သံဃာဟုတ္၏
မဟုတ္၏
ဘုိးေတာ္ဂုိဏ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည့္အနက္
လက္ဖ်ံတြင္ေဆးမင္နီထိုးေသာ ဘုိးေတာ္ဂုိဏ္းတစ္ခုမွာစာေရး သူတုိ႔နယ္တြင္ အလြန္အင္အားေကာင္းလ်က္ရွိသည္။
ေက်းရြာမ်ားရွိ လူဦးေရ ထက္၀က္ေက်ာ္မွာ ထုိဂုိဏ္း၏ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
လူပုဂၢိဳလ္မ်ားသာမက ရဟန္းအခ်ိဳ႕သည္ပင္ထိုဂုိဏ္းထဲသုိ႔၀င္ေရာက္ၾကေၾကာင္း
သိရသည္။ ထိုဂုိဏ္း ၏ ေဆာင္စရာေရွာင္စရာစည္းကမ္းမ်ားကုိလည္း ၀ိနည္းေတာ္ထက္ပင္အထူးေလးစား
လုိက္နာၾကကုန္၏။
ထုိသုိ႔ေသာအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ စာေရးသူသည္အယူအျမင္စင္ၾကယ္ေစမည့္
စာအုပ္မဂၢဇင္း၊ တရား
ဗြီစီဒီ
ေခြတုိ႔ကို ရွာေဖြ စုေဆာင္းရပါသည္။ စာအုပ္မ်ား၊ မဂၢဇင္းမ်ားကုိ ေပးဖတ္ျခင္း၊ တရား ဗြီစီဒီ
ေခြတုိ႔ကို ဖြင့္ျပျခင္းျဖင့္ ေက်းရြာရွိလူမ်ား အျမင္မွန္ရလာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။
တစ္ခုေသာအလွဴ၏ အ၀င္ေန႔(ေျဗာ၀င္) ညတြင္အာဂႏၲဳရဟန္းေတာ္မ်ားပါနာၾကားေစလုိေသာဆႏၵျဖင့္
တရား ဗြီစီဒီေခြတစ္ေခြကုိ ေရြးခ်ယ္၍ ဖြင့္ျပလုိက္သည္။ တရားၿပီးေသာအခါ အာဂႏၲဳရဟန္းတစ္ပါးက
“တရားက မဆုိးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဟုိအပိုဒ္ကုိေတာ့
မႀကိဳက္ဘူး” ဟု ဆုိ၏။
“ဘယ္အပုိဒ္ကုိ မႀကိဳက္တာလဲ”
“သံဃာရတနာဟာ ဘာလုိ႔ေက်းဇူးရွိေနသလဲဆုိရင္
ဒီေန႔၂၅၅၁-ခုႏွစ္တုိင္ေအာင္ အေကာင္းအဆို္း၊ အေၾကာင္း-အက်ိဳး၊ အမွား-အမွန္ေတြကုိမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
ထိန္းထားေပတာ။ အဲဒီလုိထိန္းမွလဲ သံဃာ။ ဥဳံဖြလုိလို၊ ဓာတ္လုိလုိ၊ နတ္လုိလုိ လုပ္ေနရင္
သံဃာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ အပုိဒ္ကုိ မႀကိဳက္တာ” ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ မညီ၍ မႀကိဳက္ျခင္းကား မျဖစ္ႏုိင္။
အနာေပၚ တုတ္က်သလုိျဖစ္၍သာ မႀကိဳက္ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
“အမွန္အတိုင္း ေဟာတာပဲဟာ။ ဘာမႀကိဳက္စရာရွိသလဲ”
“အို...သံဃာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရေအာင္
ပါရာဇိကအမႈ လြန္က်ဴးတာမွ မဟုတ္ဘဲ”
“ပါရာဇိကက်မွ သံဃာမမည္တာ မဟုတ္ဘူး။
မိ စၦာအယူေတြယူစြဲထားသူကုိလဲ သံဃာအေရ အတြက္ထဲ ထည့္သြင္းေရတြက္လုိ႔ မရပါဘူး”
“အရွင္ဘုရားက ဘာအေထာက္အထားေတြရွိလုိ႔
ခုလုိ အတိအက် ေျပာရတာလဲ”
“အေထာက္အထားေတြကုိ မေျပာခင္ ‘သံဃာ’
ဆုိတဲ့သေဘာအဓိပၸာယ္က ဘာကုိဆုိလုိတယ္ဆိုတာ
အရင္ဆုံး
နားလည္ထားဖို႔ လုိလိမ့္မယ္”
“ကဲ...ဆိုစမ္းပါအုံး”
“ခ်မ္းေျမ႔ဆရာေတာ္ရဲ့ အေျခပ်ိဳး ဗု
ဒၶဘာသာမွာရွင္းျပတဲ့အတုိင္း ရွင္းျပပါ့မယ္။ ‘သံဃာဆိုတာအယူ အျမင္ခ်င္း၊ သီလခ်င္း တူညီၾကတဲ့
ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းကုိ ေခၚျခင္းျဖစ္တယ္} တဲ့”
“ဒါျဖင့္ရင္ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတြမွာ အယူအျမင္ခ်င္း၊
သီလခ်င္း တူညီၾကဖို႔ဆုိတာခဲယဥ္းႏုိင္တယ္”
“ဒါေၾကာင့္ ‘မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ကုိရရွိၿပီးတဲ့
အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိသာ သံဃာလုိ႔ မုခ်ေခၚဆုိႏုိင္တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့
အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္သာအခ်င္းခ်င္း မဂ္အသိအျမင္၊ ဖိုလ္အသိအျမင္ပစၥေ၀ကၡဏာ
အသိအျမင္ဟူေသာ
အသိအျမင္( သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္) အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အရိယကႏၲသီလ ျပည့္စုံ စင္ၾကယ္မႈ အားျဖင့္လည္းေကာင္း
မ်က္ေမွာက္မ်က္ကြယ္ အၿမဲတေစ တူညီၾက၍ ပုထုဇဥ္မ်ားမွာကား ထိုကဲ့သုိ႔ မတူညီႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္’
လုိ႔ ဆုိထားတယ္။
“သုိ႔ေသာ္မဂ္ဖိုလ္ရေရးအတြက္ သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာအက်င့္တုိ႔ကုိ စြမ္းႏုိင္သမွ် က်င့္ႀကံအားထုတ္ေန ၾကေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိလဲ
အရိယာသံဃာေတာ္၏ အႏြယ္၀င္ျဖစ္၍သံဃာဟုေခၚေ၀ၚၾကရ၊ အသိ အမွတ္ျပဳၾကရ၏” လုိ႔ ရွင္းျပထားပါတယ္။
“နတ္တုိ႔၊ဓာတ္တုိ႔၊ ေဗဒင္တုိ႔ဆုိတဲ့အတတ္ေတြဟာတိရ
စၦာန၀ိဇၨာ(မဂ္ဖိုလ္မွဖီလာျဖစ္တဲ့အတတ္ေတြ) လုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ဒီဃနိကာယ္မွာ
အတိအလင္း ေဟာၾကားခဲ့တဲ့အတြက္ မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း အက်င့္ ေကာင္း ဘယ္နည္းႏွင့္မွမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
“မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းမဟုတ္တဲ့
ဥဳံဖြလုိလုိ ဓာတ္လုိလုိ နတ္လုိလုိ ေဗဒင္လုိလုိေဆာင္ရြက္
ေနသူမ်ားဟာ
ဘယ္မွာလာၿပီး သံဃာစာရင္း ၀င္ႏုိင္ပါ့မလဲ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေပေတာ့။
“သံဃာေတာ္မ်ား ကံေဆာင္ၾကတဲ့အခါလူအစရွိတဲ့ႏွစ္က်ိပ္တစ္ေယာက္ေသာ
ပုဂၢိဳလ္ေတြကို သံဃာရဲ့ ႏွစ္ေတာင့္ထြာဟတၱပါသ္က ၾကဥ္ဖယ္ၾကရတယ္။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ၾကဥ္ဖယ္ၾကရတယ္လုိ႔
ထင္သလဲ”
“သံဃာမဟုတ္လုိ႔ ၾကဥ္ဖယ္ၾကရတာေပါ့”
“၀ဇၨနီယပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္က်ိပ္တစ္ေယာက္ကုိ
အရွင္ဘုရားသိၿပီးသားပါ။
“လူ’ နီ’ သိက္’ သာ၊ သာ’ သိကၡာ၊ ပါရာ’
ဥကၡိတ္ (၃-ေယာက္) တည္း။
ပဏ္’ ေထ’ ပက္’ ဆန္၊ ပဥၥာနန္၊ ဒူသံ’
ဥေဘာဗ်ည္း။
ဟတၱပါသ္မွ၊ ၾကဥ္ဖယ္ရ၊ဧက၀ီသတည္း’ ဆုိတာေလ။
“ဥကၡိတၱကပုဂၢိဳလ္သုံးေယာက္ထဲမွာ မိ
စၦာအယူကုိ မစြန္႔ျခင္းေၾကာင့္ ႏွင္ထုတ္အပ္ေသာ သူဆိုတာလဲ ပါတယ္။ ပက္ဆိုတာက တိတၳိယပၸကၠႏၲကတိတၳိေဘာင္သုိ႔
ေျပာင္းသူဆိုတာလဲပါေသးတယ္။ အယူအျမင္လြဲ မွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ဦးေတာင္ပါရွိေနတယ္။
“ဒီေနရာမွာတိတၳိေဘာင္သုိ႔ ေျပာင္းသူဆိုတာဟာ
တိတၳိေဘာင္ကို လူကုိယ္တိုင္ ေျပာင္းသြားရင္ အထူး ၾကဥ္ဖယ္စရာ လုိမယ္မဟုတ္ဘူး။ လူက ရဟန္းအသြင္နဲ႔ရွိေနၿပီး
တိတၳိတုိ႔အယူေတြကို ယူတဲ့သူသာ ျဖစ္ပါလိမ့္ မယ္။
“ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အေသာကမင္းလက္ထက္က
တတိယသဂၤါယနာတင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကိုၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အေသာကမင္းႀကီးဟာ ေစာေစာပုိင္းက
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ပုိင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လာၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ အႀကီးအက်ယ္
ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့တယ္။
“ဒါကုိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး သာသနာျပင္ပ
တိတၳိေတြဟာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြင္း ၀င္ေရာက္ၿပီး ရဟန္းျပဳလုပ္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ အယူေတြကုိေတာ့
မစြန္႔လႊတ္ၾကဘူး။ ဗုဒၶသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္ အမည္ခံၿပီး သာသနာျပင္ပ အလုပ္ေတြကိုပဲ ဆက္လက္ျပဳလုပ္ေနၾကတယ္။
“ဒါေၾကာင့္ သံဃာစစ္သံဃာမွန္တုိ႔က ထိုရဟန္းမ်ားနဲ႔
အေပါင္းအေဖာ္ မျပဳၾကေတာ့ဘူး။ ဥပုသ္ ပ၀ါရဏာစတဲ့ သံဃကံေတြကုိ မျပဳၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီ ျပႆနာက
အစျပဳၿပီးေတာ့ သဂၤါယနာ တင္ရတဲ့ အဆင့္အထိ ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။
“ရဟန္းတုမ်ားဟာ ပါရာဇိကအမႈေတြကုိ က်ဴးလြန္ေနၾကလုိ႔
သံဃာစစ္သံဃာမွန္ေတြက သံဃကံေတြ ကုိ မျပဳဘဲေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥကၡိတၱကပုဂၢိဳလ္၊ တိတၳိယပၸကၠႏၲကပုဂၢိဳလ္မ်ား
ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
သာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ပါရာဇိကအမႈ လြန္က်ဴးမွ သံဃာစာရင္း မ၀င္တာမဟုတ္ဘူး။ ဥကၡိတၱကပုဂၢိဳလ္၊ တိတၳိယပၸကၠႏၲကပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရင္လဲ
သံဃာစာရင္းမ၀င္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို ေထာက္ဆပါက” ဥဳံဖြလုိလုိနတ္လုိလုိ ဓာတ္လုိလုိလုပ္ေနရင္
သံဃာမဟုတ္ဘူး” ဆိုတဲ့ေဟာျပခ်က္ကုိ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ လက္ခံႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
“တစ္ဆက္တဲပဲ အရွင္ဘုရားကုိမဃေဒ၀(၃၂၂)
မွာစပ္ဆုိထားတဲ့လကၤာပုိဒ္တစ္ပုိဒ္ကုိရြတ္ျပရအုံး မယ္။” ယုတ္မာဆုိးေတာင္း၊ က်င့္မေကာင္းကုိ၊
မွားေၾကာင္းတစိ၊ သိလွ်င္သိခ်င္း၊ စြန္႔ပယ္လွ်င္းေလာ့၊ အတင္း ယူစြဲ၊ ဖားေ>မခဲသုိ႔၊
အၿမဲမွတ္သုိ၊ မစြန္႔လုိက၊ ဤကိုယ္သုခ၊ ေနာင္မရဘူး’ တဲ့”
စာေရးသူရွင္းျပသည္တု႔ိကုိ တစ္ခ်ိန္လုံး
စူးစူးစုိက္စုိက္နားေထာင္ေနေသာ အာဂႏၲဳရဟန္းေတာ္သည္ တုံ႔ျပန္စကား တစ္လုံးမွ် မဆို။ ဆိတ္ဆိတ္သာ
ေနေလ၏။ ထုိသုိ႔ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ပင္ ၀န္ခံျခင္းဟု မွတ္ယူမိပါေတာ့သည္။ ။
(အမွတ္၁၄၄၊ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ဒီဇင္ဘာလ၊ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း။)
No comments:
Post a Comment