ်ဳိ႕က ဘယ္သူကုိ ကုိက္တဲ့ ေျမြဟာ ႐ုိး႐ုိးေျမြ မဟုတ္ဘူး။ တုိက္ေျမြလုိ႔ ေျပာေျပာေနၾကတာ ၾက ား ၾကားေနရလုိ႔ ေမးၾကည့္တာပါ။
‘တုိက္ေျမြလုိ႔ ေျပာတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တပည့္ေတာ္အထင္ကုိ ေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ့မယ္ ဘုရား။ ေျမြ ဆုိတာ ဘာကုိပဲကုိက္ကိုက္၊ ကုိက္တာနဲ႔အဆိပ္ဟာ ကုန္ခန္းသြားေလ့ရွိတယ္။ ေျခာက္နာရီေလာက္ၾကာမွ အဆိပ္က ပုံ မွန္အတုိင္း ျပန္ၿပီးျပည့္ေလ့ရွိတယ္။
     အဲဒါေၾကာင့္ ကုိက္တဲ့ေျမြဟာ အဆိပ္ျပင္းႏုိင္တယ္- မျပင္းႏုိင္ဘူးဆုိတာရယ္၊ ေျမြဆိပ္ေျဖေဆး ဘယ္ေလာက္ ထုိးရမယ္ဆုိတာကုိ တုိင္းတာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ေျမြ မ်ိဳးထားတဲ့အစာကုိၾကည့္ၿပီး ခန္႔မွန္းရတာမုိ႔ ရင္ခြဲၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေလ့ရွိၾကတယ္။
အဲဒီလုိ ရင္ခြဲၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ေျမြရဲ့၀မ္းထဲမွာ ဘာအစာမွ မ်ိဳထားတာ မေတြ႕ရရင္ ေျမြရဲ့၀မ္းထဲမွာ ဘာမွ မရွိဘူးလုိ႔ အလြယ္တကူေျပာတာကို ၾကားတဲ့သူေတြက ေျမြရဲ့၀မ္းထဲမွာ အူေတြ၊ အသည္းေတြ၊ သည္းေျခ ေတြ၊ ဘာမမွ မရွိဘူးလုိ႔ ယူဆၿပီး တုိက္ေျမြလုိ႔ သမုတ္ၾကဟန္ တူပါတယ္ ဘုရား။
ၿပးီ ေတာ့ ေျမြကုိက္ခံရတဲ့သူကုိ ဂုိဏ္းဆရာေတြ ကုိလုိ႔ မေပ်ာက္ခဲ့ရင္လည္း တုိက္ေျမြလုိ႔ ယုိးမယ္ဖြဲ႔ တတ္ၾကတဲ့အတြက္ ဂုိဏ္းဆရာေတြရဲ့ စကားကုိသံေယာင္လုိက္ၿပီး ေျပာၾကတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့ ဘုရား။”
“အင္း ဒကာ့ရဲ့ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ဟာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ရံ ဂုိဏ္းဆရာေတြ ကုလုိ႔ ေပ်ာက္ကင္းသြားတာမ်ိဳးလဲ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါက ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္သလဲ။”
“ေျမြ အစာမ်ိဳၿပီးစမွာ အကုိက္ခံရတဲ့သူရယ္၊ ၿပီးေတာ့ အစာမ်ိဳၿပီးလုိ႔ ေျခာက္နာရီ မေက်ာ္ေသးခင္ မွာ အကုိက္ခံရသူေတြရယ္ကုိ သူတုိ႔ကုတာနဲ႔ တိုက္ဆိုင္သြားလို႔ပါ။ သူတို႔စြမ္းလို႔ေတာ့ မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ အစာကုိ ေျမြမ်ိဳထားတာ ေျခာက္နာရီလဲေက်ာ္သြားၿပီ၊ အဆိပ္ကလဲ ပုံမွန္အတို္င္ းျပည့္ေနၿပီ ဆုိတဲ့အခိ်န္မ်ိဳး မွာ အကုိက္ ခံရလုိ႔ကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ့အထက္ဘုိးေတာ္ႀကီးေတြ၊ အေဖႀကီးေတြကုိယ္တုိင္လာၿပီး ကုရင္ေတာင္ မေပ်ာက္ ႏုိင္ပါဘူး။
ဟုိတစ္ေလာက အနီးနားရြာတစ္ရြာမွာ ေျမြကုိက္ခံရတဲ့သူ ဂုိဏ္းဆရာနဲ႔ကုေနၿပီး မႏုိင္ေတာ့ မွ ေဆး႐ုံ သြားလုိ႔ ေသဆုံးသြားတဲ့အေၾကာင္းကုိ အရွင္ဘုရားလဲၾကားလုိက္မွာေပါ့ ဘုရား။”
“အင္း... ၾကားေတာ့ ၾကားလိုက္ပါတယ္။ တိတိက်က် သိရေအာင္ ေျပာျပစမ္းပါဦး။”
“အျဖစ္က ဒီလုိဘုရား့။ ေျမြကုိက္ခံရတာကုိ ေဆး႐ုံေဆးခန္းသြား မကုဘဲ ဂုိဏ္းဆရာတစ္ဦးနဲ႔ ကုေန သတဲ့ေလ။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ေရာက္ေတာ့မွ ဆရာလုပ္သူကလူနာရဲ့အေျခအေနကုိ သိတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ လူနာရွင္ေတြကုိေျပာတယ္။ လူနာမွာ အဆိပ္ကေတာ့ သူခ်ေပးထားလုိ႔ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူနာဟာ အရမ္း အားနဲေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားေဆးထိုးရေအာင္ ေဆး႐ုံကုိ သြားၾကပါလုိ႔ ခိုင္းသတဲ့။
ဒါနဲ႔ ေဆး႐ုံကုိသြားၾကတာ လမ္းခုလပ္မွာပဲ ဆုံးသြားပါေရာလား။ အဲဒါကုိ ဆရာျဖစ္သူက ကုိက္တဲ့ေျမြဟာ ႐ုိး႐ုိးေျမြမဟုတ္ဘူး၊ တုိက္ေျမြလုိ႔ေျပာသတဲ့။ ဆရာက တုိက္ေျမြလုိ႔ေျပာတာနဲ႔ ေသသူရဲ့ မိခင္ျဖစ္တဲ့သူက မၾကာေသးခင္ကမွ ယာေျမကိစၥနဲ႔ စကားမ်ားထားဖူးတဲ့သူကုိ ေစာင္းေျမာင္းၿပီး က်ိန္ဆဲေတာ့ တာေပါ့။ အဲဒီ ယာေျမကိစၥနဲ႔ စကားမ်ားဖူးတဲ့သူက ေအာက္လမ္းဆရာေခၚၿပီး သူ႔သားေသေအာင္လုပ္တယ္ေပါ့။  ေစာင္းေျမာင္းအဆဲခံရတဲ့သူက တျခားရြာက ျဖစ္ေနလုိ႔ေတာ္ေသး တာေပါ့။ ႏုိ႔မဟုတ္ရင္ဘယ္ထိေအာင္ ျပႆနာေတြ ဆက္တက္ေနအုံးမလဲ မသိေတာ့ပါဘူး ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားကုိ ျပန္ၿပီးေမးေလွ်ာက္ရအုံးမယ္။ သူတုိ႔ လက္နဲ႔ သပ္ခ်႐ုံနဲ႔ေျမြဆိပ္ဟာ က်ႏုိင္ပါ့ မလား ဘုရား။”
“သီလနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့သူဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါပဲ။ စိတၱသံယုတ္၊ ဂိလာနဒႆန သုတ္မွာ ‘ဣဇိၥိၥ်ႆတိ သီလ၀ေတာ ေစေတာပဏိဓိဓိ’ လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားတာကုိ ‘သမိဇၥ်ိိႆတိ သီလ၀ႏၱႆ စိတၱပတၳနာ’ လ႔ို အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္ဆုိထားတာ ရွိတယ္။
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သီလနဲ႔ ျပည့္စုံသူတုိ႔ရဲ့ ေတာင့္တမႈ၊ ျဖစ္ေစလုိမႈတုိ႔ဟာ ၿပီးစီးေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါ သတဲ့။ ဒါက သီလနဲ႔ ျပည့္စုံသူေတြကုိဆုိလုိတာပါ။ လူပုဂၢဳိလ္ဆုိရင္အနဲဆုံး ငါးပါးသီလလုံၿခံဳပါမွ သီလ နဲ႔ ျပည့္စုံသူလုိ႔ ေခၚဆုိႏုိင္တာကုိး။
သူတုိ႔ဂုိဏ္းက ငါးပါးသီလကုိေတာင္ အျပည့္အစုံ မေစာင့္ထိန္းၾကဘဲ ႏွစ္ပါးေလာက္သာ ကြက္ၿပီးေစာင့္ ထိန္းၾကတာဆုိေတာ့ ေျမြဆိပ္ကုိမေျပာနဲ႔ ကမ်ဥ္းနီေကာင္ကုိက္တဲ့ အဆိပ္ကုိေတာင္ လက္ နဲ႔ သပ္ခ်လုိ႔ က်ႏုိင္မယ္ မထင္ပါဘူးေလ။”
“ဒါနဲ႔မ်ား သူတို႔က ေျမြဆိပ္ကုိ ခ်ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာၿပီး ကုသေပးေနၾကတာဟာ မုသာ၀ါဒကံကုိ က်ဴးလြန္ ရာေရာက္တာေပါ့။ ခုလုိေဆးကုသေပးေနရင္း ေသဆုံးသြားတဲ့အခါမ်ိဳးမွာေရာ ပါဏာတိပါတ ကံကုိ က်ဴးလြန္ရာ ေရာက္-မေရာက္ သိခ်င္ပါေသးတယ္ ဘုရား။”
“မုသာ၀ါဒကံကုိသာက်ဴးလြန္ရာေရာက္႐ုံတင္ ဘယ္ကမလဲ။ လူနာထံက လာဘ္သပ္ပကာ ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ကုသေပးရင္ သူတစ္ပါးပုိင္ဆုိင္တဲ့ ပစၥည္းကုိ ဥပါယ္တံမ်ဥ္နဲ႔ လိမ္လည္လွည့္ျဖားၿပီး ယူရာ ေရာက္လုိ႔ အဒိႏၷာဒါနကံကုိလဲ က်ဴးလြန္ရာေရာက္ျပန္ေသးတယ္။ ပါဏာတိပါတကံကုိ က်ဴးလြန္ ရာေရာက္ မေရာက္ဆုိတာကေတာ့ သူတုိ႔အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ေသေစလုိတဲ့ေစတနာ မရွိဘူးဆုိ ရင္ေတာ့ ပါဏာတိ ပါတကံအရာ မေျမာက္ဘူးေပါ့။
ဒါေပမဲ့ မေျပးေသာ္လဲ ကန္ရာရွိ ဆုိသလုိ သူတို႔ရဲ့ လုံ႔လ ပေယာဂလဲ မကင္းတဲ့အတြက္ အျပစ္ေတာ့ ဘယ္ကင္းႏုိင္ပါ့မလဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ သူတုိ႔ဂိုဏ္းက ပါဏာတိပါတတုိ႔၊ အဒိႏၷာဒါနတုိ႔၊ မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ တမင္မေစာင့္ထိန္းဘဲ ခ်န္ထားၾကဟန္တူပါရဲ့။
“အဲဒီရြာဟာ ရြာကသာငယ္ေပမဲ့ ဘာသာက သုံးဘာသာေတာင္ ကြဲျပားေနၾကတာဘုရား။ ဒီအထဲ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာလုိ႔ အမည္ခံထားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးရဲ့ အခုလုိလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ တုိ႔အဖုိ႔ ဘာသာျခားေတြၾကားမွာ ဘယ္လုိမ်က္ႏွာျပရမယ္မွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူးဘုရား။”
     “အင္း.. ဟုတ္တာေပါ့ေလ။ ဘာသာျခားတစ္ခုမွာ သူတုိ႔ ဘုရားသခင္ အဆုိအမိန္႔ ဆန္႔က်င္လုိ႔ အျပစ္ေပးသလုိမ်ိဳး ဦးစင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာမွာလဲ ျပဳလုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခုလုိလုပ္ရပ္မ်ိဳးေတြကုိ လုပ္၀႔ံၾကမွာ မဟုတ္ ပါဘူး။
ဒါကလည္း စကားအျဖစ္ေျပာတာပါ။ ဦးစင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာက ဗုဒၶေလာင္းလ်ာဟာ သူေမဓာဘ၀ ကတဲက မဟာက႐ုဏာေတာ္ကုိ အေျခခံၿပီးမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဘာသာမုိ႔ သည္လုိမ်ိဳးလဲ ဘယ္ေသာကာလ မွ ျပဳလုပ္လိမ့္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကုိအခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ျမတ္ဗုဒၶရဲ့မ်က္ႏွာေတာ္ကုိ မေထာက္ထား ဘဲ ေဒသနာေတာ္ေတြကုိ လက္ရဲဇက္ရဲနဲ႔ ျဖည့္စြက္ခ်င္တာ ျဖည့္စြက္၊ ႏုတ္ပယ္ခ်င္တာ ႏုတ္ပယ္နဲ႔ ထင္သ လုိ လုပ္ေနၾကဟန္ တူပါရဲ့။
ဒါေၾကာင့္လဲ ဘာသာျခားတုိ႔ၾကားမွာ ရွက္စရာ မျဖစ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ ႀကံဳၾကရတာေပါ့။ ခုနက ဒကာေျပာတဲ့ ေျမြကုတဲ့ဂုိဏ္းကုိပဲ ၾကည့္ပါလား။ လူေတြ မျဖစ္မေန ေအာက္ထစ္ဆုံး အေန နဲ႔ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ ငါးပါးသီလကုိ ေတာင္ မထိန္းႏုိင္ဘူး။ ႏွစ္ပါးေလာက္ ေစာင့္ထိန္းတယ္ဆုိ႐ုံမွ်နဲ႔ သီလ နဲ႔ျပည့္စုံသူျဖစ္ၿပီ၊ သူတုိ႔ျဖစ္ေစလုိမႈေတြ ျဖစ္ႏုိင္ၿပီလုိ႔ ယူဆၿပီး ျပဳလုပ္ေနၾကတာ။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားရွင္ လက္နဲ႔ေရးထားတာကုိ ေျခနဲ႔ဖ်က္တဲ့ လုပ္ရပ္ လုိ႔ဆုိရမွာပါပဲ။ အဲဒီလုိ လုပ္ရပ္မ်ိဳးဟာ ဘုရားရွင္ ပညတ္ထား တဲ့ ေဒသနာေတာ္ေတြကုိ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ႏုတ္ပယ္ျခင္း မျပဳၾကဘဲ မူရင္းအတိုင္း ေဆာင္ ထားၾကရမယ္လုိ႔ အရွင္မဟာ ကႆပ အစရွိတဲ့မေထရ္ျမတ္တုိ႔ ခ်မွတ္ထားတဲ့မူနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔ က်င္ရာ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လုိ႔ေတာင္ ေခၚဆုိလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီရြာကုိ ေရာက္တဲ့အခါ ေျမြကုတဲ့ဂုိဏ္းဆရာအေၾကာင္း စကားစပ္မိရင္ သူဟာ ဗုဒၶ ဘာသာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ ဘာသာျခားေတြ နားလည္ ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပလုိက္ပါ။ ဒါမွ ငါးခုံးမ တစ္ေကာင္တဲအတြက္နဲ႔ တစ္ေလွလုံး မပုတ္မွာ။”
“မွန္ပါ့ ရွင္းျပျဖစ္ေအာင္ ရွင္းျပလုိက္ပါ့မယ္ဘုရား။ ေလွ်ာက္လက္စနဲ႔ဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားပါရေစ အုံး။ တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကတယ္။ အဲဒီဂုိဏ္းေပၚလာၿပီးမွ အရက္ေသစာေသာက္စားၾကသူေတြ နဲသြားတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူး တင္ထိုက္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကသူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အေပၚမွာေရာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ ဘုရား။”
“သူတုိ႔ဂုိဏ္း မေပၚေပါက္ခင္က ျမတ္ဗုဒၶက အရက္ေသစာေသာက္စားၾကဖုိ႔ ေျမွာက္ပင့္ေဟာထား တာ ရွိေနလုိ႔လား။ ဒီစကားဟာ ျမတ္ဗုဒၶကုိ တမင္ေစာ္ကားတဲ့ စကားျဖစ္လုိ႔ ေျပာတဲ့သူေတြအဖုိ႔ အင္ မတန္ ေက်ာခ်မ္းစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါလ်က္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့စကားေတာ္ကုိေတာ့ လုိက္နာရေကာင္းမွန္း မသိ။ အဲဒီ ဂုိဏ္း ေတြထဲ ၀င္တဲ့အခါက်မွ အရက္ေသစာေသာက္စားျခင္း မျပဳေတာ့တာဆုိရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ထက္ ဂုိဏ္းဆရာ ကုိ ပုိၿပီး အေလးအျမတ္ထားရာေရာက္တဲ့အတြက္ သရဏဂုံပ်က္သြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လုိ႔ေတာင္ ေခၚဆုိလုိ႔ မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီသူေတြအဖုိ႔ အပ္၀င္ပုဆိန္ထြက္တဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳၾကရတယ္ လုိ႔သာ ဆုိရေတာ့မွာေပါ့။
ဦးစင္းတုိ႔စကားေတြက တုိက္ေျမြအေၾကာင္းကေန ဂုိဏ္းေတြအေၾကာင္းကုိပါ ေရာက္သြားပါေပါ့ လား။ အင္းေလ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါ ဆုိသလုိ အဲဒီလုိပဲ ေရာက္သြားမွာေပါ့ေလ။”
စာေရးသသူ ဦးထြန္းရီႏွင့္ စကားဆုိၿပီးေနာက္ တုိက္ေျမြ အကုိက္ခံရသျဖင့္ ေသဆုံးရသည့္ အျဖစ္ ဆုိးတုိ႔မွ လူအမ်ား ကင္းေ၀းေစရန္အတြက္ “လူအခ်င္းခ်င္ လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ” ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမတၱာပုိ႔သ ေနမိပါေတာ့၏။ ။

အမွတ္စဥ္(၂၄၆) ၂၀၁၀-ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ၊ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment