Tuesday, January 22, 2013

သဒၶါပီတိဂြမ္းဆီထိသုိ႔



သဒၶါပီတိဂြမ္းဆီထိသုိ႔
၁၃၇၂-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္း တက္ေရာက္သင္ၾကားၾကသူ သင္တန္းသား/သူ ၉၆- ဦးတုိ႔သည္ အသက္အရြယ္ ငယ္ရြယ္ပင္ ငယ္ရြယ္ၾကေသးေသာ္လည္း ဘုရားဒါယကာ၊ ဘုရားဒါယိကာမ ကေလးမ်ားအျဖစ္ ခံယူၾကရသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူတုိ႔၏ ႏွလုံးသား၀ယ္ (ဓမၼေစတီ) ဘုရားတည္ၾကရသည္သာမဟုတ္ ေျမျပင္၌လည္း ပရိေဘာဂေစတီထုိက္ေသာ ေဗာဓိပင္ကုိ စုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ခြင့္ ရရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ေဗာဓိပင္စုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္မည့္ ေနရာအနီးတြင္ အုတ္က်င္းေဟာင္း တစ္ခုရွိေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အုတ္က်င္းေဟာင္းအား သဲဖုိ႔ျခင္း၊ ေဗာဓိပင္စုိက္ပ်ိဳးမည့္ ငါးေတာင္ပတ္လည္ ရွစ္ေျမွာင့္ပုံသ႑ာန္ အဆင့္ သုံးဆင့္ရွိေသာ ေနရာ၌ ေျမေဆြးထည့္ျခင္းစေသာ အလွဴတုိ႔ကုိ ေပးလွဴၾကသည္။
ငါးေတာင္ပတ္လည္ထားျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မဟာေဗာဓိပင္ရင္း၀ယ္ မာရ္ငါးပါးကုိေအာင္ျမင္ သည့္ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရွစ္ေျမွာင့္ပုံသ႑ာန္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းမွာ (ၿဂိဳဟ္ရွစ္ခြင္ကုိ ကုိယ္စားျပဳျခင္း မဟုတ္) မဂၢင္ရွစ္ပါးကုိ ရည္ၫႊန္းေဖာ္ၾကဴးထားျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပလႅင္သဖြယ္ အဆင့္သုံးဆင့္ ျပဳလုပ္ ထားျခင္းမွာ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္၊ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္၊ အာသ၀ကၡယဉာဏ္သုံးပါးကုိ ရည္ၫႊန္းျခင္း ျဖစ္ေ ၾကာင္းတုိ႔ကုိ ရွင္းျပရပါသည္။
ရွစ္ေျမွာင့္ ပုံသ႑ာန္ျပဳလုပ္ထားသျဖင့္ ၿဂိဳဟ္ရွစ္ခြင္ကုိ ကုိယ္စားျပဳထားသည္ဟု ယူဆၾကေသာ္ ရည္ၫႊန္းခ်က္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ေဆာင္မႈ တျခားစီျဖစ္သြားေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ရွင္းျပရျခင္းျဖစ္၏။ ရွစ္မ်က္ႏွာေစတီေတာ္တုိ႔ကုိ ဖူးျမင္ၾကရသည့္အခါတုိ႔တြင္လည္း မဂၢင္ရွစ္ပါးကုိ ရည္ၫႊန္းလ်က္ ေထရ၀ါဒ ႐ႈေထာင့္မွ ႐ႈျမင္၍ ဖူးေျမာ္ၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း ထည့္သြင္းရွင္းျပျဖစ္ပါသည္။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ အေနျဖင့္ေဗာဓိပင္ကုိစုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ၾကျခင္းသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဖြားဖက္ေတာ္ အ ပင္ ျဖစ္ျခင္း၊ ေဗာဓိဉာဏ္ျမတ္ကုိ ရရွိေတာ္မူရာ အပင္ျဖစ္ျခင္း၊ ျမတ္ဗုဒၶသက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္ ကပင္ ျမတ္ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္စား ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္း ျပဳၾကရန္ ၫႊန္ၾကားေတာ္မူျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ စုိက္ပ်ိဳး ပူေဇာ္ခဲ့ၾက ေၾကာင္းကုိ ေတရသကနိပါတ္၊ ကာလိဂၤေဗာဓိဇာတ္တြင္လာသည့္အတုိင္း သင္တန္း ပုိ႔ခ်ခ်ိန္ အတြင္း ရွင္းျပထား ပါသည္။
“ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဘုရားရွင္အား ဖူးေျမာ္လုိၾကတဲ့ ဘုရားဖူးပရိသတ္မ်ားဟာ ေဇတ ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီခိုက္ႏွင့္ႀကံဳတဲ့အခါ ၀မ္းနည္း ပက္ လက္ ျဖစ္ခဲ့ ၾကရပါတယ္။
“အဲဒီ အျဖစ္အပ်က္ကုိ အရွင္အာနႏၵာက ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဘုရားရွင္မရွိခုိက္ ဘုရား ကုိယ္စား ဖူးေျမာ္စရာတစ္ခုေပးထားဖုိ႔ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ဟာမဟာေဗာဓိပင္အား ပူေဇာ္ ခြင့္ ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
“အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က တန္ခုိးနဲ႔ ဗုဒၶဂယာသုိ႔ ၾကြေတာ္မူၿပီးမဟာေဗာဓိပင္မ်ိဳးေစ့ကုိ ယူေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးက ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေပါက္၀မွာ စုိက္ပ်ိဳးေပးခဲ့ပါတယ္။ ရွင္အာနႏၵာရဲ့ အစီအစဥ္နဲ႕ စုိက္တာေၾကာင့္ အာနႏၵာေဗာဓိပင္ရယ္လုိ႔ ေခၚဆုိၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီး ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ပရိေဘာဂေစတီအျဖစ္ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။”
ဗုဒၶဂယာဘုရားဖူး ဗီစီဒီေခြမွ ဤအာနႏၵာေဗာဓိအခန္းကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ဖြင့္ျပထားပါသည္။ သင္တန္းသား လူငယ္တုိ႔သည္ ေဗာဓိပင္စုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိရွိထားျခင္း၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္ ကုိလည္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ဖူးျမင္ရျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ပူျပင္းလွသည့္ေႏြရာသီကုိ အမႈမထား ဘဲ ေစတနာသဒၶါတရား ထက္သန္စြာ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိ ေပးလွဴေနၾကသည္ဟု ယုံၾကည္မိပါ၏။
ေဗာဓိပင္စုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္မည့္ေနရာကုိ ရွင္းလင္းသုတ္သင္ျခင္း၊ ပင့္ေဆာင္မည့္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တုိ႔ကုိ သဲျဖဴခင္းျခင္း၊ ရာဇမတ္ကာရံျခင္းတုိ႔ကုိ ေက်းရြာအတြင္းရွိလူႀကီး၊ လူငယ္မ်ားႏွင့္ သဟပုညကာရီ ၀တ္အသင္း သူတုိ႔မွလည္း ကုသုိလ္ပါ၀င္ၾကပါ၏။
   _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ကံမၿမိဳ႕နယ္၊ ေတာင္စကုိင္းေက်းရြာ၊ ၀ိဇယာရာမေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ သြားေရာက္၍ ေဗာဓိပင္ကုိ ပင့္ ေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္၏။ ပထမ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔တြင္ သြားေရာက္ပင့္ၾကမည္ဟု သတ္မွတ္ထား သည္။ ေရတက္ခ်ိန္ကုိ မွန္း၍ သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ေရတက္ခ်ိန္ မဟုတ္ခဲ့ေသာ္ ေတာင္စကုိင္းေက်း ရြာမွ ကံမၿမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ႏွစ္မုိင္ခြဲခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရမည္ျဖစ္၏။ ေရတက္ခ်ိန္ဆုိပါလွ်င္ မေဒးေခ်ာင္း (ေတာင္ေခ်ာင္း)မွ ၀င္သြားလွ်င္ေတာင္စကုိင္းရြာသုိ႔ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ႏုိင္၏။
၁၃၇၂-ခုႏွစ္၊ ပထမ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔နံနက္ေစာေစာတြင္ ေထြလာသုံးစီးျဖင့္ ဒါးစမ္းေက်းရြာမွ စတင္ ထြက္ခဲ့ၾက၏။ ျပလုိ႔သုိ႔ နံနက္ ၉း နာရီ အခ်ိန္ခန္႔တြင္ ေရာက္ၾကသည္။
ထုိမွတဆင့္ႀကိဳတင္ငွါးထားေသာ ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ ကံမၿမိဳ႕သုိ႔ ဦးတည္ထြက္ခြာခဲ့ၾက၏။ ရာသီဥတုက သာသာယာယာရွိေနပါသည္။ လႈိင္းေလတုိ႔လည္း ၿငိမ္သက္လ်က္ရွိေနေခ်၏။ ယခင္ေန႔မ်ားကဆုိလွ်င္ မုိးသည္ မႀကီးေသာ္လည္း စဲသည္ဟုမရွိခဲ့ပါေခ်။

  ေတာင္စကုိင္းေက်းရြာ၊ ၀ိဇယာရာမေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ နံနက္ ၁၁-နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေခ်ာေခ်ာေမာေ မာ ေရာက္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၲဇ၀န၊ တုိင္းသံဃနာယကဥကၠ႒(မူလဒြါရ) ထံေတာ္တြင္ ေဗာ ဓိပင္ပင့္ေဆာင္ေရး အဖြဲ႔သားမ်ားကရွစ္ပါးသီလခံယူေဆာက္တည္ၾကျခင္း၊ ၀ါဆုိသကၤန္း ဆက္ကပ္ လွဴ ဒါန္းျခင္းတုိ႔ကုိ ေဆာင္ ရြက္ၾကသည္။

ဆရာေတာ္ကေဗာဓိပင္ပင့္ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕သားမ်ားအား အႏုေမာဒနာတရားခ်ီျမႇင့္ပါသည္။
“ဒါယကာ၊ဒါယိကာမအေပါင္းတို႔၊ ယခုစုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္မည့္ေဗာဓိပင္ဟာ ေတာထဲမွာအေလ့က်ေပါက္ ၿပီး ဘယ္အပင္မွမွီတြယ္ျခင္းမရွိတဲ့ ေညာင္ပင္ကုိ ေဗာဓိပင္အျဖစ္နဲ႔ စုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ၾကရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းႀကီး ဗုဒၶဂယာကုိ ပထမအႀကိမ္ဘုရားဖူး ၾကြစဥ္အခါက အာနႏၵာေဗာဓိပင္ကမ်ိဳးေစ႔ေတြကုိ ယူေဆာင္လာၿပီး ပ်ိဳးၾကည့္တယ္။ နည္းစနစ္မမွန္လုိ႔လား မသိဘူး။ တစ္ပင္မွမေပါက္ဘူး။
“ဒါေၾကာင့္လည္း ဒုတိယအႀကိမ္ဗုဒၶဂယာကုိ ဘုရားဖူး ၾကြတဲ့အခါမွာေတာ့ နည္းစနစ္မွန္မွန္ပ်ိဳး တတ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးရဲ့ မိတ္ေဆြ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးေဆဒကကုိ ပ်ိဳးခုိင္းထားခဲ့ရတယ္။ အပင္ျဖစ္မွ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိေရာက္ေအာင္ ခဲရာခဲဆစ္ပင့္ေဆာင္လာခဲ့ရတာ။
အိႏၵိယႏုိင္ငံမွ ပင့္ေဆာင္လာစဥ္က ေဗာဓိပင္မွန္း သိသာ႐ုံမွ်သာရွိေသးတယ္။ အခ်ိဳ႕အပင္ေတြ ဆုိရင္ ႏွစ္ရြက္၊ သုံးရြက္မွ်သာအရြက္ထြက္ေသးတာဆုိေတာ့ လက္ႏွစ္ဆစ္၊ သုံးဆစ္ခန္႔သာရွိေသးတာ။ အဲဒီေလာက္ ေသးငယ္တဲ့ အပင္ေလးေတြကုိ ဒီအရြယ္အထိ ျဖစ္လာေအာင္ တယုတယ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လာခဲ့ရတာ။
“ဘာေၾကာင့္ဒီေလာက္အထိတယုတယ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရပါသလဲဆုိရင္ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ ထင္ ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္အခါက ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ဘုရားရွင္မရွိခုိက္ ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ ဖုိ႔ရန္ ၫႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။
“ဒါေၾကာင့္ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမအေပါင္းတုိ႔လဲ အင္မတန္အေၾကာင္းကံေကာင္းၾကလုိ႔ ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္ ခြင့္ရခုိက္မွာ ‘ဧ၀ံသေႏၲ ေဇတ၀ေန မမနိဗဒၶ၀ါေသာ၀ိယ ဘ၀ိႆတိ’ လုိ႔ ဇာတကအ႒ကထာလာ အရွင္ အာနႏၵာအား ျမတ္ဗုဒၶေဟာထားသည္ႏွင့္အညီ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မိမိ တုိ႔ရဲ့ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္း၀ယ္ အၿမဲသီတင္းသုံးေနေတာ္မူတယ္ရယ္လုိ႔ သေဘာပုိက္ၿပီး သက္ေတာ္ ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားအလား ႐ုိ႐ုိေသေသ ေလးေလးျမတ္ျမတ္နဲ႔ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ၾကဖုိ႔ အထူးတုိက္တြန္း လုိပါတယ္။”
ဆရာေတာ္၏ အႏုေမာဒနာတရား နာၾကားရသည့္အခါၾကည္ၫုိသဒၶါတရားမ်ား တုိးပြားလာၾကရပါ သည္။
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ေန႔လယ္ ၁-နာရီအခ်ိန္တြင္ ေဗာဓိပင္ျမတ္အား ပင့္ေဆာင္သည့္အခမ္းအနား အစီအစဥ္ကုိ စတင္ ေဆာင္ရြက္ၾက၏။ ေရွးဦးစြာဦးၾကည္သိန္းက- "သုံးေလာကသင္းက်စ္၊ ဓမၼရာဇ္မွန္ကူ၊ သယမၻဴ ထြတ္ထား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သည္ သာ၀တၳိျပည္သားတုိ႔အား ရွင္ေတာ္ျမတ္ ကုိယ္စား မဟာေဗာဓိပင္မွမ်ိဳးေစ့ကုိ ယူေဆာင္စုိက္ပ်ိဳးေစၿပီးလွ်င္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည့္ နည္းတူ ဘုရားတပည့္ေတာ္တုိ႔ ေအာင္လံၿမိဳ႕နယ္၊ ဒါးစမ္းေက်းရြာသူ၊ ေက်းရြာသားတုိ႔အားလည္း ရွင္ေတာ္ျမတ္ကုိယ္စား ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ခြင့္ ျပဳေတာ္မူပါရန္ ႐ုိေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ သုံးေလာက သင္းက်စ္၊ ဓမၼရာဇ္မွန္ကူ၊ သယမၻဴထြတ္ထားရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား”
ဤသုိ႔ျမန္မာစကားေျပျဖင့္ေက်းရြာသူ၊ ေက်းရြားတုိ႔၏ ကုိယ္စား ဦးစြာပင့္ေလွ်ာက္ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ သဟပုညကာရီ ၀တ္အသင္းသူမ်ားက ပင့္ေလွ်ာက္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အသင့္ျပဳလုပ္ ယူေဆာင္လာ ခဲ့ေသာ လူထမ္းေ၀ါယာဥ္ျဖင့္ခမ္းနားသုိက္ၿမိဳက္စြာပင့္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ေတာင္စကုိင္းေက်းရြာမွအထြက္ တြင္နာရီကုိ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေန႔လည္ ၂-နာရီ ထုိးေနပါၿပီ။
ဧရာ၀တီျမစ္႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္တြင္သဟပုညကာရီ၀တ္အသင္းသူမ်ား၏ မဟာေဗာဓိဘုရားရွိခုိး ဂါထာသံတုိ႔သည္ လြင့္ပ်ံေနေခ်၏။ ေရျပင္ကုိ ဆန္တက္လာခုိက္တြင္ ျမစ္ေရျပင္၏ လႈိင္းဂယက္တုိ႔မွာ ၀ဲ ယာ သြယ္တန္းၿပီး ေမာ္ေတာ္ဦးစြန္းတြင္ ေပါင္းဆုံကာ လက္အုပ္ယွက္လ်က္ ဦးခုိက္ပူေဇာ္ေနသည္သုိ႔ရွိ၏။
ေဗာဓိပင္ေတာ္၏ အထက္တြင္သစၥာေလးပါးကုိကုိယ္စားျပဳလ်က္အုပ္မုိး ပူေဇာ္၍ထားေသာ ထီးျဖဴ ေလး လက္တုိ႔ကုိ အားက်သည့္အလား ေကာင္းကင္ယံတြင္လည္း တိမ္ျဖဴမ်ားျဖင့္အုပ္မုိး ပူေဇာ္ လ်က္ရွိသည္။
အျပန္ခရီးသည္ အဆန္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပလုိ႔သုိ႔ ေလးနာရီခြဲမွသာ ေရာက္ရွိၾကသည္။ ရြာအျပန္ လမ္း သည္ ေတာင္တက္၊ ေတာင္ဆင္း၊ အတိမ္း၊ အေစာင္းမ်ား ထူထပ္သျဖင့္ ေဗာဓိပင္အားထိခိုက္မႈ မရွိရေလ ေအာင္ သတိျဖင့္ ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ ပင့္ေဆာင္ၾကရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၅-နာရီခြဲမွ ရြာသုိ႔ျပန္ႏုိင္သည္။
ရြာသုိ႔အေရာက္တြင္ ေမွာင္ရီပင္ပ်ိဳးေနေပၿပီ။ ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ ရြာအ၀င္ ႀကိဳဆုိေရး မ႑ပ္မွေန၍ ေဗာဓိပင္ေတာ္ျမတ္အား ႐ုိေသစြာလက္အုပ္ခ်ီမုိး ရွိခုိးပူေဇာ္ၾကပါသည္။ လမ္းေဘး၀ဲယာတုိ႔မွ သာသနာ့ အလံမ်ား ကုိင္ေဆာင္လ်က္ ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ပရိသတ္မွာ တုိးမေပါက္ေအာင္ မ်ားလွျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသုိ႔ ည၉-နာရီအခ်ိန္ခန္႔တြင္မွ ေရာက္ပါေလေတာ့သည္။
စုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ခ်ိန္မီေသာ္ ေန႔ခ်င္းၿပီးစုိက္ပ်ိဳးပူေဇာ္မည္ဟု မွန္းထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ေမွာင္ေနၿပီျဖစ္ သျဖင့္ ေနာက္ေန႔မွ စုိက္ပ်ိဳးရန္ ဆုံးျဖတ္လုိက္ရသည္။ ေက်ာင္းေရွ႕ေျမကြက္လပ္တြင္ တစ္ညတာ ကိန္း၀ပ္ စံပယ္ အပူေဇာ္ခံယူေတာ္မူႏုိင္ရန္ စီစဥ္လုိက္ပါသည္။
လူသားတုိ႔ထြန္းၫွိပူေဇာ္ထားေသာ ဆီးမီးေရာင္တုိ႔ႏွင့္အၿပိဳင္ ေကာင္းကင္ယံမွ စန္းလေသာ္တာ သည္လည္း ၾကယ္တာရာအေပါင္း ၿခံရံလ်က္ေဗာဓိပင္ျမတ္အား အားပါးတရ ဖူးေျမာ္ေနသည့္ႏွယ္ပါတည္း။
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ပထမ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔နံနက္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္၊ ေဘာဇဥ္ရသာ အျဖာျဖာတုိ႔ကုိ ဘုရားရွင္အားရည္မွန္း၍ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း ပူေဇာ္ၾက၏။ နံနက္ ၈-နာရီအခ်ိန္တြင္ ယာယီစံျမန္းရာ ေနရာမွ ထာ၀စဥ္ကိန္း၀ပ္စံပယ္ကိန္း၀ပ္စံပယ္အပူေဇာ္ခံယူေတာ္မူမည့္ေနရာသုိ႔ အခမ္း အနားျဖင့္ပင့္ေဆာင္ၿပီးလွ်င္ ေျမ၀ယ္စုိက္ပ်ိဳး ပူေဇာ္ၾကပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အမွ်အတန္း ေပးေ၀ျခင္း၊ အေမႊး၊ နံသာ၊ ဆီမီးမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳၾက၏။ ၿပီးလွ်င္ အကာအရံမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
စာေရးသူအေနျဖင့္ေဗာဓိပင္ျမတ္အား ပင့္ေဆာင္ရန္သြားၾကသည္မွစ၍ေျမ၀ယ္စုိက္ပ်ိဳး ပူေဇာ္ သည္ အထိ ၫႊန္းစာေရးဖြဲ႕၍ ေဖာ္ျပႏုိင္စြမ္းရွိပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ စာေရးသူ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ က ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တ ခဲ့ရပါေသာ ေဗာဓိပင္ျမတ္အား ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ခြင့္ ရရွိသျဖင့္ ရင္၌ျဖစ္ပြား ၀မ္းသာၾကည္ႏူးမႈမ်ားကုိကား ေဖာ္ျပ ႏုိင္စြမ္းမရွိပါေတာ့ေခ်။

အမွတ္စဥ္(၁၇၂)၂၀၁၁-ခုႏွစ္၊ဧၿပီလ၊ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း။

No comments:

Post a Comment