စာေရးသူ႔အျမင္
၂၀၀၇-ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လထုတ္ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း၌
“စာဖတ္သူ႔အျမင္” ေဆာင္းပါးကုိဖတ္လုိက္ရပါသည္။ ထုိေဆာင္းပါး၌-
“ျပည္ၿမိဳ႕၊ ေအာင္ႏုိင္စာေပတုိက္ေရွ့ေရာက္ခုိက္
‘ယခုလထုတ္ဓမၼရံသီရွိေသးလား’ ဟုေမးေသာအခါ ‘ကုန္သြားၿပီဘုရား’ ဟုေလွ်ာက္၏။ သုိ႔ျဖင့္အျခားစာအုပ္မ်ားကုိလွန္ေလွာၾကည့္ရင္း
‘ေရာင္းအားေကာင္း လုိ႔ထင္တယ္’ ဟုေျပာလုိက္သည္။ ‘မဟုတ္ဘူး အေရာင္းက်ၿပီး အက်န္မ်ားလုိ႔ေလွ်ာ့ယူတာနဲ႔
ေစာေစာကုန္ သြားတာဘုရား’ ဟူေသာ အသံထြက္လာ၏။” ဟု ေဖာ္ျပထားေလသည္။
တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ပင္ စာေရးသူသည္
ထိုၾသဂုတ္လ ၁၀-ရက္ေန႔၌ ျပည္ၿမိဳ႕၊ ေအာင္ႏုိင္စာေပတုိက္သုိ႔
ေရာက္သြား၏။
‘စာဖတ္သူ႔အျမင္’ ေဆာင္းပါးပါအေၾကာင္းအရာတို႔ မွန္မမွန္သိလုိ၍ စာအုပ္ဆုိင္ပိုင္ရွင္
ေဒၚေ၀ ေ၀ႏုိင္ကုိ ေမးျမန္းၾကည့္မိပါသည္။
ေဒၚေ၀ေ၀ႏုိင္က “ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း ေရာင္းအားက်၍ေလွ်ာ့ယူတာမ်ိဳး
တစ္ခါမွ်မျပဳခဲ့ဘူးေၾကာင္း၊ ေရာင္း အားမက်သည့္အျပင္ စာအုပ္ေရာက္ၿပီး တစ္ပတ္မၾကာမီ ကုန္သြားတတ္ေၾကာင္း၊
ဓမၼရံသီကုိသေဘာမေတြ႕ႏုိင္ သူတစ္ဦးဦးက အေရာင္းက်သည္ဟု ၀င္ေျပာလုိက္ဟန္တူေၾကာင္း၊ ဤသည္ကုိပင္
အမွန္ထင္၍ ေရးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ဟန္တူေၾကာင္း’ ရွင္းျပပါသည္။
ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ရွိပါသည္။ စာေရးသူ ေရာက္သြားသည့္
၁၀-ရက္ေန႔တြင္ ထုိဆုိင္၌ ဓမၼရံသီ၊ ဓမၼရတနာ မဂၢဇင္းမ်ား တစ္အုပ္တေလမွ်မက်န္ရွိေတာ့ေပ။
ထုိၾသဂုတ္လ၌ မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ား အထြက္ေနာက္က်သည္ကုိ
စာေပ၀ါသနာရွင္မ်ား အားလုံး သိၾကၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေအာင္လံၿမိဳ႕၊ ‘ညိမ္းစတုိးႏွင့္စာေပ’
ဆုိင္သုိ႔ မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ား လဆန္း ၅-ရက္ ေန႔က်မွ ေရာက္ရွိၾကေၾကာင္း သိရပါသည္။ စာေရးသူသည္
၁၀-ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ၿမိဳ႕ေအာင္ႏုိင္စာေပသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၅-ရက္အတြင္းမွာပင္ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း
မရွိေတာ့သည္ကုိ ေထာက္ဆ၍ အေရာင္း သြက္လ်က္သာရွိေၾကာင္း သိသာႏုိင္ပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္ေသာ္ထိုေဆာင္ပါး၌ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း
အေရာင္းက်သည္၊ အႀကိဳက္နည္းေနသည္ဟု အဘယ့္ ေၾကာင့္ဆိုဘိသနည္း။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_
ထုိေဆာင္းပါး၌ေပါင္းတည္ၿမိဳ႕၊ ရန္ကုန္လမ္းရွိ
ထြန္းစာေပတုိက္ပုိင္ရွင္ ဒါယကာႀကီးက “စာေစာင္ကေရာင္းအားက်ေနလုိ႔ ေနာက္လကုိ ဘာမွန္းမသိေသးဘူး။
စာေစာင္ကုိေတာ့ သေဘာက်ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ နတ္ကေတာ္၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာစတာေတြကို
နင့္နင့္သီးသီး တုိက္႐ုိက္ႀကီး အေရးမ်ားေတာ့ ပရိသတ္အႀကိဳက္နည္းးလာတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေ၀ဖန္ရရင္
အစြန္းေရာက္လြန္း ေနမလားဘဲ” ဟု ေျပာေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ဆက္လက္၍
“ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူစဥ္ အခ်ိန္အခါ၀ယ္ ]ျမတ္ဗုဒၶသည္ အသိအျမင္အယူအဆ ကြဲျပားျခားနား သူတုိ႔အေပၚ
အဘယ္သုိ႔ေသာ သေဘာထား၍ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးစားၾကေသာ ပရိသတ္တုိ႔အား မည္သုိ႔ေသာ လမ္းၫႊန္မႈေပးခဲ့ပါသနည္း}ဟုအေျဖမပါေသာအေမးမ်ားၾကား၀ယ္အေတြးပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း”
လည္း ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶ အဘယ္သုိ႔သေဘာထား၍ မည္ကဲ့သုိ႔လမ္းၫႊန္မႈေပးခဲ့သည္ကုိ
သိလုိပါမူဒီဃနိကာယ္၊ သုတ္ သီလကၡန္ပါဠိေတာ္၊ ျဗဟၼဇာလသုတ္၊ သာမညဖလသုတ္တုိ႔ကုိ ၾကည့္႐ႈလွ်င္
သိႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
ထိုသုတ္ေတာ္တုိ႔တြင္ ျမတ္ဗုဒၶသည္နတ္၊
ေဗဒင္၊ယၾတာ၊ နကၡတ္စသည့္ အတတ္တုိ႔ကို ‘တိရ စၦာန၀ိဇၨာ’
ဟုေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
‘၀ိဇၨာ’ ဟူသည္ကား ‘အတတ္’ ကုိဆိုလုိပါသည္။ ‘တိရ စၦာန’ ကုိကား ဘာသာ မျပန္ဘဲ သူ႔အတို္င္းထား၍
နားလည္လုိက္ပါ။ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ သေဘာထားကုိ သိႏုိင္ေလာက္ၿပီျဖစ္၍ အေျဖမပါေသာ
အေမးမ်ားၾကား၀ယ္ အေတြးပြားဖြယ္ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_
ထိုေဆာင္းပါး၏ အာေဘာ္ကုိ ၿခံဳငုံသုံးသပ္ရေသာ္
“ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းအေနျဖင့္ နတ္၊ ဘုိးေတာ္၊ ေဗဒင္ စသည္တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တုိက္႐ုိက္နည္းကုိ
အသုံးမျပဳသင့္ဘဲ ‘အစာလည္းေဆး၊ ေဆးလည္းအစာ’ ဆိုသကဲ့သုိ႔ သြယ္၀ုိက္ေသာနည္းကုိ အသုံးျပဳေစလုိေၾကာင္း’
အႀကံျပဳတင္ျပထားသည္ဟုနားလည္မိပါသည္။
သြယ္၀ုိက္ေသာ နည္းသည္ အသိဉာဏ္ရင့္က်က္သူတုိ႔ႏွင့္သာ
ေလ်ာ္ကန္ပါ၏။ အသိဉာဏ္ခ်ိဳ႕တဲ့ သူတုိ႔ႏွင့္မူ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဒီဃနိကာယ္၊
မဟာ၀ဂၢပါဠိ၊ ပါယာသိသုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ၂၅၉-၌ ‘ဥပမာယ မိေဓကေစၥ၀ိညဴပုရိသာဘာသိတႆအတၳံအာဇာနႏၲိ’
‘ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႔ေသာ ပညာရွိတုိ႔သည္ ဥပမာျဖင့္ ေျပာဆုိေသာ စကား၏ အဓိပၸာယ္ကုိသိကုန္၏” ဟုဆုိထားပါသည္။
ဥပမာျဖင့္ သြယ္၀ုိက္ ေျပာသည္ကုိ ပညာရွိမ်ားပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႔သာ သိႏုိင္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ရပါသည္။
“အသိဉာဏ္နည္းေသာသူသည္ယုံၾကည္မႈမ်ားျပား၏”
ဟုဆုိ႐ုိးစကားလည္း ရွိပါ၏။ ယုံၾကည္မႈမ်ားျပား သူသည္ အသိဉာဏ္နည္းသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္သြယ္၀ုိက္ေသာနည္းျဖင့္ အသုံးျပဳေသာ္ နားလည္ႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါေခ်။
ေခတ္အဆက္ဆက္ စာဆုိရွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ
ရွင္မဟာသီလ၀ံသ၊ ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ မန္လည္ ဆရာေတာ္၊ စေလဦးပုည၊ စိႏၲေက်ာ္သူ ဦးၾသအစရွိေသာ
စာဆိုရွင္ႀကီးမ်ားသည္ ဤေနရာ၌ တုိက္႐ုိက္နည္းကုိ-
အသုံးျပဳခဲ့ၾကေၾကာင္း
ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။
စိႏၲေက်ာ္သူ ဦးၾသေရးသားသည့္ က၀ိလကၡဏာသတ္ပုံက်မ္း၌
‘မိ စၦာအားလုံး၊ လႊမ္းပိတ္ဖုံး၊ ေတာင္ၿပံဳး
ညီေနာင္နန္း’
ဟု ဆုိထားေပသည္။
ထုိ အဆုိႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒါက္တာအရွင္ဓ
မၼပီယ(ပါေမာကၡ) အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ သာသနာျပဳတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္က ‘ဘာသာေရးဆုိင္ရာသုေတသနစာတမ္း’
တြင္ ဤသုိ႔ ေထာက္ခံမႈ ျပဳထား ေပသည္။
‘အသိဉာဏ္နည္းပါးသူ၊ တရားဗဟုသုတမရွိသူတုိ႔ကုိ
ေလးနက္သိမ္ေမြ႕ေသာ စကားအသုံးအႏႈန္း တုိ႔ျဖင့္ ေျပာဆုိေရးသား ဆုံးမေနလွ်င္အခ်ိန္ေတြသာ
မၾကာသင့္ဘဲၾကာေနေတာ့မည္။ ခရီးတာ မေ၀းသင့္ဘဲ ေ၀းေနေတာ့မည္။
နတ္ေတြအေၾကာင္းကုိ ေစတနာမွန္မွန္ျဖင့္
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးရဲေသာသတၱိ၊ ေျပာရဲဆုိရဲေသာ သတၱိကိုလည္းေကာင္း၊ မိ စၦာဒိ႒ိ အယူမွားဘက္သုိ႔
သက္ေရာက္ေနေသာ နတ္ကုိးကြယ္မႈမ်ားကုိ ေတာ္လွန္ရဲ ေသာ စာဆုိရွင္၏ သတၱိကုိလည္းေကာင္း ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳလုိက္ပါသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ရွင္မဟာသီလ၀ံသသည္ မိခင္ႀကီး ေဒၚေဒြးကုိယ္တုိင္
နတ္ထိန္းျဖစ္ပါလ်က္ သံေ၀ဂခန္းပိ်ဳ႕၌ နတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ နင့္နင့္သီးသီး တုိက္႐ုိက္ႀကီး
ေရးသားထားပါ၏။
ရွင္မဟာရ႒သာရသည္လည္း နတ္၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာ
တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကုိးခန္းပ်ိဳ႕၌ နင့္နင့္သီးသီး တုိက္႐ုိက္ႀကီး ေရးသားထားပါ၏။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္လည္း ၿဂိဳဟ္၊
နကၡတ္၊ နတ္၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာ တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မဃေဒ၀လကၤာသစ္၌နင့္နင့္သီးသီး တုိက္႐ုိက္ႀကီးေရးသားထားပါ၏။
ထိုမွ်မက ျမတ္ဗုဒၶသည္လည္း ထုိမိ စၦာဒိ႒ိအယူအဆအတတ္တုိ႔ကို
‘တိရ စၦာန၀ိဇၨာ’ ဟူ၍ လည္း ေကာင္း၊
‘နကၡတၱံ ပတိမာေနႏၲံ၊ အေတၳာ ဗာလံ ဥေပစၥဂါ’
ထုိအယူအဆမ်ားကို လုိက္နာ က်င့္သုံးသူမ်ားအား ဗာလ (လူမို္က္) ဟူ၍လည္းေကာင္း မိန္႔ျမြက္ခဲ့ပါ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ‘စာဖတ္သူ႔အျမင္’ ေဆာင္းပါးမွ
ထြန္းစာေပပုိင္ရွင္ ဒါယကာႀကီးအေနျဖင့္ ‘ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းပါ ေဆာင္းပါမ်ားကုိ အစြန္းေရာက္လြန္းေနမလားဘဲ’
ဟု ေတြးထင္ ယူဆ မထားမိေစလုိပါ။
စာေရးသူ႔အျမင္ေျပာရလွ်င္မူ ‘ဓမၼလင္းေရာင္၊
မုိက္ေမွာင္ဖယ္ခြာ၊ လမ္းသာကုိၫႊန္း၊ သာစခန္းသုိ႔’ ဟူသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္အညီ ဦးတည္လ်က္ပါရွိေသာ
ထုိဓမၼရံသီမဂၢဇင္း၌ ပါ၀င္ေရးသားေနၾကသူ ကေလာင္ ရွင္မ်ား၏ နင့္နင့္သီးသီး တုိက္႐ုိက္ႀကီး
ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ လူသတ္သမားတုိ႔ အသုံးျပဳသည့္ ‘ဓား’ သဖြယ္ မဟုတ္မူ၍ ဆရာ၀န္တုိ႔ အသုံးျပဳသည့္
‘ဓား’ သဖြယ္သာ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆ မိပါေၾကာင္း......။ ။
အမွတ္စဥ္ (၂၁၈) ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊
ေဖေဖာ္၀ါရီလ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း။
No comments:
Post a Comment